2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه در خانه هات چاکلت درست کنیم؟

چگونه در خانه هات چاکلت درست کنیم؟

برای تهیه هات چاکلت یا همان شکلات داغ 50 تخته گرم شکلات را پودر کرده یا از سه قاشق پورد شکلات استفاده کنید. »ن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید اگر شکلات شما در یخچال بوده ابتدا اجازه دهید به دمای محیط برسد ...

دوات آنلاین-بیشترین نوشیدنی که ایرانها استفاده می‌کنند  چای است. این نوشیدنی در همه فصول و  در مهمانی‌ها استفاده می‌شود، اما گاهی تنوع در نوشیدنی هم بد نیست. مثلا می توانید برای یک وعده به جای چای می‌توانید از هات چاکلت یا شکلات داغ استفاده کنید.

 

 سارا جعفری متخصص تشریفات دراین باره به دوات آنلاین می گوید:

 

این نوشیدنی پر کالری را نباید پی در پی استفاده کرد چرا که هم کالری بالایی دارد و چربی زیادی در آن است.

 

برای تهیه شکلات داغ 50 تخته گرم شکلات را پودر کرده یا از سه قاشق پورد شکلات استفاده کنید.

 

آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید اگر شکلات شما در یخچال بوده ابتدا اجازه دهید به دمای محیط برسد و سپس آن را در ظرفی روی کتری یا ظرفی که در حال جوش است قرار دهید و حالت بن‌ماری به آن بدهید تا شکلات آب شده و یک دست شود.

 

اگر در بن ماری کردن حرفه‌ای نیستند می‌توانید شکلات را در نصف فنجان آب جوش هم به طور کامل حل کنید.

 

وقتی شکلات شما آماده شد ، دو لیوان شیر که کاملا جوشانده‌اید و گرم است به شکلات اضافه کنید و اجازه دهید تا دوباره روی حرارت یک دست شود و بجشود.

 

سپس به آن شکر اضافه کنید. البته به جای شکر می توانید عسل هم اضافه کنید. و خوب آن را هم بزنید.

 

عسل ماده مغذی و خوبی است که می‌توان جای شکر استفاده کرد. عسل یک شیرین کننده طبیعی است.

 

اگر نگران بالا رفتن چربی خون خود نیستند میتوانید در آخر به اندازه یک قاشق مرباخوری خامه داغ نیز به این نوشیدنی اضافه کنید. اما حالت رژیمی آن اینطور است که نباید خامه اضافه کرد.

توجه داشته‌باشید باید هات چاکلت را وقتی به دمای مناسب رسید میل کنید زیرا داغی بیش از اندازه آن می‌تواند سوختگی شدید و آزار دهنده‌ای برای دهان شما ایجاد کند.

 

شما می‌توانید برای تهیه هات چاکلت از شکلاتهای طعم دار هم استفاده کنید یا اینکه پودر انواع دانه را برای طعم‌دادن به آن اضافه کنید. مثلا از پودر فندوق و بادام می‌توانید برای شکلات داغ استفاده و طعم متفاوتی را تجربه کنید.  

 

شکلات داغ را می‌توانید با یک کیک فندوقی ساده برای عصرانه سرو کنید.

 

اگر مهمانی برای عصرانه دارید شکلات داغ و کیک یک انتخاب فوق‌العاده است. اگر فرزند دانش‌آموز یا دانشجو دارید هم می‌توانید از میان وعده لذیذ و مقوی استفاده کنید تا انرژی از دست رفته را دوباره به دست آورند.

 

ضمن اینکه شکلات داغ می‌تواند در تحکیم استخوانها مفید باشد. قند خون را تنظیم کرده و انرژی از دست رفته را باز گرداند.

 

این نوشیدنی در میان نسل جدید بسیار طرفدار دارد. از شکلات داغ به عنوان میان وعده استفاده کنید وساعاتی متفاوت برای خود درست کنید.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.