2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تهدید زن متاهل به‌خاطر قطع رابطه

تهدید زن متاهل به‌خاطر قطع رابطه

شوهرم اعتیاد به فضای مجازی دارد و هرشب که از سرکار برمی گردد یک لیوان چای می خورد و بعد هم سرش را در گوشی تلفن همراهش فرو می برد و اصلا انگار نه انگار که من هستم.

دوات آنلاین-زن جوانی که به دنبال بی‌اعتنایی‌های شوهرش درگیر رابطه‌ای در فضای مجازی شده اما زود از کارش پشیمان شده بود با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس استان خراسان رضوی داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

 

شوهرم اعتیاد به فضای مجازی دارد و هرشب که از سرکار برمی گردد یک لیوان چای می خورد و بعد هم سرش را در گوشی تلفن همراهش فرو می برد و اصلا انگار نه انگار که من هستم.

 

او هیچ توجه عاطفی به من ندارد و بعد از آن که شامش را می خورد یکی دو ساعت همچنان با گوشی تلفنش درگیر است تا اینکه متوجه می شوم خوابش برده.

 

از مرکز مشاوره آرامش کلانتری 29 با او تماس گرفتند. می ترسید به اینجا بیاید اما کارشناس مشاوره با او صحبت کرد و اطمینان داد که این مرکز تخصصی و علمی، برای کمک و راهنمایی به شهروندان راه اندازی شده است.

 

یک ساعت گذشت که خودش را رساند. اولش دلهره داشت اما فضای مرکز مشاوره را که دید آرام گرفت. ما حرف هایمان را زدیم.

 

به او گفتم از رفتارهای سرد و اعتیادش به فضای مجازی عذاب می کشم. گفتم چندبار متوجه شده ام چه تصاویر و عکس هایی را در فضای مجازی دنبال می کند.

 

گفتم از حدود 2 ماه قبل با توجه به احساس کمبود محبتی که داشتم در یک گروه مجازی عضو شدم و متاسفانه با مردی جوان درد دل کردم، آن فرد شیاد که قصد داشت پیام ها را عاطفی کند و وقتی دید با او ارتباطم را قطع کرده ام تهدیدم کرد که موضوع را به تو خواهد گفت.

 

شوهرم سرش را پایین انداخته بود و به حرف هایم گوش می داد. وقتی از او پرسیدم چرا این قدر به من بی توجه و سرد و بی عاطفه شده ای و اصلا هنوز عاشقم هستی یا نه سرش را تکان داد و لبخندی زد و حرف های دلش را برای اولین بار به زبان آورد.

 

می گفت به دلیل ریخت و پاش های الکی و چشم و هم چشمی و ولخرجی های من مجبور بوده تا دیر وقت سرکار بماند و از من خیلی دلگیر است.

 

وقتی حرف می زد و به چشمانش نگاه می کردم تازه فهمیدم یک جور دیگه عاشقش هستم و با تمام وجود دوستش دارم. ما چقدر غافل بودیم که نتوانستیم حرف های دلمان را هم به بگوییم.

 

این ماجرا یک تجربه خوب هم برایم داشت و آن این که هر فرد باید قدر زندگی و آرامش خودش را بداند چون اگر خدای ناکرده مشکلی پیش بیاید خیلی از آن هایی که در خوشی ها شریکش بوده اند خودشان را کنار می کشند و او را تنها می گذارند.

 

امیدوارم با کمک کارشناس مشاوره بتوانیم مشکلات خودمان را حل کنیم.

 

گفتگو با كارشناس

درباره اين ماجرا نظر يكي از مدرسان مجرب مهارت هاي زندگي را جويا شديم. دكتر «سيد مجيد موسوي راد» گفت: یکی از حوزه های فعالیت روانشناسان و مشاوران در رابطه با مشاوره پیش از ازدواج (PMC) است

 

با توجه به گسترش و توسعه شهر نشینی و نیز عدم شناخت افراد از یکدیگر و پیچیدگی های فضای روانشناختی انسان ها، سعی می شود تا با برگزاری جلسات محدودی با طرفین متقاضی ازدواج، شناخت و آگاهی های آنها از خودشان و طرف مقابلشان افزایش یافته تا بتوانند تصمیم صحیح تری بگيرند.

 

وي افزود: یادآوری می شود که در این رابطه هدف افزایش آگاهی افراد نسبت به خودشان و محیطشان است و در نهایت تصمیم نهایی با خود افراد است. یکی از اقدامات کمکی در این زمینه استفاده از تست های روانشناختی جهت تسریع در فرایند شناخت افراد است.

 

رئيس مركز مشاوره آرامش پليس خراسان رضوي گفت: گاهی اوقات افراد دارای بعضی ویژگی های شخصیتی هستند که تداوم زندگی را در هاله ای از ابهام قرار می دهد.

 

تصور کنید یک زن برونگرا و اجتماعی با مردی دورن گرا قصد ازدواج داشته باشند، آیا به نظر شما این مرد رفتارهای همسرش را خواهد پذیرفت؟ تصور کنید زنی با نیاز به تفریح زیاد با مردی با نیاز به تفریح کم قصد ازدواج داشته باشند، چه می شود؟ و چندین مثال دیگر ...

 

دكتر موسوي راد تاكيد كرد: افراد زیادی هستند که در نظر عمومی خود و دیگران هیچ موضع خاصی ندارند، بنابراين پس از بررسی روانشناختی متوجه شرایط خاص روانشناختی این افراد می شویم که حضور در یک زندگی مشترک و تداوم آن را مبهم می سازد.

 

یکی از دیگر نکات مهم موجود در این زمینه این است که آیا افراد متقاضی ازدواج به سطح قابل قبولی از رشد جسمانی، عقلانی، اقتصادی، اجتماعی و ... دست یافته اند؟

 

دكتر موسوي راد اظهار داشت: فعالیت روانشناسان و مشاوران در این زمینه مانند این است که شب هنگام در یک جنگل در حال حرکت باشیم و ناگهان نورافکن های قوی روشن شود و ما با دیدی کامل و وسیع بتوانیم محیط را ببینیم، کار روانشناس همان نورافکن ها هستند که باعث می شود افق دید افراد بیشتر شود تا بتوانند با توجه به شرایط انتخاب بهتری را انجام دهند.

 

 

نويسنده: غلامرضا تديني راد؛ كارشناس رسانه  معاونت اجتماعي پلیس خراسان رضوي

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.