2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی / دستور  پخت ساج کباب، غذای سنتی همدان

آشپزی / دستور پخت ساج کباب، غذای سنتی همدان

این غذای لذیذ همدانی میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد و در رستورانهای مشهور این شهر هم به گردشگران پیشنهاد می‌شود. اما این غذا را می‌توانید در خانه هم تهیه کنید.

دوات آنلاین-غذاهای سنتی همدان از جمله غذاهای لذیذی است که میان شهروندان غیرهمدانی طرفداران زیادی دارد. معمولا غذاهای همدانی با گوشت گوسفند تهیه می‌شوند و بخشی از لذیذ بودن این غذاها به همین دلیل است.

 

ساج کباب یکی از همین غذاهاست. این غذای لذیذ همدانی میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد و در رستورانهای مشهور این شهر هم به گردشگران پیشنهاد می‌شود. اما این غذا را می‌توانید در خانه هم تهیه کنید.

 

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره طرز پخت این غذا به دوات آنلاین توضیح می‌دهد:

 

برای تهیه این غذا به یک کیلو گوشت گوسفند، دو عدد پیاز بزرگ، سه عدد نان لواش خشک، ماست، سه حبه سیر و چاشنی دلخواه نیاز دارید.

اول گوشت گوسفند قیمه شده را با یک عدد پیاز می پزیم. نباید زیاد پخته شود تقریباً نیم ساعت مانده به پخت کامل گاز را خاموش می کنیم. تقریباً یک پیمانه هم باید آب داشته باشد. بعد پیازها را نگینی خرد کرده و روغن محلی تفت می‌دهیم  و گوشت پخته شده را هم  روی پیازها می‌ریزیم و سرخ‌شان می‌کنیم.

 

به غذا نمک و فلفل زده بعد نان لواش خشک را خرد کرده وقتی گوشتها سرخ شدند از تابه برمی‌داریم.

 

حالا نوبت سرخ کردن نانهاست. آن را داخل روغن می‌ریزیم و کمی سرخ می‌کنیم.

 

بعد داخل ظرف سرو اول نان‌ها را ریخته و بعد روی از آب گوشت می ریزیم.

 

بعد ماست و سیر درست کرده روی نانها می‌ریزیم و به مدت 5 دقیقه اجازه می‌دهیم استراحت کند و بعد می‌توانیم آن را روی میز قرار دهیم.

 

با کلیلک روی لینک زیر می‌توانید انواع کالاهای موردنیاز در آشپزخانه را با قیمت و کیفیت مناسب تماشا کنید.

 

خرید آنلاین انواع لوازم آشپزخانه با قیمت مناسب

 

توجه داشته‌باشید این غذا بسیار مقوی است و نباید زیاد استفاده شود. بهتر است این غذا ظهر سرو شود چون کالری زیادی دارد اما اگر برای مهمانی شب نیاز دارید می‌توانید پیش‌غذایی سبک هم کنار آن قرار دهید تا حجم معده را بگیرد و کمتر از این غذا استفاده کنید.

 

این دستور پخت مخصوص چهارنفر بود به تعداد افراد می‌توانید مواد را کم و زیاد کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.