2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
دام سیاه به بهانه بخت‌گشایی

دام سیاه به بهانه بخت‌گشایی

رمالان اینترنتی با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسایل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی می‌کنند.

دوات آنلاین-رییس پلیس فتا استان یزد یادآور شد: رمالان اینترنتی با درج مطالبی چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسایل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در سایت خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی می‌کنند.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ ابوطالبی اظهار کرد:  فردی شکایتی را مطرح کرد و گفت از طریق رمالی و دعا نویسی مبلغ ۳۰ میلیون تومان از حسابم کسر شده که ذخیره سرمایه‌ام برای تهیه باقی مانده جهیزیه دخترم بوده است.

 

این مقام ارشد انتظامی افزود: شاکی گفت برای رفع ابهامات و مشکلات ازدواج دخترم، همسرم از طریق اینستاگرام با مدیر پیجی با عنوان بخت گشایی از طریق دعا نویسی ارتباط برقرار کرده و مشکلات ازدواج دخترم را مطرح کرده که رمال در ابتدا به بهانه پرداخت ۵۰۰۰ تومان برای کمک به خیریه وی را به درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و متن دعایی را با شرایطی خاص در اختیار خانمم قرار داده که فردا صبح با مراجعه به عابر بانک جهت انتقال وجه برای پسر دانشجوام متوجه شدم موجودی کارتم صفر شده و پس از پیگیری اعلام کذدند که طی چندین تراکنش در ساعات نیمه شب حساب شما خالی شده است.

 

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به ترفند فیشینگ در این پرونده گفت: متهم با ترفند فیشینگ به تمامی اطلاعات بانکی شاکی دسترسی پیدا کرده بود، لذا کاربران در هنگام نقل و انتقالات آنلاین حتما مراقب درگاه‌های جعلی و فیشینگ بانکی باشند تا در دام این شگرد مجرمانه گرفتار نشوند.

 

وی ادامه داد: یک درگاه امن بانکی باید با https:// آغاز شود و یک علامت قفل بسته در کنار آن وجود داشته باشد. همچنین در وارد کردن اطلاعات بانکی حتما از صفحه کلید مجازی استفاده نمایند.

 

رییس پلیس فتا یزد با توجه به دستگیری متهم در یکی از روستاهای اطراف در توصیه به کاربران تاکید کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات مشکوک که با ترفندهای اغواکننده کاربران را جذب می‌کنند اعتماد نکنید و مراقب افراد شیاد و کلاهبردار در فضای مجازی باشید.

 

وی در ادامه گفت: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مهم خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید و بدانید که براساس قانون هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع بترساند و از این طریق مالی تحصیل کنند کلاهبردار محسوب می‌شود و علاوه بر رد اصل مال صاحبش به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم خواهد شد.

 

 سرهنگ ابوطالبی در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https:‎‎‎//www.cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.