2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
آیا داستان سریال بانوی عمارت واقعی است؟

آیا داستان سریال بانوی عمارت واقعی است؟

سریال بانوی عمارت که توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند در بستری تاریخی روایت می‌شود اما پرسش برخی مخاطبان درباره واقعی یا تخیلی بودن داستان این سریال است.

دوات آنلاین-سریال بانوی عمارت که توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند در بستری تاریخی روایت می‌شود اما پرسش برخی مخاطبان درباره واقعی یا تخیلی بودن داستان این سریال است.

 

تهیه‌کننده سریال بانوی عمارت در این باره گفته است: «در سریال بانوی عمارت پیش از آنکه دغدغه روایت تاریخی داشته باشیم، کارکرد دراماتیک داریم اما از رویدادهای تاریخی برای پیشبرد قصه استفاده دراماتیک و نمایشی کردیم.»

 

او به وضعیت ساخت این سریال که به دوران قدیم و زمان ناصرالدین شاه برمی‌گردد و دشواری‌های آن اشاره کرد و در توضیحاتی درباره‌ رده‌بندی این سریال و بودجه‌ای که به آن اختصاص پیدا کرده است و در نهایت خروجی که خواهد داشت، اظهار کرد:‌ «از نظر بودجه‌بندی سریال بانوی عمارت در سطح سریال‌های معمولی تلویزیون است. تقریبا برآورد ما کمی از سریال‌های خانوادگی و معاصر بیشتر است. آن هم به دلیل حجم بالای طراحی لباس‌ها و همچنین شرایط اجراست.»

 

وی مطرح کرد: «ما بنا داشتیم پنج سال پیش سریال بانوی عمارت را بسازیم، اما شرایطش پیش نیامد. سپس طرح «بانوی عمارت» به چندین شورا رفت و اصلاحیه خورد و پس از آن هم درگیر کارهای دیگری شدم و اکنون آن را می‌سازم. از همان ابتدا نیز قرار بود این سریال را با بودجه کم بسازیم. این سریال تناسبی با سریال‌های الف ویژه ندارد اما تمام پتانسیل‌مان را گذاشته‌ایم که یک کار کیفی بسازیم و احتمالا این اتفاق خواهد افتاد و سریال بانوی عمارت جزو سریال‌های قابل قبول خواهد بود. اما با توجه به شرایط بودجه تلویزیون با حداقل بودجه آن را می‌سازیم و این باعث تعجب مدیران سازمان خواهد بود.»

 

مولایی درباره قصه سریال بانوی عمارت با بیان اینکه سریال تاریخ را روایت نمی‌کند و ملودرامی عاشقانه است،‌ گفت: «سریال کاملا ملودرام عاشقانه جدی است و مناسبات و روابطش کاملا معقول و جدی پیش می‌رود و جدی بودن این سریال وجه سرگرم‌کننده آن است. در عین حال مناسبات انسانی، روابط انسان‌ها و حفظ کیان خانواده در آن نمایان است.»

 

 او در پاسخ به این پرسش که آیا شخصیت‌های سریال بانوی عمارت نمونه واقعی از شخصیت‌های تاریخی دارند، اظهار کرد: «برخی از شخصیت‌های تاریخی در این سریال نمونه بیرونی داشته‌اند اما قصه‌ای که طراحی کردیم به گونه‌ای است که به عنوان مثال یکی از شخصیت‌های ما درگیر با میرزا رضای کرمانی است یا اینکه ترور ناصرالدین شاه را در سریال بانوی عمارت خواهیم داشت

 

اما این‌گونه که آن را در درام خودمان استفاده می‌کنیم چرا که پیش از آنکه دغدغه روایت تاریخی داشته باشیم داستان کارکردی دراماتیک دارد و سعی کرده‌ایم از رویدادهای تاریخی، استفاده دراماتیک و نمایشی برای پیشبرد قصه داشته باشیم.»

