2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
انتقام غیراخلاقی از هم‌خوابگاهی

انتقام غیراخلاقی از هم‌خوابگاهی

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی خبر داد که با استفاده از شبکه اجتماعی موبایلی برای هم دانشگاهی سابق خود ایجاد مزاحمت می‌کرد.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری دختری خبر داد که با استفاده از شبکه اجتماعی موبایلی برای هم دانشگاهی سابق خود ایجاد مزاحمت می‌کرد.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ‌ دوم علی سرحدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر مزاحمت‌های اینترنتی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی که دانشجو است مشخص شد فردی ناشناس با ارسال پیام خصوصی و نمایش تعدادی از تصاویر شخصی خانم جوان، او را تهدید به انتشار این تصاویر در شبکه اجتماعی تلگرام نموده‌است.

 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده و در پی انجام تحقیقات فنی و پلیس بعمل آمده متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

 

وی تصریح کرد: متهم که دوست و هم‌خوابگاهی سابق شاکی پرونده است در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با مستندات دیجیتالی بجامانده به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه اش را صرفاً انتقام جویی در پی اختلافات قبلی عنوان کرد.

 

سرهنگ سرحدی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در پایان از شهروندان خواست ضمن عدم بارگذاری اطلاعات شخصی خود نظیر: عکس،  فیلم  و ... در شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان آن را در اختیار دیگران نیز قرار دهند و صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت www.cyberpolice.ir  بخش گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.