2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل لاله اسکندری بازیگر نقش نیلوفر، همسر دکتر ماهان در سریال خانواده دکتر ماهان

بیوگرافی کامل لاله اسکندری بازیگر نقش نیلوفر، همسر دکتر ماهان در سریال خانواده دکتر ماهان

هرچند بیشترین دلیل شناخته شدن لاله اسکندری فعالیتش در عرصه هنرپیشگی است اما او در هنرهای دیگر از جمله عکاسی و کاشی‌کاری نیز کار حرفه‌ای کرده و همچنان نیز به فعالیت خودش ادامه می‌دهد. او فارغ التحصیل رشته گرافیک است.

دوات آنلاین-لاله اسکندری هنرپیشه سینما و تلویزیون که بعد از سری دوم سریال بی‌ قرار که شبکه دو پخش شد با بازی در نقش نیلوفر، همسر دکتر ماهان در سریال خانواده دکتر ماهان به تلویزیون آمده‌  متولد 30 آذر ماه سال 54 است.

 

هرچند بیشترین دلیل شناخته شدن لاله اسکندری فعالیتش در عرصه هنرپیشگی است اما او در هنرهای دیگر از جمله عکاسی و کاشی‌کاری نیز کار حرفه‌ای کرده و همچنان نیز به فعالیت خودش ادامه می‌دهد.

 

او فارغ التحصیل رشته گرافیک است. از مهترین کارهای لاله غیر از بازیگری دیوارنگارهایش در سطح شهر تهران است که بسیار هم مورد استقبال مردم قرار گرفته‌ است.

او با همسرش ساسان فیروزی در سال 86 آشنا شد و سرانجام دو سال قبل ازدواج کرد. ساسان درباره آشنایی با همسرش لاله می‌گوید: سال ۱۳۸۶ یک نمایشگاه صنعت ساختمان در تبریز بود که من آنجا غرفه داشتم و خانم اسکندری هم برای بازدید به آنجا آمده بودند و در آنجا با هم آشنا شدیم. اتفاقا مادر من سریال خاک سرخ و خانم اسکندری را خیلی دوست داشت و سریال مشق عشق را من و مادرم با هم تماشا می‌کردیم و ایشان همیشه می‌گفتند، خانم اسکندری شخصیت جالبی دارد.

 

وقتی از شوهر لاله اسکندری پرسیده می‌شود بزرگترین ویژگی همسرش چیست اینطور می‌گوید: شاید شما هم با من هم عقیده باشید که زندگی اکثر مردم با دروغ گره خورده است، اما بزرگترین ویژگی لاله این است که بلد نیست دروغ بگوید.

 

لاله اسکندری دو خواهر به نام‌های ستاره و سارا دارد که هر دو  فعالیتهای هنری دارند. ستاره مانند لاله هنرپیشه است و سارا نیز طراح و گریمور است. آنها یک برادر به نام سیامک دارند که عکاس است.

 

لاله اسکندری از جمله هنرپیشه‌هایی است که کتابخانه تقریبا بزرگی دارد که کتاب‌ های داستانی و غیرداستانی فراوانی در آن وجود دارد. او در مورد مطالعه کتاب در اوقات فراغت می‌ گوید : من مطالعه رمان، داستان‌ های کوتاه و شعر آن هم از نوع شعر نو را خیلی دوست دارم. برای همین اخبار کتاب‌ های روز را دنبال می‌کنم و  تا آنجا که وقتم اجازه بدهد نقد داستان‌ ها و کتاب‌ های ادبی را در روزنامه‌ ها و مجلات دنبال می‌ کنم.

 

فعالیتهای لاله اسکندری البته حاشیه‌هایی هم داشته‌ است. او یکبار توسط گشت ارشاد بازداشت شده‌ است، هرچند دلخوراست اما با خنده از این خاطره یاد می‌کند. او در سال 91 برای دیدن فیلم آزمایشگاه نیلا به کارگردانی حمید امجد به برج میلاد دعوت شده بود. او که لباس رنگی و دامن به تن داشت با ممانعت خواهران گشت ارشاد مواجه شد و در نهایت با درگیری لفظی که پیش  آمد وی را بمدت 24 ساعت بازداشت  کردند، این در حالی بود که وی با همان لباس در رسانه ملی برنامه خوشا شیراز شرکت کرده بود.

لاله اسکندری چند سال قبل نیز براثر یک تصادف دچار آسیب بسیار شدیدی از ناحیه صورت شد که با جراحی های زیادی توانست این آسیب را به حداقل برساند و هنوز هم جای این زخم سنگین روی پلک چپش باقی است. همین آسیب بسیار جدی باعث شد که لاله چند سالی از فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون دور باشد اما با درمان آن دوباره برگشت.

