2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
عزیزالله حمیدنژاد ، کارگردان سریال بانوی عمارت کیست؟

عزیزالله حمیدنژاد ، کارگردان سریال بانوی عمارت کیست؟

حمیدنژاد تجربه کارگردانی سریال چرخ فلک در سال 95 را نیز دارد.

دوات آنلاین-سریال بانوی عمارت را عزیزالله حمیدنژاد کارگردانی کرده است. حمیدنژاد سال‌ها است که در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند و از جمله کارگردان‌هایی است که کارنامه‌ای قوی و درخور توجه دارد.

 

عزیزالله حمیدنژاد روز 30 اردیبهشت سال 1338 در گرمسار به دنیا آمد. او از دوران دبیرستان به نقاشی علاقه‌مند بود. بعد از آن سراغ عکاسی رفت و حتی دو سال در زمینه چاپ عکس رنگی کار ‌کرد.

 

او بعد در سال ۱۳۵۶ جذب سینمای آزاد شد و کارگردانی فیلمی به نام «قمار» را برعهده گرفت که البته نیمه کاره ماند.

 

حمیدنژاد بعد از آنکه دوران سربازی خود را گذراند به مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی رفت و سه ماه در آنجا کار ‌کرد.

 

او در ادامه فعالیت‌هایش در سال ۱۳۶۲ به تلویزیون رفت و در واحد جنگ تلویزیون مشغول به کار شد.

 

حمیدنژاد کار در سینمای حرفه‌ای را از سال ۱۳۶۲ به عنوان عکاس در فیلم «آوای غیب» آغاز کرد و در همان دوران یعنی از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ در شبکه اول سیما به عنوان دستیار کارگردان کار می‌کرد.

 

هور در آتش اولین فیلمی است که حمیدنژاد ساخته است. این فیلم که به سال 70 مربوط می‌شود توسط خود او نوشته شد و بعد از آن حمیدنژاد در تمام فیلم‌هایش هم نویسنده بود و هم کارگردان.

 

او در سال 73 فیلم ستارگان خاک را ساخت و یک سال بعد قله دنیا را کارگردانی کرد. بعد از آن تا سال 82 فیلمی نساخت تا این‌که در این سال دو فیلم شکوفه‌های سنگی و اشک سرما را کارگردانی کرد و بعد از آن در سال 1387 فیلم آناهیتا را ساخت.

 

حمیدنژاد تجربه کارگردانی سریال چرخ فلک در سال 95 را نیز دارد.

 

