2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی غزل شاکری به بهانه بازی در  نقش بهجت الملوک در سریال بانوی عمارت

بیوگرافی غزل شاکری به بهانه بازی در نقش بهجت الملوک در سریال بانوی عمارت

غزل شاکری یکی از بازیگران سریال بانوی عمارت است. این سریال عاشقانه تاریخی از شبکه سه پخش می‌شود و قطعا مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد. به این بهانه بیوگرافی غزل شاکری را بررسی کرده‌ایم:

دوات آنلاین-غزل شاکری یکی از بازیگران سریال بانوی عمارت است. این سریال عاشقانه تاریخی از شبکه سه پخش می‌شود و قطعا مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد. به این بهانه بیوگرافی غزل شاکری را بررسی کرده‌ایم. او در بانوی عمارت نقش بهجت الملوک را بازی کرده است.

 

غزل شاکری متولد 22 اسفندماه سال 1357 در تهران و دختر فرشته طائرپور از تهیه‌کنندگان سینما است. برای همین خیلی زود با دنیای هنر آشنا شد و اولین بار در 10 سالگی جلوی دوربین رفت آن هم در نقش موفق گلنار در فیلمی با همین عنوان که برای کودک و نوجوان ساخته شده بود.

قبل از این‌که به فعالیت‌های هنری غزل شاکری بپردازیم کمی از کودکی او بخوانید. غزل یک خواهر و یک برادر دارد. او و خواهر و برادرش از بچگی در کنار دخترخاله‌ها و پسرخاله‌ها در خانه مادربزرگ‌شان با هم بزرگ شدند. او می‌گوید: بچگی گرمی را داشتم. شانس این را داشتم کـه مادرم عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان  باشد و برای همین سینما و کتاب تا دلتان بخواهد می رفتیم و می خواندیم و بسیار هم سفر می‌کردیم.

 

غزل شاکری دختر بازیگوشی بود. خودش می‌گوید:از درخت زیاد بالا می رفتم یا بهتر اسـت اینطور بگویم کـه از روی دیوار می رفتم بالای درخت, ولی بعد از فیلم گلنار وادار شدم کمی از شیطنت هایم کم کنم. شاید ملاحظه کارتر شدم.

 

ماجرای فیلم گلنار از این قرار بود که کامبوزیا پرتوی که در چند پروژه با مادر غزل شاکری همکار بود پیشنهاد داد غزل در نقش گلنار بازی کند و بالاخره این اتفاق افتاد البته موضوع چندان هم ساده نبود چون فرشته طائرپور زیاد دوست نداشت دخترش در 10 سالگی بازیگر شود.

 

شاکری می‌گوید: من  دختر خانم فرشته طائرپور هستم و شاید حضورم در سینما زیاد عجیب نباشد ولی اصلا مادرم در انتخاب مـن به‌عنوان گلنار نقشی نداشتند. راستش دل شان نمی‌خواست چون خودشان دراین حرفه هستند مـن هم بـه اجبار وارد این کار شوم و حق انتخاب دیگری نداشته باشم.

 

او ادامه می‌دهد: معلمی داشتم کـه مخالف بازیگری بود و چون چند ماهی از سال رابه جای مدرسه در جنگل گذرانده بودم و مشغول فیلمبرداری بودم از مـن نه درس می پرسید نه بـه روی خودش می آورد کـه مـن برگشته ام. خنده دار بود. انگار یک جورایی داشت تنبیهم می‌کرد. ولی باید جوابگوی یک سری سوالات از جنس دیگری میشدم. تجربه کاری گلنار و خود خاطراتش برایم بسیار بسیار شیرین بود ولی در حقیقت شهرتش مـن را در آن دوران خیلی اذیت کرد.

غزل شاکری بعد از گلنار هم چند پیشنهاد بازیگری داشت البته خودش از موضوع مطلع نشد. او می‌گوید: خیلی جالب اسـت کـه بدانید بعد از گلنار و بدلیل کمبود بازیگر در آن دوران کارهای زیادی بـه مـن پیشنهاد شد.بدبختانه یا خوشبختانه خانواده نگذاشت مـن ازآن باخبر شوم تا زمانی کـه دیپلم را گرفتم و مـن را کنار خود نشاندند و همه ماجرا را برایم تعریف کردند و گفتند مـا تمام مسائل رابه تـو انتقال ندادیم تا درس تـو تمام شود و خودت انتخاب کنی کـه میخواهی دراین حرفه باشی یا نه. کـه البته بعد از انتقال حق انتخاب بـه مـن خودشان هم تعجب کرده بودند کـه هر کس بـه مـن پیشنهادی می داد با جواب منفی مـن روبه‌رو می شد.

