2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی شهرزاد کمال زاده ، بازیگر نقش مه‌رخ در سریال دختر گمشده

بیوگرافی شهرزاد کمال زاده ، بازیگر نقش مه‌رخ در سریال دختر گمشده

بازی کوتاه شهرزاد در سریال هزاران چشم در سال 1380 به کارگردانی کیانوش عیاری اولین تجربه او در سن 16 سالگی بود، در سال ۱۳۸۳ با بازی نقشی کوتاه در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد عالم سینما شد

دوات آنلاین-شهرزاد کمال زاده از جمله بازیگرانی است که پیش از حضور در سریال دختر گمشده نیز حسابی مشهور بود. او سال‌های زیادی است که در سینما و تلویزیون کار می‌کند و فعالیتش در این عرصه را از 16 سالگی شروع کرده است. در ادامه با بیوگرافی این هنرمند آشنا شوید:

 

شهرزاد کمال زاده متولد 7 فروردین 1364 است و برخلاف آنچه که در فضای مجازی مطرح شده او همدانی نیست بلکه در تهران به دنیا آمده است.

 

شهرزاد از بچگی به دو چیز خیلی علاقه داشت: بازیگری و فوتبال. به هر دو اینها هم رسید طوری که عضور تیم فوتبال هنرمندان زن است.

شهرزاد یک خواهر دارد که البته دلش نمی‌خواهد او بازیگر شود البته پدر شهرزاد هم با بازیگر شدن خود او چندان موافق نبود.

 

او می‌گوید: من از کودکی به بازیگری علاقه داشتم، ولی پدرم علاقه‌ ای نداشت که من وارد این حرفه شوم، از 16 سالگی به طور آهسته و پیوسته وارد این حرفه شدم .

 

شهرزاد کمال زاده درباره علت مخالفتش با بازیگری خواهرش توضیح می‌دهد: سینما واقعا حرفه سختی است. تو باید در شرایط نامناسب جوی، شب، روز و … کار کنی و خیلی چیزها را تحمل کنی. شاید مسائلی هم وجود داشته باشد اما من دوست ندارم در مورد آن صحبت کنم.

 

بازی کوتاه شهرزاد در سریال هزاران چشم در سال 1380 به کارگردانی کیانوش عیاری اولین تجربه او در سن 16 سالگی بود، در سال ۱۳۸۳ با بازی نقشی کوتاه در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد عالم سینما شد

 

او پس از چندین سال حضور در تلویزیون و سینمای ایران، در بهار سال ۱۳۹۱ با پخش سریال راه طولانی به کارگردانی رضا کریمی از شبکه یک تلویزیون و بازی در نقش بهاره به شهرت رسید

در سریال بچه‌ های نسبتا بد نیز دوباره چهره ماندگاری از خود به جای گذاشت. او درباره شهرت می‌گوید: این موقعیت یکسری شرایطی را به وجود می آورد که در این شرایط خیلی از کارها را دیگر نمی توان انجام داد. مثلا اگر قبلا از یک موضوعی عصبانی می شدم خیلی راحت می توانستم عصبانیتم را با فریاد نشان دهم اما الان دیگر نمی توان این کار را کرد. با خیلی از مسائل باید مدارا کنم. ذره بین مردم باعث می شود انسان کمی محتاط تر رفتار کند. در مجموع همه این مسائل با لطف مردم و انرژی مثبتی که با محبت های شان منتقل می کنند برایم شیرین می شود.

 

شهرزاد مدرک لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر دارد. خودش در این باره می‌گوید: هر چه سواد بازیگر بالاتر باشد به نظرم در کارش موفق تر خواهد بود. حالا این سواد می تواند شامل هر چیزی باشد. در کنار بازیگری شخصا به رشته کامپیوتر علاقه داشتم و خانواده ام هم دوست داشتند که در این رشته ادامه تحصیل بدهم. در سال هایی که مشغول تحصیل در این رشته بودم سعی کردم اطلاعاتم را در مورد بازیگری افزایش دهم و با مطالعه و فیلم دیدن تلاش کردم که از این رشته فاصله نگیرم. در همین بین سعی کردم رابطه ام را با سینما حفظ کنم و به همین دلیل در چند کار به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان حضور داشتم تا اطلاعاتم پیرامون سینما بیشتر شود.

