2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تهدید سیاه زن متاهل در اینستاگرام

تهدید سیاه زن متاهل در اینستاگرام

ارتباط ما بیشتر شد و از طریق دایرکت اینستاگرام با هم چت می‌کردیم. من که واقعا متوجه نبودم دارم چه کاری انجام می‌دهم تمام اسرار زندگی‌ام را به‌عنوان همدردی برای طرف مقابلم تعریف می‌کردم.

دوات آنلاین-زنی که با لایک‌های اشتباه در دام مردی فرصت‌طلب گرفتار شده و زندگی خانوادگی‌اش به خطر افتاده بود بعد از مراجعه به پلیس فتای سمنان ماجرا را این طور شرح داد:

 

زهره هستم ۳۱ ساله، تازه متاهل شده‌ام. موضوع پرونده خودم را اینجوری شروع می‌کنم که بعد از ازدواج و به خاطر شغل همسرم که شیفتی بود زمان زیادی در منزل تنها بودم. به سفارش دوستانم شبکه اجتماعی اینستاگرام را در گوشی خودم نصب کردم و در زمان بیکاری پروفایل‌های دیگران را بازدید  و خلاصه وقتم را اینگونه پر می‌کردم.

 

این جریان اینقدر ادامه پیدا کرد که واقعا معتاد این شبکه اجتماعی شده بودم. هر روز صبح  قبل از این که هر کاری انجام دهم اول پروفایل خودم را چک می‌کردم تا ببینم پست‌هایم چند تا لایک خورده و ... در همین حین، با یک ID آشنا شدم که ابراز دوستی کرد، عکس‌های من را لایک می‌کرد من هم عکس‌های او را لایک می‌کردم.

 

بعد از مدتی ارتباط ما بیشتر شد و از طریق دایرکت اینستاگرام با هم چت می‌کردیم. من که واقعا متوجه نبودم دارم چه کاری انجام می‌دهم تمام اسرار زندگی‌ام را به‌عنوان همدردی برای طرف مقابلم تعریف می‌کردم. یک روز متوجه شدم که  کاوه (همان ID ناشناس) من را تهدید می‌کند که اگر عکس‌های خصوصی و بدون پوشش خودم را برایش ارسال نکنم اطلاعاتی را که در این مدت برایش فاش کردم به همسرم می‌دهد.

 

 در ابتدا خیلی ترسیدم، عرق سردی بر پیشانی من نشست. تازه متوجه شدم در این مدت چه اشتباهی داشتم می‌کردم ولی دیر شده بود. نمی‌دانستم چه کارکنم، حالم خیلی بد بود. نمی‌دانستم اگر همسرم بفهمد چه فکری درباره من می‌کند.

 

این موضوع را با یکی از دوستانم مطرح کردم. به من پیشنهاد داد از طریق پلیس فتا موضوع را پیگیری کنم . به همین دلیل روز بعد اول وقت رفتم پلیس فتا و کل ماجرا را برای افسر پلیس فتا تعریف و از ID کاوه شکایت کردم.

 

قبول دارم که اشتباه از طرف من بود و خیلی پشیمان هستم . البته پلیس فتا بعد از چند روز متهم را دستگیر کرد و تحویل مرجع قضایی داد.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای آگاه سازی کاربران با توجه به مطالب فوق گفت: کاربران فضای مجازی به خصوص نسل جوان آگاه باشند به هیچ عنوان در فضای مجازی به ID های ناشناس اعتماد نکنند و اطلاعات خصوصی، محرمانه و خانوادگی خود را به اشتراک و یا برای افراد ناشناس ارسال نکنند. شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای بیان مشکلات خانوادگی نیست و همواره مراقب شکارچیان آنلاین باشید. نکته قابل تامل بارگذاری تصاویر خصوصی در پروفایل‌های شخصی می‌باشد که مجرمان سایبری از این تصاویر برای هتک حیثیت، اخاذی و ... استفاده می‌کنند پس به هیچ عنوان تصاویر خصوصی و مهم خود را در شبکه‌های اجتماعی به خصوص غیر بومی بارگذاری و به اشتراک نگذارید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.