2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آشپزی / بز قورمه غذایی  سنتی و ویژه برای مهمانها

آشپزی / بز قورمه غذایی سنتی و ویژه برای مهمانها

در کرمان بزقورمه غذایی بود که وقتی در زمانهای قدیم می‌خواستند مدت زمان زیادی را خارج از خانه سپری کنند از آن استفاده می‌کردند. بزقورمه غذایی است که اگر می‌خواهید از برنج کمتری استفاده کنید سیرهم بشوید بسیار مناسب است.

دوات آنلاین-غذاهای سنتی در ایران به دلیل تنوع فراوانی که دارد سفره‌های ایرانی را رنگین‌کرده‌است. بسیاری از غذاهای محلی در برنامه غذایی روزمره مردم نیست اما حضور این غذاها هم تنوع را غذایی را بالا می‌برد و هم می‌تواند راهی برای حفظ سنت‌ها باشد.

 

بز قورمه یکی از غذاهای سنتی مردم کرمان است که به گفته کسانی که آن را امتحان کرده‌اند بسیار لذیذ است. سارا جعفری متخصص تشریفات درباره این غذای سنتی به دوات آنلاین می‌گوید:

 

بز قورمه غذایی است که با نان سرو می‌شود و از مواد مغذی تشکیل شده‌است که می‌تواند نیازهای بدن را تامین کند.

 

در کرمان بزقورمه غذایی بود که وقتی در زمانهای قدیم می‌خواستند مدت زمان زیادی را خارج از خانه سپری کنند از آن استفاده می‌کردند. بزقورمه غذایی است که اگر می‌خواهید از برنج کمتری استفاده کنید سیرهم بشوید بسیار مناسب است. هرچند در مهمانی‌های رسمی آن را با پلو سرو می کنند.

مواد لازم برای بز قورمه

گوشت ماهیچه 500 گرم

سیب زمینی پخته شده 250 گرم

نخود و لوبیا سفید از هر کدام 100 گرم

پیاز 150 گرم

سیر یک حبه

کشک ساییده شده 250 گرم

زعفران آب کرده یک قاشق سوپخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

سیر و پیاز داغ و مغز گردو به میزان لازم

 

گوشت، نخود، لوبیا، زردچوبه، پیاز و سیر کوبیده را با حدود دو و نیم لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید سپس حرارت را کم کرده تا مواد پخته شوند.

 

پس از پخته شدن مواد، سیب زمینی را اضافه و آنها را با گوشت کوب کاملا نرم کنید.

 

کشک، زعفران، نمک و فلفل را به مواد افزوده و در ظرف مورد نظر کشیده و روی آن را با سیر و پیاز داغ، زعفران و گردو تزئین کرده و سرو کنید.

 

لازم به ذکر است به جای ماهیچه از هر گوشت دیگری می‌توان استفاده کرد اما گوشت چرب غذا را لذیذ می‌کند اما توجه داشته باشید چربی گوشت نباید بیش از حد معمول باشد و طعم غالب در غذا چربی باشد. 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.