2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سرقت فیلم‌های خصوصی زن متاهل

سرقت فیلم‌های خصوصی زن متاهل

من دوربینی داشتم که به جانم بسته بود و هر کجا می رفتم آن را باخودم می بردم تا اینکه یک روز سميه به خانه من آمد؛ دوربین هم روی قفسه ويترين بود اما بعد از رفتن دوستم متوجه شدم كه دوربین نیست...

دوات آنلاین-من دوربینی داشتم که به جانم بسته بود و هر کجا می رفتم آن را باخودم می بردم تا اینکه یک روز سميه به خانه من آمد؛ دوربین هم روی قفسه ويترين بود اما بعد از رفتن دوستم متوجه شدم كه دوربین نیست...

 

دو خانم که گویا از قبل با هم جر و بحث داشتند وارد اتاق مشاوره شدند، يكي از آنها گفت: من و این خانم از مدتها قبل با هم دوست بودیم و با هم رفت و آمد داشتیم. من دوربینی داشتم که به جانم بسته بود و هر کجا می رفتم دوربین را با خودم می بردم. تا اینکه یک روز سميه به خانه من آمد، دوربین هم روی قفسه ويترين بود بعد از رفتن دوستم متوجه شدم كه دوربین نیست.

 

خانه را حسابي گشتم، اول به همسرم مشکوک شدم چون با او اختلاف دارم و فكر كردم که او دوربين را برداشته تا با اين كار مرا آزار دهد. به امير گفتم دوربینم را دزدیده اند و می خواهم بروم شکایت کنم، فكر كردم اگر بفهمد مي خواهم شكايت كنم از ترسش می رود و دوربین را می آورد اما او قيافه حق به جانب به خودش گرفت و گفت برو شکایت کن من كه خبري از دوربین تو ندارم و اصلاً آن را نديدم وقتي مطمئن شدم كه كار همسرم نيست به سميه مشکوک شدم بلافاصله با او تماس گرفتم و به صورت غیر مستقیم گفتم، دوربينم گم شده‌، هر جا را گشتم پيدايش نكردم به همين خاطر مي خواهم شكايت كنم ولي اگر دوربین من به دستم برسد از شکایتم منصرف می شوم.

 

ولی او خودش را به بي خبري زد و گفت: خوب بازم بگرد شايد جايي گذاشته باشي چه كسي ممكن است آن را برداشته باشد تو كه آن را از خودت جدا نمي كني! بعد از خداحافظي من كه به يقين رسيده بودم كار او است به كلانتري رفتم و از او شكايت كردم، پس از تحقيقات صورت گرفته و بازرسي از منزل سميه، دوربينم در آنجا پيدا شد و دروغ هاي سميه برايم رو شد حالا مي خواهم بدانم چرا دوستي كه اين قدر به او اعتماد داشتم اين كار را كرده است.

 

سميه که تا این موقع ساکت بود در خصوص انگيزه اش از اين كار گفت: من مدت زيادي است كه با ثريا دوست هستم و از تمام مسائل زندگي اش خبر دارم، از طرفي من يك همسر معتاد و يك پسر چهار ساله دارم، چند وقتي بود كه همسرم پولي براي تهيه موادش نداشت و بد جوري خمار بود و به همين خاطر من و فرزندم را اذيت مي كرد، من هم نمي دانستم چكار كنم دلم مي خواست هرطور شده پولي فراهم كنم و به او بدهم تا اينكه روزي كه به منزل ثريا رفته بودم ناگهان فكري به ذهنم خورد.

 

مي دانستم كه ثریا فيلم هاي خصوصيش درون آن دوربين است و به همين خاطر اين وسيله برايش بيش از اندازه مهم است. گفتم آن را بر مي دارم و به شوهرم مي دهم تا به خاطر عکس ها و فيلم هايي كه در آن دارد باج خوبي بگيرد و دست از سر ما بردارد اما با آمدن پليس به منزل ما و پيدا شدن دوربين همه نقشه هایم لو رفت و من به عنوان سارق دستگیر شدم ...

 

دوربين وسيله اي براي باج خواهي

"عطایی" کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان اصفهان درباره اين ماجرا به خبرنگار ما گفت: وسايل و تجهيزات دنياي فناوري امروز علي رغم استفاده هاي بسيار خوبي كه از آنها براي ارتباطات و كم كردن رفت و آمدها و انجام الكترونيكي خریدها می شود از طرف ديگر اگر درست از آنها استفاده نشود مي توانند آسيب ها و خطراتي را براي ما به وجود آورند.

 

وي با بيان اينكه امروزه وسايل و تجهيزات فناوري به وسيله اي براي باج خواهي تبديل شدند اظهار داشت: علت اين امر نيز بي احتياطي صاحبان اين گونه وسايل است كه بدون در نظر گرفتن ملاحظات امنيتي خصوصي ترين تصاوير و فيلم هاي خود را در آن ها ثبت و ضبط مي كنند و در صورت سرقت مورد سوء استفاده سارقان قرار مي گيرند.

 

اين روانشناس و آسیب شناس مسائل خانواده عنوان داشت: بارها به مردم توصيه كرده ايم كه از نگهداري فيلم ها و تصاوير خصوصي و خانوادگي روي دوربين هاي فيلم برداري و عكاسي و لب تاپ، رايانه و گوشي هاي تلفن همراه خود خودداري كنند.

 

وي با بيان اينكه حافظه گوشي موبايل، دوربين و لپ تاپ و ... قابل بازگشت است اظهار داشت: بسياري از افراد به غلط تصور مي كنند مي توانند فيلم يا عكسي را براي مدتي در دوربين يا موبايل خود نگهداري كرده و سپس آن را حذف کنند در حالي كه اگر اين وسيله به دست افراد تبهكار و هكرهاي حرفه اي بيافتد ممكن است عواقب بدي برايشان رقم بخورد، پس بدانند كه هميشه پيشگيري بهتر از درمان است و چه خوب است كه براي هميشه از خير اين كار بگذرند.

 

عطایی گفت: نكته ديگري كه شهروندان بايد به آن توجه كنند، اعتماد بي جا و بيش از اندازه به ديگران است، مسلم است كه هر كسي در زندگي شخصي خود اسراري دارد كه انتشار آن ها باعث نابودي زندگي اشان خواهد شد به همين خاطر نبايد جزئي ترين مسايل زندگي خود را براي هركسي در ميان بگذارند و بدانند ممكن است صميمي ترين دوست آنها نيز روزي وسوسه شده و از همين اطلاعات بر عليه آنها استفاده كند.

 

 

نویسنده: حمید رضا محمدی؛ کارشناس رسانه پلیس اصفهان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.