 

مولایی سپس با اشاره به شخصیت‌های سریال بانوی عمارت یادآور شد: «میرزا رضای کرمانی کاراکتری است که در سریال بانوی عمارت نقش دارد اما به طور کلی قصد ما تاریخ‌نگاری نیست. این قصه تخیلی و ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
بنده خدا 1397/11/14
ببخشید به اونایی که فحش میدن به نظرم عالی بود واقعا روی ادم تاثیر می گذاشت ممنون که فصل دو ام می سازین به نظرم خوب شد که دروغه چون من اصلا نمی تونستم تحمل بیارم که کسی به این خوبی به خاطره حماقت پسر عموش و پدرش اینقدر شکنجه بشه تصورشم وحشتناکه و واقعا از تمامی بازیگرا به خصوص اقای منظور و خانم مومن تشکر می کنم
فاطمه خیراللهی 1397/10/28
فاطمه خیراللهی هستم ۱۳ساله از تهران. من از این سریال خیلی خوشم اومده. ازتون خواهش میکنم فصل دوم این سریال رو بسازید. ازبازی خانم مریم مومن وآقای حسام منظور خیلی خوشم اومد. عالییییییی👌👌👌
1397/10/22
سلام فیلم را کامل نگاه کردم به نظرم پر بیننده ترین فیلم بوده باشد . آن قسمت که ارسلان میرزا را شکنجه می دادند خیلی دلم می خواست که کارگردان اشاره ای به فراموشخانه ها و فراماسونرهای آن زمان داشته باشد ولی برنامه خوبی بود . آخرش خیلی سریع جمع شده بود
زینب 1397/10/18
از این فیلمنامه قوی و بازیگردانی قوی و... تشکر می کنم،بسیار جذاب بود،موفق باشید و پاینده
1397/10/17
سلام، سریال شما بسیار عاطفی و احساسی قشنگی بود امیدوارم که بتوانید بزودی سری جدید آن را بسازید البته باهمین هنرپیشه‌ها نه کس دیگری، ولی این خیلی زشته که اول مردم روجذب صداقت وخوبی کارهای آنها بکنید و بعد بگیددروغه مثال کارهای فخرالزمان ووو.....
صباغی 1397/10/16
سلام وخسته نباشید با اینکه داستان سریال واقعی نبود ولی قشنگ بود کم نیستن توتاریخ بانوهایی که برای زندگیشون ازهمه چیزشون گذشتن چقدر بهتر میشه اگه داستانهای اونهارو فیلم یا سریال کنین تا هم درس بگیریم وهم بیشتر با بانوان بزرگ کشورمون اشنا بشیم ولی درکل سریال زیبایی بود خداقوت
1397/10/15
سلام من هم فکر میکردم این سریال بر اساس واقعیت ساخته شده اما قصیه فیلم عشقی ودرام وربطی به تاریخ ندارد بحاطر همین جزابیت خودش رو از دست میده بابت زحمات همیه دستندرکاران ممنون وخسته نباشید ...خواهش میکنم سریال تاریخی وقایع واقعیه تاریخ رو به تصویر بکشید تا معلومات تاریخیه مردم بالا برود ممنون
1397/10/14
بیایید تاریخ میهنمان ولو اینکه ناخوشایندمان باشد را طبق خواسته و سلیقه و یا به اقتضای شرایط تغییر ندهیم و در تحریف تاریخ شریک نشویم. تاریخ واقعی هرچه که هست زشت و زیبا همان را به تصویر بکشیم . حرمت تاریخ را نگهداریم. سپاس از درج نظرات.
رضا 1397/10/14
من عاشق تاریخ کشورم هستم وبرای من فیلمهای تاریخی خیلی ارزشمند هست ایکاش طبق تاریخ این فیلم ساخته میشد ک مردم ب خوبی از تاریخ کشورشان با اطلاع میشدند ولی این فیلم دیگر شرایط دراماتیک یا داستانی مانند فیلمهای دیگر کلاسیک ساخته شده خسته نباشید.
1397/10/14
ایکاش این بودجه و زمان صرف ساخت یک واقعه تاریخی واقعی میشد. نه اینکه وقت و ذهن مردم با تخیلات و دروغ های دست اندرکاران ساخت این سریال درگیر شود..

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.