 

شهرزاد علاوه بر سینما و فوتبال به حیوانات هم خیلی علاقه دارد.

 

این بازیگر هنوز مجرد است. او درباره خصوصیات فرد ایده‌ آل برای ازدواج می‌گوید: مهم‌ترین مساله است این‌ که خانواده‌ دوست باشد و انگیزه داشته باشد و ذهنش باز باشد و بتواند زندگی مشترک را درک کند و از منیت به دور باشد، همین

 

او ادامه می‌دهد: بازیگران زنی که این روزها می گویند چون متاهل هستند پس دیگر کاری به آنها پیشنهاد داده نمی شود برای من غیر قابل پذیرفتن است، چرا که همه ما می دانیم بانوان متاهل زیادی در سینما و تلویزیون به شکل پرکار حضور دارند که هم متاهل هستند و هم چند فرزند دارند اما حضور فعالانه در سینما و تلویزیون دارند.

 

شهرزاد آرزوهای زیادی دارد:اول از همه دوست دارم به عنوان یک انسان برای مردم و اطرافیانم سودمند باشم. در درجه بعد فکر می کنم باید به خیلی از آدم ها کمک کنم. در نهایت هم دوست دارم اول تمام دنیا را ببینم و بعد از دنیا بروم. دوست دارم به جایی برسم که بتوانم اثری متفاوت از خودم به جا بگذارم. یک نقش هایی وجود دارد که هنوز خودم را در قالب آنها محک نزدم. دوست دارم این نقش ها را تجربه کنم و جنس های مختلف بازی را تجربه کنم. هنوز فکر می کنم راه طولانی را در پیش رو دارم که در کارم به طور کامل موفق شوم.

 

او ادامه می‌دهد:  به نظرم آرزو باعث زنده نگه داشتن امیدهای انسان می شود و انگیزه انسان را برای زندگی هر روز پر رنگ تر می کند.

او درباره آرزوی بازیگری هم توضیح می‌دهد: خیلی ها هستند که آرزو دارند بازیگر شوند. من هم از دوران نوجوانی بازیگری را به شکل یک آرزو می دیدم و تلاش زیادی کردم تا به این آرزو برسم. به هر حال این حرفه هم مثل همه شغل های دنیا سختی ها و ناملایمات خاص خودش را دارد. نمی توانم توصیه کنم که کسی به سمت بازیگری بیاید یا نه! فقط این را می دانم که اگر کسی آرزو دارد تا به چیزی برسد باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا به آن برسد.

 

شهرزاد از مرگ می‌ترسد و می‌گوید: چون هنوز آرزوهای زیادی دارم یک مقدار نگران می شوم. اینکه نمی دانم چطور از دنیا خواهم رفت و بعد از مرگم چه سرنوشتی در انتظارم است باعث نگرانی ام می شود اما چون لحظاتی در زندگی ام وجود داشته که تا حدی مرگ را حس کرده ام، از ترسی که همه از مرگ دارند به نوعی عبو رکرده ام. چند بار با ماشین تصادف های بسیار وحشتناک و بدی داشتم که تا مرز مرگ پیش رفتم اما به خواست خدا اتفاقی برایم نیفتاد.

 

 

شهرزاد کمال زاده خیلی بی‌حاشیه است. او می‌گوید: همیشه سعی کردم خودم را از حاشیه دور نگه دارم. اگرچه خیلی ها می گویند حاشیه باعث بهتر دیده شدن بازیگر می شود اما من معتقدم حاشیه در اغلب اوقات باعث ایجاد مشکل و مزاحت برای کار بازیگر می شود. من خودم همیشه سعی کرده ام که نه تن به حواشی دهم نه حاشیه سازی کنم.

 

او در جواب این سوال که آیا همین دور بودن از حاشیه باعث نشده از قافله عقب بماند، می‌گوید: نه، چون معتقدم کسانی که با حاشیه خودشان را بالا می کشند دوام زیادی ندارند. به نظرم خروجی خوبی که از کار به مخاطب منتقل می شود بهتر از هر چیز دیگری باعث دیدنه شدن بازیگر می شود و نیازی به حاشیه سازی نیست.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.