2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
قرص ضدبارداری چه عوارضی دارد؟

قرص ضدبارداری چه عوارضی دارد؟

بسیاری از خانم‌ها به منظور پیشگیری از بارداری از انواع قرص‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، این قرص‌ها عوارضی به همراه دارد و مصرف طولانی مدت و خودسرانه آن خطراتی را برای سلامت بانوان به دنبال دارد.

دوات آنلاین-بسیاری از خانم‌ها به منظور پیشگیری از بارداری از انواع قرص‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، این قرص‌ها عوارضی به همراه دارد و مصرف طولانی مدت و خودسرانه آن خطراتی را برای سلامت بانوان  به دنبال دارد. قرص ضد بارداری LD از دو جزء استروژن و پروژسترون تشکیل شده است که این هورمون‌ها می‌توانند دارای عوارضی جدی برای سلامت خانم‌ها باشد.

 

مشکلات گوارشی و چاقی با قرص ضد بارداری

از عوارض شایع قرص‌های ضد بارداری می‌توان به استفراغ و تهوع اشاره کرد، همچنین این قرص‌ها به دلیل آن که اشتها را افزایش می‌دهند موجب بالا رفتن وزن خانم‌ها می‌شوند، عوارضی که به دلیل حبس شدن آب در بافت‌های بدن ناشی از هورمون‌های استروژن موجود در قرص ضد بارداری ایجاد می‌شود.

 

خطر سکته مغزی با مصرف قرص ضد بارداری

به گفته متخصصان مصرف قرص ضد بارداری بر روی سیستم انعقاد خون خانم‌ها اثر می‌گذارد و خطر لخته شدن خون و احتمال سکته را افزایش می‌دهد.

 

خطر سکته مغزی به دلیل مصرف قرص ضد بارداری وقتی بروز می‌کند که خانم‌ها در طول مدت مصرف قرص مایعات کافی ننوشند.

 

میگرن و سردردی که قرص های ضد بارداری به جانتان می اندازند

سردرد از دیگر عوارض شایع قرص‌های ضد بارداری است که به دلیل اثر هورمون استروژن بر سیستم عصبی بدن بروز می‌کند، همچنین مصرف قرص‌های ضد بارداری تعداد حملات میگرنی در مبتلایان به این سردردها را بیشتر کرده و احتمال بروز سردردهای تنشی را  افزایش می‌دهد.

 

قرص‌های ضد بارداری موجب افزایش فشار خون در برخی خانم‌ها می‌شوند و ممکن است در بانوانی که از این عارضه رنج می‌برند خطرناک باشند.

 

سرطان سینه و رحم؛ بلای قرص های ضد بارداری

افزون بر این استروژن قرص‌های ضد بارداری به دلیل آن که دوره عادت ماهانه خانم ها را دچار اختلال می‌کند می‌تواند با تأثیر بر هورمون‌های بدن خطر ابتلا به سرطان سینه و رحم را افزایش دهد.

 

یکی دیگر از مشکلات ناشی از مصرف قرص‌های ضد بارداریف تیره شدن رنگ پوست در خانم‌هاست که در مواردی به دلیل اختلالات کبدی بروز می‌کنند.

 

قرص ضد بارداری را با این داروها نخورید

خانم‌ها که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند باید توجه داشته باشند که مصرف قرص‌ها با داروهای انعقاد خون تداخل دارد به همین دلیل این بانوان باید این مسئله را حتما به پزشک معالج خود اعلام کنند.

 

مصرف قرص ضد بارداری در این خانم ها ممنوع است

به همه خانم‌ها توصیه می‌شود که برای مصرف قرص‌های بارداری حتما با پزشک مشورت کنند تا پزشک با توجه به شرایط خانم قرص را تجویز کند یا روش دیگری به او پیشنهاد دهد.

 

نکته مهم این است که مصرف قرص‌های ضد بارداری یا LD در خانم‌ها مبتلا به فشار خون بالا بیماری‌های قلبی و عروقی، چربی خون بالا ممنوع است همچنین بانوانی که سن آن‌ها از 35 سال گذشته است نباید از این داروها مصرف کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.