2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
دام شیطانی برای دختر15 ساله

دام شیطانی برای دختر15 ساله

در خانواده ما دختر جایگاهی نداشت. اگر برادرم رفتار اشتباهی می کرد مهم نبود و از نظر والدینم به خصوص مادرم او پسر است و من دختر.

دوات آنلاین-دختر نوجوانی که در پی یک رابطه نادرست اغفال شده و مورد سو استفاده قرار گرفته است با مراجعه به مرکز پلیس داستان زندگی‌اش را این طور تعریف کرد:

 

من مهسا 15 ساله هستم، تنها دختر خانواده و یک برادر کوچکتر از خودم دارم. از زمانی که خودم را شناختم مادرم به محض کوچکترین اشتباه از سوی من، رفتار برادرم را مطرح و مدام مرا تحقیر و سرزنش می کرد. در خانواده ما دختر جایگاهی نداشت. اگر برادرم رفتار اشتباهی می کرد مهم نبود و از نظر والدینم به خصوص مادرم او پسر است و من دختر.

 

روزهای عمرم یکی پس از دیگری سپری می شد مادرم هیچ رفتار محبت آمیزی با من نداشت و من روز به روز گوشه گیر و تنها می شدم. از نظر مالی در وضعیت مناسبی بودیم تا اینکه به اصرار من، پدرم برایم گوشی تلفن همراه خرید. تنها دلخوشی ام همین گوشی بود. در یکی از روزها گوشی ام به صدا درآمد جواب دادم پسری آن سوی خط بود من که گویا منتظر این بودم که کسی با من صحبت کند با اولین تماس آن پسر با او دوست شدم. رضا آنقدر حرف های قشنگ میزد که من احساس می کردم تنها کسی که می تواند خوشبختم کند رضا است.

 

چند ماهی از این رابطه گذشت رضا به من پیشنهاد داد که برای دیدن همدیگر با ماشین به خارج از شهر برویم. من که بعد از 15 سال زندگی تازه طعم محبت را چشیده بودم بدون فکر، با رضا به خارج از شهر رفتیم. رضا مرا به باغی در حاشیه شهر برد و آنجا بود که تمام زندگیم تباه شد. هر چه به رضا التماس کردم ولی دیگر خبری از آن کسی که من در کنارش آرام بودم، نبود.

 

ساعت 8 شب رضا مرا به شهر رساند. به منزل آمدم کسی در منزل نبود به اتاقم رفتم تا صبح فقط اشک ریختم. به رضا زنگ زدم اما گوشی رضا خاموش بود. چند روزی گذشت اما خبری از رضا نبود. من تنها تر شده بودم مادرم حتی با دیدن حال من نپرسید که چی شده است. مادرم فقط به فکر برادرم بود.

 

الان که چند ماهی از ماجرا می گذرد رفتارم روز به روز بدتر می شود با کوچکترین بحثی در خانه دعوا به راه می اندازم. چند باری تصمیم به خودکشی گرفته ام. زندگی من تباه شده و من تنها دلیل تباهی زندگیم را مادرم و رفتارهایش می دانم چرا که اگر مادرم تنها اندکی از محبت و زمانی را که برای بودن با برادرم گذاشت، برای من صرف می کرد الان مهسا کسی نبود که در اوج نوجوانی زندگیش به جهنم تبدیل شود که هر روز آرزوی مرگ کند.

 

و اما کارشناس دایره مشاوره و مددکاری کلانتری 12 شهرستان بجنورد در این باره می گوید:

 

یکی از عواملی که مهسا را در حیطه رابطه با جنس مخالف قرار داد عدم تامین نیازهای عاطفی و توجه به وی از سوی خانواده به خصوص مادر بوده است. تبعیض قائل شدن بین فرزند دختر و پسر از سوی والدین، تحقیر و سرزنش مهسا از سوی مادر از عوامل دیگر بروز این مشکل است.

 

یکی از اصولی که در تربیت فرزند مهم است ابراز محبت و تامین نیازهای عاطفی فرزند است. والدین عزیز ویژگی های رفتاری و اخلاقی فرزند خود را شناخته و در طول روز زمانی را برای بودن و صحبت کردن با فرزند در نظر بگیرید. به فرزندان خود احترام بگذارید. با فرزندان خود دوست و صمیمی باشید تا آنها شما را پناهگاه خود تلقی کنند و در صورت بروز مشکل با شما مشورت کنند. به تغییرات خلقی و رفتاری فرزند خود اهمیت داده و علت تغییرات را بیابید.

 

تهیه و تنظیم: سروان سیده فاطمه محمدی کارشناس مشاوره و مددکاری کلانتری 12 بجنورد

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.