سریال بانوی عمارت ابتدا آهو نام داشت و بعد اسم آن تغییر کرد. حمیدنژاد آن را با وسواس زیادی ساخته است چون عقیده دارد: معتقدم فیلمساز نباید جوهر و اصالت خودش را فدای سلیقه‌ی عام کند. او باید سلیقه‌ عام را ارتقا بدهد، یعنی شرایطی فراهم کند تا عام با او همراه شود و نه او با آن‌ها.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
م. ک 1397/10/22
سلام ازتون خواهش میکنم. بانوی عمارت راادامه بدید زندگی عاشقانه شازده وفخرالزمان باشه. همین نسل جوانیشون باشه، تراخدا ادامه زندگی اهو نباشه، بعدازمدتها تلویزیون سریال خوب داد. قصد جسارت نداریم ازتون خواهش میکنیم. میخواهیم فقط نظری در بهبودی بهتر وبشتر باشه. وقتی تاقسمت بیست ویک میداد همه دوست داشتند. هر کاری را رها میکردیم. واقعا معتاد شده بودیم. الان که نیست دانلودشو مبینیم. دلمون گرفته. من فقط میخواستم مخاطبین راازدست ندهید. هرکسم تلویزیون نمیدید به این میرسید. میامدند. اما ادامه زندگی آهو باشه، نه..تراخداماحمایتتون میکنیم. باسپاس. همه بازی حسام منظور ومومن و.. رادوست داشتند. همه چی لباس و.. همه چی عالی بود. کاش اخرش اونطور خلاصه وتلخ تموم نمیشد. عشق شازده به فخرالزمان ومخصوصا پسرش بیشتر دیده میشد. جذابیت فیلم بیشتر این زندگی عاشقانه وعوامل عمارت بود. حیفه که سوق پیداکنه بسمت دیگه وطور دیگه ادامه پیداکنه. من نشست خبری راخوندم خیلی ناراحت شدم. امیدوارم این نظرات خونده بشه. تراخداقصد بی احترامی نیست، برامون خیلی مهم بود. یادگار مدتها در اذهان می ماند. کارتون عالی است. بازم ممنون
م. ک 1397/10/22
سلام وخیلی ممنون ازسریال زیبای شما، واقعا دست مریزاد، تراخداازتون خواهش میکنم. فصل دوم سریال بانوی عمارت را به همین روال، یعنی بازگشت شازده ودورهم بودن جمع عمارت باشد، زیبایی داستان به جذابیت بازی شاهزاده وفخری بود. خواهش میکنم. من هیچ فیلمی نمیدیدم ازبس سریالها بی معنی وسست شده، کسی حتی تلویزیون نمیدید، این فیلم قاجاری راواین سبکها وادمها ولباسها رادوست داشتند. خواهش میکنم. ترتیب اثر بدید این شخصیتها بهمین سبک، ادامه پیدا کنه، جسارتا ببخشید نمیخام فاصله پیداکنه وشخصیتها مثل ستایش پیر شوند. من وقتی شنیدم فصل دوم نداره وادمه زندگی آهو است خیلی ناراحت شدم.، برای ما تنها سرگرمی وعلا قه بود وواقعا عادت کرده بودیم دلمون گرفته، واقای حسام منظور وخانم مومن وپناهی ها وعمو مشدی ومیرزا اسدو.... واقعا عالی اند حذف نکنید لطفا ادامه باشه بارفع نواقص قبلی ،خواهش میکنم. ازتون،.... کارتون عالی بوده، ایشالا موفقیتهای بعدی وبیشتر برای شما ارزومندیم. مخصوصا قسمت پنجم که عروسی بود واقعا سنگ تموم بود. باور نمیشد که این فیلم است. اما پایانش تلخ شد.
باقری 1397/10/18
با سلام خدمت آقای حمید نژاد بسیار فیلم جالبی بود و بعد از چندین سال یه فیلم در خور شان وبا اصالت ایرانی دیدیم ممنون از شما. امیدوارم همیشه بدرخشید
1397/10/17
سلام عالی بود در این چند سال همچین سریالی ندیده بودیم چقدر قشنگ لطیف واقعا بایداسکار بگیرید
1397/10/17
عاااللللی بودددد تششککرررر
سيامك 1397/10/15
ساخت فصل دوم بانوي عمارت رو فراموش نكنيد ؛)
س ا سجادی 1397/10/08
سلام دستمریزاد آقای حمید نژاد که در به تصویر کشیدن تاریخ نسیم وترنم تاریخی آن محسوس است وبوی ورنگ زیستن در آن تاریخ نجوایش حس می شود انشالله که کارهای دیگری از شما عزیز را نظاره گر باشیم
1397/10/07
حمیدنژادفیلمت مثل شعرحافظ باهرسلیقه ای معنی داره هزارافرین
سعید محمدزاده 1397/10/06
باسلام و تشکر از زحمات شما امیدوارم اخر داستان خوب جمع بشه فیلم نامه خیلی خوب و قوی نوشته شده بازیگران شازده و فخر الزمان و بقیه خیلی خوب هستند،و همینطور لوکیشن سریال خیلی عالیه امیدوارم اخر سریال همه چیز ختم به خیر نشه و بیننده نتونه پیش بینی کنه ،
مصطفی نسیمی 1397/10/05
با سلام افتخار من و خانواده ام این است که آقای عزیز الله حمید نژاد عزیز متولد و اهل شهر گرمسار است واز اقوام پدر من است(پسر خاله پدرم)وبا توجه به شناختی که از قبل نسبت به ایشان داشتیم میتوانستیم حدس بزنیم که کار بسیار خوبی ارایه خواهد نمود و بابت این سریال زیبا بسیار ممنون هستیم که یک کار قوی و زیبا ارایه شده است.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.