2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
طرز تهیه ترشی چرخ شده و نحوه سرو آن

طرز تهیه ترشی چرخ شده و نحوه سرو آن

ترشی چرخ‌شده با انواع سبزیجات تهیه می‌شود و بسیار برای بدن مفید است اما قبل از اینکه توضیح‌دهم چطور باید این ترشی را تهیه و سرو کنید پیشنهاد می‌کنم حتما و حتما از سرکه خانگی برای تهیه هر نوع ترشی استفاده‌کنید تا تندی سرکه معده شما را اذیت نکند.

دوات آنلاین-پاییز فصل آماده سازی ترشی برای یک سال است. خانم‌های خانه‌دار معمولا در این فصل با سبزیجات و میوه‌های پاییزی ترشی‌های بی‌نظیری می‌توان تهیه کرد که علاوه بر دلچسب‌تر کردن غذا، اشتهاء آور هم هست.

 

سولماز خیاطی، متخصص تشریفات درباره طرز تهیه ترشی ریز یا همان ترشی چرخ‌شده به دوات آنلاین می‌گوید:

 

ترشی چرخ‌شده با انواع سبزیجات تهیه می‌شود و بسیار برای بدن مفید است اما قبل از اینکه توضیح‌ بدهم چطور باید این ترشی را تهیه و سرو کنید پیشنهاد می‌کنم حتما و حتما از سرکه خانگی برای تهیه هر نوع ترشی استفاده‌ کنید تا تندی سرکه معده شما را اذیت نکند.

 

برای تهیه ترشی چرخ شده، به خیار، هویج، بادنجان، فلفل قرمز و سبز، سیر، سیب‌ترشی و مقدار دلخواه سبزی‌های معطر  نیاز دارید.

 

ابتدا تمامی وسایل را بشویید و پاک کنید. بعد مواد را داخل غذاساز یا چرخ‌گوش بریزید و کاملا ریز کنید.

 

اگر دوست ندارید خیلی ریز شود می‌توانید از بخش درشت آن استفاده کنید اما پیشنهاد من این است که کاملا چرخ کنید و حالت لهیده به آن بدهید.

 

وقتی مواد شما آماد‌ه‌ شد مقداری کمی مواد را(به اندازه یک چهارم) که هنوز ریز نکرده‌اید با قسمت درشت ریز کنید. مقدار درشتی آن باید طوری باشد که از مواد له یا ریز چرخ شده قابل تشخیص باشد.

 

سپس ادویه و سرکه و نمک  را کاملا به هم بزنید و روی ظرف ترشی بریزید و در ظرف را محکم ببندید و در جای خنک قرار بدهید تا حسابی جا بیفتد.

 

شما می‌توانید مقدار ادویه و فلفل آن را بر اساس ذائقه‌تان تنظیم کنید.

 

توجه داشته‌ باشید مصرف زیاد ترشی می‌تواند به معده و روده آسیب جدی وارد کند بنابراین مقدارکمی از آن استفاده کنید.

 

هرگز ترشی را بدون غذا میل نکنید و سعی کنید حتما با غذای گرم از این چاشنی استفاده کنید. ترشی طبعی سرد دارد بعد از استفاده از آن حتما از خرما یا چای و زنجبیل استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.