2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل شبنم فرشادجو به بهانه بازی در نقش مهر النسا در سریال بانوی عمارت

بیوگرافی کامل شبنم فرشادجو به بهانه بازی در نقش مهر النسا در سریال بانوی عمارت

شبنم فرشادجو که با بازی در سریال های مهران مدیری در تلویزیون به اوج شهرت رسید، فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد است، علاقه زیادی به رانندگی دارد و در تیم رالی هنرمندان فعال است و تیم اسکواش هنرمندان را نیز راه انداخته و خودش عضو آن است

دوات آنلاین-شبنم فرشادجو یکی از پر جنب جوش ترین هنرپیشه‌های زن سینما و تلویزیون متولد بهمن 1356 در تهران است و سریال بانوی عمارت تازه ترین کار او است. او در این سریال نقش مهر النسا را بازی کرده است.

 

شبنم فرشاد جو که با بازی در سریالهای مهران مدیری در تلویزیون به اوج شهرت رسید،فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی ارشد است، علاقه زیادی به رانندگی دارد و در تیم رالی هنرمندان فعال است و تیم اسکواش هنرمندان را نیز راه انداخته و خودش عضو آن است.

 

شبنم از هنرمندانی است که فعالت‌های خیرخواهانه زیادی هم دارد.

این بازیگر تئاتر را از سال 1374 آغاز کرد. پدر و مادرش مشوق اصلی او بودند او از شاگردان مرحوم استاد سمندریان بود و از معروف ترین تئاترهایش می توان به هملت اشاره کرد.

 

هرچند شبنم خود را فرزند تئاتر می‌داند اما بیشترین کارهای او که مورد توجه قرار گرفت در سریالهای باغ مظفر و درحاشیه ساخته مهران مدیری است.

 

او درباره همکاری با مهران مدیری می‌گوید: من از سال ۸۵ با مهران مدیری در “باغ مظفر” سابقه همکاری داشتم و به سبک کاری‌اش علاقه دارم و به نظرم , موفق ترین و محبوب ترین کارگردان طنز تلویزیون ایران است. وقتی به من گفت قصد ساخت یک مجموعه طنز  آیتمی را دارد کمی تعجب کردم و تصور کردم می خواهد یک “ساعت خوش” جدید بسازد و برایم جای سوال داشت که تیپ سازی این نوع کارها چگونه می تواند مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و به فرجام کار, خوشبین نبودم. اما به مدیری و کارش اطمینان داشتم و حرف هایش را قبول کردم و برای حضور در  “شوخی کردم” قرار داد بستم.

فرشادجو ادامه می‌دهد: بعد از همکاری موفقم با مهران مدیری در این مجموعه، ایشان با من تماس گرفتند و عنوان کردند که در کار جدیدشان , “در حاشیه” نقشی برای من در نظر گرفته اند؛ نقش هاله دختر پرستار پر جنب و جوش ، شیطان و بازیگوش که در روند داستان نقش مهمی دارد. یک نکته را باید درباره آقای مدیری بگویم من در تمام سالهایی که با او کار کردم هیچ وقت عصبانیتش را سر صحنه ندیده‌ام. همیشه خونسرد و البته جدی بودند.

 

ازدواج شبنم فرشادجو با مردی آلمانی زندگی او را هرچه بیشتر در معرض چشم مردم قرار داد،

 

وی در مورد زندگی مشترکش  می گوید : آینده را نمی شود پیش بینی کرد اما کارم سخت شده و مجبورم مدام بین تهران – فرانکفورت در سفر باشم. با این حال من زندگی در ایران را دوست دارم چون خانواده و شغلم اینجاست و من این موضوع را با همسرم حل کرده‌ام. یکی از اهدافم از اینکه ازدواج کردم مادرشدن بود و دلم می‌خواهد این حس را تجربه کنم البته این را هم می‌دانم که به خاطر تغییر شرایط خانوادگی‌ام احتمالا مجبور شوم بعضی از نقش‌ها را رد کنم. چون مدام باید در سفر باشم.

شبنم شخصیتی اکتیو و بسیار مهربان دارد. او دوستی بسیار نزدیکی با مهناز افشار و سحر زکریا دارد و بیشتر کارهای عام المنفعه‌اش را با این دو بازیگر پیش می‌برد.

 

او می‌گوید: به هر حال حضور هنرمندان در کارهای خیرخواهانه یک الگوسازی برای حضور مردم در این عرصه ها است. از طرف سازمان اهداکنندگان سلولهای بنیادین با من تماس گرفته شد و چون متوجه شده بودند من در این نوع کارهای خیرخواهانه مشارکت دارم از من برای عضویت در بانک اهدای سلولهای بنیادین دعوت کردند. بعد از تماس از سازمان من هم با مهناز افشار تماس گرفتم و به اتفاق هم رفتیم و عضو شدیم. مهناز در کارهایی اینچنینی همیشه پیش قدم است.

 

 هرچند درخشش شبنم فرشادجو در تلویزیون و سینما بوده‌ اما او خودش را فرزند تئاتر می‌داند و می‌گوید هیچ چیز جای تئاتر را نمی‌گیرد.

 

او همچنان به بازی در تئاتر علاقه زیادی دارد و برایش همیشه پیشنهاد جدی وجود داشته است.

 

او می‌گوید:من در كارهای جدی زیادی حضور داشتم كه برای برخی كاندیدای دریافت جایزه بودم.  قطعا تجربه 20 سال كار تئاتری در این راه به من كمك كرد.

شبنم علاقه زیادی به ورزش دارد. علاوه بر اسکواش که به صورت حرفه‌ای آن را دنبال می‌کند کوهنوری هم از دیگر علایق اوست.

 

این بازیگر می‌گوید: ورزش کردن باعث می‌شود سلامت بدنم حفظ شود. ضمن اینکه یک هنرپیشه حتما باید بدنی آماده‌ داشته‌ باشد و من همیشه سعی می‌کنم بدنم را آماده نگه‌دارم. اضافه وزن نداشته‌ باشم و بتوانم حرکات سنگین حین بازی را خودم انجام دهم. البته من آدم بسیار فعالی هستم و باید انرژی‌ام را یک طوری خالی کنم و یکی از این راهها ورزش کردن است و بسیار هم از ورزش کردن لذت می‌برم. البته آلودگی هوا در ایران یکی از دلایلی است که همیشه نمیتوانم کوهنوردی کنم. در مواقعی که به کوه نمی‌روم یا اسکواش می‌کنم یا رالی. من قهرمان مسابقات رالی شده‌ام و هیچان این ورزش فوق العاده را خیلی دوست دارم. 

شبنم به لحاظ چهره شباهت بسیار زیادی به پدرش دارد. خودش می‌گوید: پدرم در زندگی من یک اسطوره واقعی‌ است و من خیلی او را دوست دارم. از اینکه شبیه پدرم هستم خیلی خوشحالم. من خیلی چیزها از پدرم یاد گرفتم که مهمترین آن صبوری و پافشاری دربرابر خواسته‌ام است. من وابستگی شدیدی به خانواده‌ام دارم و بسیار از کنارشان بودن لذت می‌برم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.