حسین اسکندری عموی لاله الگوی این او و خواهرانش برای حضور در سینما بودند. حسین اسکندری از مجری‌های موفق تلویزیون بود و دیدن عمو در قاب تلویزیون جذابیت ویژه‌ای برای لاله و ستاره داشت.

 

هرچند ابتدا ستاره وارد دنیای سینما شد و برخی تصور می‌کنند که لاله به همین دلیل بازیگر شد اما لاله می‌گوید: ستاره هیچ وقت مانع حضور من در سینما نبود اما هیچ وقت مشوق من هم نبود ضمن اینکه مادرم هم مخالف حضور من در عرصه بازیگری بود و معتقد بود زندگی‌ام از روال عادی خارج می‌شود. من با خواهرم سارا ابتدا کار گریم را شروع کردم و بعد وارد عرصه بازگیری شدم. البته باید بگویم پدرم در این راه بسیار تشویقم کرد.

لاله اسکندری می‌گوید شهرت همانطور که بدی‌هایی دارد خوبی‌هایی هم دارد و مهم این است که فرد خودش چقدر ظرفیت شهرت را داشته‌ باشد و بتواند از آن استفاده مثبت کند.

 

او می گوید: شهرت هم مزایایی دارد و هم معایبی! سختی شهرت این است که فضای شخصی شما محدود می شود و باید خیلی مراقب رفتارهای شخصی و اجتماعی خود باشید اما از طرف دیگر نمی توان منکر این شد که شهرت ویژگی های خاص خودش را دارد. مثلا من سال ها در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت داشتم اما زمانی کارم دیده شد که به عنوان بازیگر مطرح شدم. شاید اگر من لاله اسکندری نبودم کارهایی که برای شهرداری تهران انجام دادم به چشم نمی آمد. در هر صورت وقتی شما یک شغلی را انتخاب می کنید باید همه تبعات مثبت و منفی آن را بپذیرید. شهرت هم یکی از تبعات بازیگری است و باید با آن کنار آمد.

لاله معتقد است اگر بازیگری بخواهد زندگی مشترکش دوام داشته‌باشد باید همسری انتخاب کند که واقعیت بازیگری را بپذیرد. او می‌گوید: بازیگرها زندگی خاصی دارند. مدام باید سفرکنندریتم زندگی آنها با افراد دیگر متفاوت است خیلی شبها تا صبح کار می‌کنند ممکن است حتی در برهه‌ای از زمان شب و روز آنها با هم عوض شود و همسر باید این موضوع را قبول کند مانی که می خواستم ازدواج کنم تنها شرایطی که از طرف ما مطرح شد این بود که باید مرا همان طور که هستم بپذیرید. اصولا من این نگاه را دوست ندارم که در یک رابطه مشترک، کسی برای طرف مقابل برنامه ریزی کند. خوشختانه هم همسرم و هم خانواده ایشان خیلی با من همراهی می کنند و مرا همانطور که هستم پذیرفته اند. در طول سالهایی که از  ازدواجم می گذرد با صبوری بسیار خوبی از سوی همسرم (ساسان) همراهی شده ام.

لاله این روزها در سریال بی‌ قرار نقش رعنا زنی سختی کشیده را بازی می‌کند که حالا به خاطر دخترش آرزو می‌خواهد دست از کارهای خلاف بردارد. او نقش مقابل کامران تفتی است.

 

لاله اسکندی تاکنون در فیلم‌ها و سریال های تلویزیونی زیر بازی کرده است:

● خاک سرخ – 1381

● مشق عشق – 81 – 1380

● در چشم باد – 1387

● همچون سرو -1389

● مادر -1389

● اولين انتخاب -1392

● دولت مخفي – 1393

● شيوع – 1394

فیلم های سینمایی

 ● دریاچه ماهی – ۱۳۹۵

● مالیخولیا – ۱۳۹۴

● خانواده ارنست – ۱۳۸۸

● نطفه شوم – ۱۳۸۷

● آخرین نقش – ۱۳۸۶

● مخمصه – ۱۳۸۶

● آفتاب بر همه یکسان می‌ تابد – ۱۳۸۵

● راننده تاکسی – ۱۳۸۵

● شوریده – ۱۳۸۳

● گرداب – ۱۳۸۳

● این زن حرف نمی‌ زند – ۱۳۸۱

● شراره – ۱۳۷۸

● متولد ماه مهر – ۱۳۷۸

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
فرزانه 1397/10/04
من عاشق خانم لاله اسکندری ام برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.