2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
همسر اینترنتی ۴۰۰ میلیونی

همسر اینترنتی ۴۰۰ میلیونی

مردی که خیال کرده بود میتواند از طریق یک سایت همسری برای خود انتخاب کند بعد از این‌که گرفتار کلاهبرداری اینترنتی شد داستان زندگی‌اش را برای پلیس این طور تعریف کرد:

دوات آنلاین-مردی که خیال کرده بود میتواند از طریق یک سایت همسری برای خود انتخاب کند بعد از این‌که گرفتار کلاهبرداری اینترنتی شد داستان زندگی‌اش را برای پلیس این طور تعریف کرد:

 

بهنام هستم مجرد، کارم صادرات و واردات است امروز می‌خواهم درباره یک حادثه اینترنتی که چهار صد میلیون برام آب خورد بگم.

 

 

قصه از آنجا شروع شد که من به سفارش دوست‌هایم برای تفریح و انجام کار، پیام رسان تلگرام را روی گوشی خود نصب کردم در ابتدا، روزی چند دقیقه شاید بیشتر وارد پروفایل خود می‌شدم، یواش یواش با معرفی کانال و گروه‌ها، روزی چندین ساعت وقت خودم را صرف چک کردن تلگرام می‌کردم یک روز تبلیغ یک کانالی را دیدم که نوشته بود دوست دارید همسر آینده شما دارای چه شرایطی باشد؟

 

کنجکاو و ترغیب شدم تا از تجربیات دیگران هم استفاده کنم. وارد کانال شدم، چیزی که زیاد بود تصاویر یک‌سری خانم بود که با پرستیژهای جذاب و متفاوت عکس گرفته بودند و فقط مشخصات افراد در ذیل تصاویر درج شده بود. به خاطر جذابیت کانال، هر روز می‌بایست حتما این کانال را چک می‌کردم، یک روز تصمیم گرفتم که با ادمین کانال ارتباط بگیرم شاید در شهر ما موردی داشته باشد و به من معرفی کند. برای ادمین کانال پیغامی را ارسال کردم و درخواست کمک و همکاری نمودم بعد از چند ساعت یک لینک از طرف وی برای من ارسال گردید که گفته بود اول مشخصات خودم را وارد نموده و مبلغ ناچیزی را به حسابش واریز کنم" البته از طریق درگاهی که به من معرفی کرده بود و من هم بی‌خبر از همه جا، غافل از اینکه پشت این کانال پر زرق و برق یک کلاهبردار و شیاد حرفه‌ای  کمین کرده است"

 

مشخصاتم را داخل فرم تکمیل و پول را برای وی واریز کردم منتظر جواب بودم که یهویی دیدم که از حسابم داره پول برداشت می‌شه دست پاچه شده بودم نمی‌دونستم چکار کنم در همان لحظه با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم و با راهنمایی اپراتور با پلیس فتا ارتباط گرفتم از پشت تلفن افسر پلیس فتا به من گفت سریعا رمز دوم کارت بانک خودم را تغییر بدم و با تکمیل مستندات به پلیس فتا مراجعه کنم بعد از تشکیل پرونده متوجه شدم در مجموع مبلغ ۴۰۰ میلیون از حساب من خارج شده و کل جریان کلاهبرداری بوده و پشیمان هستم که چرا به هشدارهای پلیس فتا که مرتب در رادیو و تلویزیون می‌شنیدم و گاها در خیابان‌ها می‌دیدم، گوش ندادم و طعمه این افراد شیاد شدم.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای این کلاهبرداری و راههای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این شیادان اینترنتی گفت: کاربران موضوع اعتیاد اینترنتی را همواره جدی بگیرند و بدانند شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های غیربومی برای اهداف خاصی طراحی گریده‌اند و در بلند مدت در ابعاد مختلف جامعه و روابط انسانی و... تاثیرگذار خواهند بود از طرفی به دلیل عدم برقراری امنیت توسط طراحان این پیام رسان‌ها، مجرمین سایبری نیز وارد این فضا شده و با بهره‌گیری از این فرصت، اقدام به انجام عمل مجرمانه خود می‌نمایند کاربران شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان به تبلیغات منتشره نرم افزار هک،افزایش فالور، همسریابی، تور ارزان قیمت، شارژ رایگان و... اعتنا نکرده و مشخصات سجلی و بانکی خود را در فرم‌های غیر مرتبط و ناآشنا درج ننموده و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناآشنا جدا خودداری نمایند.

 

شایان ذکر است در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی برای ما ارسال نمایند. 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.