 

 

غزل شاکری رشته مهندسی طراحی صنعتی را برای دانشگاه انتخاب کرد و حالا مهندس است. او می‌گوید: من مهندسی طراحی صنعتی خوانده ام و کارم طراحی داخلی و طراحی صحنه است. گاهی هم بازی می کنم و در زمینه موسیقی هم در بخش آواز آن فعالیت دارم. مـن عاشق خلق کردن هستم. صدا و تصویر و خط و قلم و رنگ و بو و طعم و خیلی چیزهای دیگر را ابزاری میدانم برای مجسم کردن یک خواسته و تخیل. وسایلی برای انتقال حس و حالی بـه مخاطب عام یا خاص. حالا یک دسته از مخلوقات فقط از یکی از این ابزار استفاده می‌کنند و دسته دوم بیشتر از یک ابزار دارند ودر طول این سال‌ها درکنار خیلی چیزهایی کـه نفهمیدم و نمیدانم حداقل این را خوب فهمیده ام کـه مـن از دسته اول نیستم.اما در بعضی حرفه ها مثل بازیگری وقتی شـما یک یا دو کار انجام میدهید و دیده میشوید همه فکر می‌کنند شـما فقط بازیگر هستید. از دید مردم کم کار جلوه می‌کنید و حقیقتا هم مـن یک بازیگر کم کار هستم.در همین راستا می‌گویم طراحی هستم کـه گاهی بازی میکنم.

 

نکته جالب این است که غزل شاکری پیشنهاد اصغر فرهادی برای بازی در فیلم شهر زیبا را رد کرد. او در این باره می‌گوید: الان کـه فکرش را میکنم خنده ام می‌گیرد کـه مـن با کارگردان عزیز و قدری چون آقای فرهادی آنقدر کل کل کردم! در آن سال‌ها مـن حال و هوای خودم را داشتم  ودر آستانه سفری نه چندان کوتاه بـه خارج از ایران بودم. دلم راضی نمی شد جلوی دوربین برگردم. پیشنهاد آقای فرهادی عزیز و صحبت هاي شان برای فیلم شهرزیبا دودلم کرد تا بیایم و خودم را راضی بـه بازی کنم و یکدل بشوم، دیر شد و ترانه علیدوستی عزیز و هنرمند  دختر موفرفری آن فیلم شد و مـن هم از ایران رفتم. ازآن زمان سال هاي زیادی گذشته و مـن از اینجور خاطره ها زیاد دارم تا این‌کـه مهندسی طراحی صنعتی خواندم ودر شاخه معماری داخلی مشغول بکار شدم.

 

یکی از موفق‌ترین کارهای غزل شاکری بازی در سریال شهرزاد در نقش آذر است. او می‌گوید:مـن قبل از آن  سریال بازی نکرده بودم و فارغ از تمام ویژگی هایي کـه در شهرزاد بود، برای مـن سفر تاریخی کـه در انسان وجود داشت جذاب بود. مـن همیشه دراین سریال خودم را جای مادربزرگم می گذاشتم  کـه قرار اسـت مادر مـن رابه دنیا بیاورد. درست در همان سال‌ها کـه کودتای ۲۸ مرداد در حال رخ دادن بود، مادر مـن در شکم مادربزرگم داشت جان میگرفت و این برای مـن خیلی حس ویژه اي را متجلی می‌کرد.

 

غزل شاکری در سریال بانوی عمارت هم بازی زیبایی داشته و این سریال نیز جزو کارهای موفق او محسوب می‌شود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
تورج حیدرنیا 1398/05/25
ضمن عرض سلام وخسته نباشید من درتمام مطالبی که فوقا درموردخانم غزل شاکری نوشته شده نامی ویاعکسی ازپدربزگوارایشان ندیدم هرچه گفته شده درموردمادرایشان است.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.