2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
انتقاد از شباهت سریال بی قرار با سریال آنام

انتقاد از شباهت سریال بی قرار با سریال آنام

خط داستانی سریال بی ‌قرار که این روزها پس از چهار سال بازپخش می‌شود، شباهت عجیبی با سریال «آنام» دارد که اواخر سال گذشته از شبکه سه پخش شد.

دوات آنلاین-خط داستانی سریال بی ‌قرار که این روزها پس از چهار سال بازپخش می‌شود، شباهت عجیبی با سریال «آنام» دارد که اواخر سال گذشته از شبکه سه پخش شد.

 

سریال «آنام» به کارگردانی جواد افشار که از طریق شبکه سه از زمستان 96 مهمان خانه‌های مردم شد، درباره مادری به نام «مارال» بود که فرزندش را گم کرده بود.

 

او بعد از سال‌ها زمانی که فهمید یک خانواده پولدار، سرپرستی فرزندش را بر عهده گرفتند، تصمیم گرفت تا برای کارگری به خانه آن‌ها برود تا این شانس را داشته باشد که هر روز دخترش را ببیند و روزی هم واقعیت را به او بگوید. هنوز حدود شش ماه از پایان این سریال نگذشته که شروع پخش سریال «بی‌قرار» که نقش اصلی‌اش با چنین موضوعی درگیر شده و دقیقاً چنین راهکاری را انتخاب می‌کند، کمی بدسلیقگی به نظر می‌رسد.

 

«رعنا» شخصیت اصلی سریال بی ‌قرار نیز سختی‌های زیادی کشیده و صد البته که موضوع کلی این سختی‌ها و شکل‌شان متفاوت است اما حالا متوجه شده که سرپرستی فرزندش را یک خانواده پولدار بر عهده گرفته‌اند. بنابراین هرروز برای کارگری به خانه آن‌ها می‌رود تا دخترش را ببیند و احیاناً روزی هم واقعیت را فاش کند. هرچند شاید نتوان از تکرار بعضی سوژه‌ها برای ساخت سریال و فیلم جلوگیری کرد اما تکرار آن‌ها در یک فاصله زمانی کوتاه، آن هم این قدر شبیه به یکدیگر، قطعاً برای مخاطب جذاب نیست. جالب آن که سریال «بی‌قرار» محصول سال 92 است و فصل اول آن در همان زمان روی آنتن شبکه دو رفته بود، اما فصل دوم آن که بلافاصله و در همان سال 92 به تولید رسید، به دلایلی نامشخص تا آذر امسال پخش نشده بود. فصل دوم «بی‌قرار» از دوشنبه‌شب روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
مهری 1397/10/07
عالی بود
1397/10/03
قسمت بعد قراره کی کتک بخوره تو مخ کی بکوبن چه کسی رو زیر بگیرن کدوم رو خفه کنن کی رو بدزدن کی بمیره؟ زومبا نداریم ؟ حیف...
بیننده بینوا 1397/10/03
موصوع کهنه نیست ولی خیلی تکراریه با چاشنی خشونتی زشت و سادیسمی که در خور حریم خانواده نیست ...
1397/10/03
مثل اینکه کارگردانی کار اولش باشه ؛ و از هول حلیم افتاده باشه تو دیگ ....یه چهل تکه بیقواره
1397/10/03
خیلی سطحی
ناصر صابر 1397/10/02
واقعا با نویسنده اش خیلی حرف دارم. آخه این چه فیلم نامه ای هست که نوشتی. عزیز من مردم به قدر کافی مشکلات دارن. همش غم اندوه. واقعا اون سکانسش که از بهزیستی اومد بچه رو ببره دختر ۴ ساله من تحت تاثیر قرار گرفت و گریه اش گرفت چه برسه به من.. یکم واقع بین باشید. واقعا برای کارگردان این سریال متاسفم..
مصطفی 1397/09/30
به نظرم مهم ترین و عجیب ترین نکته فیلم، چادری نشان دادن شخصیت منفی داستان است! کاش سازندگان توجه بیش تری به این موضوع داشتند تا خدای ناکرده عمدا یا سهوا باعث تنفر مخاطب از حجاب ملی ایران نشوند.
لقمانی پور 1397/09/24
با توجه به اینکه بانکها فقط تا مبلغ 150 م ریال وجه نقد به مشتریان پرداخت می نمایند دریافت کل پول نقد سپرده توسط خانم رعنا به نظر یک اشتباه فیلم می باشد و کارگردان اینجا را توجه نفرموده اند و پرداخت می باید به صورت صدور چک انجام میشد تا بتوان از طریق دریافت کننده چک سرنخی از دزدهای هانیه بدست اورده شود . که این قسمت از فیلم کاملا غیره کارشناسی تهیه شده است .

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.