2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
۶۰ درصد زنان قاره آمریکا قربانی خشونت‌های جنسی یا جسمی

۶۰ درصد زنان قاره آمریکا قربانی خشونت‌های جنسی یا جسمی

خشونت و تعرض به زنان یکی از معضلات فراگیر در قاره آمریکا است به گونه‌ای که این کشور یکی از ناامن‌ترین مناطق دنیا برای زنان محسوب می‌شود.

دوات آنلاین-خشونت و تعرض به زنان یکی از معضلات فراگیر در قاره آمریکا است به گونه‌ای که این کشور یکی از ناامن‌ترین مناطق دنیا برای زنان محسوب می‌شود.

 

بنابر اعلام یک سازمان بهداشتی، در قاره آمریکا شصت درصد زنان قربانی خشونت‌هایی هستند که علیه آن‌ها اعمال می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان پان آمریکن بهداشت (Pan American Health Organization) روز پنجشنبه اعلام کرد در قاره آمریکا، از هر سه زن یک زن در طول زندگی خود خشونت‌های زناشویی را تجربه کرده است.

 

ایزابل دانل، معاون سازمان پان آمریکن بهداشت در کنفرانسی خبری در واشنگتن اعلام کرد: در منطقه ما آزار و اذیت زنان به دست شرکای زندگی شان، شایع‌ترین خشونتی است که علیه آنان اعمال می‌شود. به علاوه، در قاره آمریکا شصت درصد زنان قربانی خشونت‌هایی هستند که علیه آن‌ها اعمال می‌شود.

 

بنابر تحقیق سازمان پان آمریکن بهداشت که مقر آن در واشنگتن است شمار زیادی از زن‌هایی که بین ۱۵ تا ۴۹ سال سن دارند قربانی خشونت‌های جنسی و یا جسمی هستند.

 

در کشور‌هایی مانند برزیل، پاناما یا اروگوئه ۱۴ تا ۱۷ درصد زنان قربانی خشونت‌های جنسی و یا جسمی هستند. این در حالی است که در بولیوی این آمار ۵۸.۵ درصد گزارش شده است.

 

لازم به ذکر است که این تحقیقات از ۲۴ کشور قاره آمریکا به عمل آمده است که در میان آن‌ها می‌توان به کشور‌های آمریکا، مکزیک و کلمبیا نیز اشاره کرد. بنابر اعلام این سازمان، نزدیک به یک سوم زنان جهان (۳۰ درصد) می‌گویند قربانی خشونت‌های جنسی و یا جسمی از سوی شریک زندگیشان بوده اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.