2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
اگر کارت سوخت را گم کرده اید، از 3 تا 24 آذربرای دریافت مجدد کارت اقدام کنید

اگر کارت سوخت را گم کرده اید، از 3 تا 24 آذربرای دریافت مجدد کارت اقدام کنید

به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود

دوات آنلاین-شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در اطلاعیه ای اعلام کرد: افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، از 3 تا 24 آذرماه برای دریافت مجدد کارت اقدام کنند. این شرکت هدف از این موضوع را پیشگیری از قاچاق دانسته اما برخی آن را با توجه به مباحث مطرح در هفته های گذشته، زمینه سازی برای بازگشت سهمیه بندی دانسته اند. البته شرکت پالایش و پخش قبلا هم چنین اطلاعیه ای صادر کرده بود که صرفا برای اجرای تشریفات ناشی از مصوبه مجلس درباره اجباری بودن استفاده از کارت سوخت بود و منظور دیگری از آن نداشت.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی وزارت نفت، شانا، در اطلاعیه این شرکت که عصر دیروز منتشر شد آمده است: "به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود". بر اساس این اطلاعیه، مالکان خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از تاریخ شنبه ۳ آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷ برای ثبت درخواست خود مبنی بر دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند. شرکت پخش توضیح داده است که به منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه دسترسی و اقدام، از طریق رسانه‌های عمومی و صداوسیما به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

 

در ضمن شرکت پخش با اشاره به این که برای این فرایند پولی دریافت نخواهد شد، تاکید کرده است: «خاطرنشان می‌سازد این اقدام به معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نبوده و لازم است هموطنان محترم به شایعات بی‌اساس در این باره توجه نفرمایند».

 

گفتنی است شرکت پخش در دی ماه سال گذشته نیز چنین درخواستی را از مردم مطرح کرد اما در عمل پیگیری نشد و سوخت گیری با کارت جایگاه داران همچنان ادامه یافت.  با این حال این بار ممکن است با توجه به مطالبه ایجادشده برای پیشگیری از قاچاق، تصمیم متفاوتی اتخاذ شود. البته اسحاق جهانگیری چندی پیش در واکنش به این مطالبات گفت که افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست. در همین باره روز گذشته، جلسه کمیسیون مشترک انرژی مجلس برگزار شد تا در این زمینه تصمیمی اتخاذ شود. طبق گفته قره خانی، سخنگوی این کمیسیون در این جلسه وزیران نفت، اقتصاد و رئیس سازمان برنامه هم دعوت شده اند  تا درباره مدیریت مصرف سوخت بررسی های جامعی انجام شود. با این حال تا زمان تنظیم این خبر، جزئیاتی درباره نتایج این جلسه منتشر نشد.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.