2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی / بورانی باقالا غذایی خاص و ویژه برای مجالس

آشپزی / بورانی باقالا غذایی خاص و ویژه برای مجالس

بورانی باقلا سبز غذایی است که در خوزستان طرفداران زیادی دارد. اگر یک شب مهمان مردمانی از شوشتر شده‌باشید قطعا متوجه شده‌اید که بورانی باقلا سبز پای ثابت سفره‌های آنهاست.

دوات آنلاینوقتی صحبت از باقالا و غذاهایی که با این گیاه خوش‌طعم می‌توان پخت می‌شود ذهن‌ها به سمت شمال کشور می‌رود اما این بار غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که با باقالا پخته می‌شود و غذایی کاملا جنوبی است.

 

بورانی باقلا سبز غذایی است که در خوزستان طرفداران زیادی دارد اگر یک شب مهمان مردمانی از شوشتر شده‌ باشید قطعا متوجه شده‌اید که بورانی باقلا سبز پای ثابت سفره‌های آنهاست.

 

 سولماز خیاطی، متخصص تشریفات درباره این غذای محلی عالی به دوات آنلاین می‌گوید:

 

وقتی قصد دارید بورانی باقالای سبز آماده کنید حواستان باشد که این غذا بسیار خوش خوراک و عالی است و قطعا باید بیش از غذاهای دیگر آماده کنید. شما می‌توانید این غذا را به عنوان پیش‌غذا یا میان وعده هم استفاده کنید.

 

به یاد داشته‌ باشید اگر می‌خواهید سفره‌تان رنگی شود این یکی از بهترین غذاها برای رنگین کردن سفره‌هایتان است.

مواد لازم برای بورانی باقلا سبز

ماست ساده پر چرب 1 فنجان

پیاز داغ عسلی 2 قاشق سوپخوری

سیر 1 عدد

باقلا 300 گرم

گرد لیمو 1 قاشق مرباخوری

شوید یا شبت 1 قاشق سوپخوری

زردچوبه به میزان لازم

فلفل  به میزان لازم

نمک به میزان لاززم

بورانی باقلا سبز تازهبورانی باقلا سبز

 

طرز تهیه بورانی باقلا سبز

ماست باید آبگرفته و کمی شل باشد، پیاز سرخ شده باشد، سیر خلال و سرخ شده باشد، باقلای سبز تازه باشد.

 

باقلای سبز تازه را از دو پوست بیرون آورده و با مقداری نمک و آب داخل قابلمه ای در باز می گذاریم تا پخته شود در آن را نمی گذاریم تا رنگ سبز آن از بین نرود.

 

مواظب باشید که له نشود، ماست را که مقداری از آب آن رفته است در یک ظرف بریزید و باقلای پخته شده را به آن اضافه کنید و کمی بهم بزنید سپس نمک و فلفل و مقداری شوید را داخل آن ریخته بهم بزنید و با پیاز و سیر سرخ شده و گرد لیمو روی آن را تزئین کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.