2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی / نودل مرغ و اسفناج غذایی خاص  و سالم

آشپزی / نودل مرغ و اسفناج غذایی خاص و سالم

نودل مرغ و اسفناج از سالم‌ترین مواد غذایی تشکیل شده است و می‌تواند تقریبا همه آنچه بدن نیاز دارد به آن بدهد. مرغ، زنجبیل، سبزیجات تازه، نودل نیم‌پز مواد اصلی آن هستند.

دوات آنلاین-نودل مرغ و اسفناج یک غذای لذیذ و خاص است که می‌توانید خیلی سریع آن را آماده و میل کنید. این غذا اگر با سس سرو شود چرب و رژیمی نخواهد بود اما اگر سس را از آن حذف کنید می توانید به عنوان یک غذای رژیمی از آن استفاده کنید.

 

سولماز خیاطی متخصص تشریفات درباره نحوه پخت و گارنیش این غذای خاص به دوات آنلاین می‌گوید:

 

نودل مرغ و اسفناج از سالم‌ترین مواد غذایی تشکیل شده است و می‌تواند تقریبا همه آنچه بدن نیاز دارد به آن بدهد. مرغ، زنجبیل، سبزیجات تازه، نودل نیم‌پز مواد اصلی آن هستند اما اگر محدودیتی در مصرف چربی ندارید یا غذا را برای فرزندتان آماده می‌کنید می‌توانید در آن از سس کنجد هم استفاده کنید.

برای تهیه نودل مرغ و اسفناج، مرغ (بسته به قسمتی که دوست دارید در نودل باشد) بعلاوه زنجبیل رنده شده و هویجو  نمک و پیاز را داخل قابلمه ریخته و مقداری هم آب روی آن بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم به طور کامل بپزید.

 

تا زمان پخته شدن مرغ می توانید سبزیجات را آماده کنید، اسفناج و پیازچه را نگینی کنید و مقداری به آن کنجد بوداده اضافه کنید.

 

همزمان نودل را طبق دستوری که روی بسته آن است بپزید.چند دقیقه قبل از اینکه نودل را بردارید سبزیجات را به آن اصافه کنید و اجازه دهید بین سه تا 5 دقیقه بجوشد.

 

بعد مرغ تان که آماده شده را ریش ریش و هویج پخته شده را هم به آن اضافه کنید.

 

حالا مرغ را با نودل مخلوط و کمی هم از آب مرغ به آن اضافه کنید. لازم نیست که نودل در آن شناورباشد به مقداری آب اضافه کنید که طعم مرغ را به طور کامل بگیرد.

 

برای تئزین آن می‌توانید از خیار رنده‌شده و گوجه گیلاسی استفاده کنید.

 

اگر خواستید سس به آن اضافه کنید کنجد بوداده 100 گرم ،شکر 2 قاشق غذاخوری،پودر واسابی 1 قاشق غذاخوری ،رب میسو 1 قاشق غذاخوری،سس میرین 2 قاشق غذاخوری،سویا سس 2 قاشق  غذاخوری ،آب 4 قاشق غذاخوری را مخلوط  و به نودل اضافه کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.