2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سفر به جنگل شاهزید و قله کله سر؛ تجربه‌ای لذت‌بخش + گزارش تصویری

سفر به جنگل شاهزید و قله کله سر؛ تجربه‌ای لذت‌بخش + گزارش تصویری

پیاه‌روی در جنگل یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که در روزهای فراغت می‌توانیم انجام بدهیم. یکی از جنگل های بکر که خیلی هم با تهران فاصله ندارد جنگل شاهزید و قله کله سر است که درجاده هراز و در 25 کیلومتری آمل قرار دارد .

دوات آنلاین- پیاه‌روی در جنگل یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که در روزهای فراغت می‌توانیم انجام بدهیم. یکی از جنگل های بکر که خیلی هم با تهران فاصله ندارد جنگل شاهزید و قله کله سر است که درجاده هراز و در 25 کیلومتری آمل قرار دارد . آٰزو اسدیان، دختر کوهنوردی که این بار به خاطر شرایط جوی به جای کوهتسان به جنگل سفر کرده تجربیاتش را از این سفر برای دوات آنلاین نوشته است:

مسیر شروع حرکت ما از روستای شاهزید است که در ارتفاع 980 متری قرار دارد. جنگل این روستا که راه به قله کله سر دارد بسیار بکر است و مسیر پاکوب در خیلی از قسمتهای راه ناپیدا است. برای پیمایش این مسیر حتما نیاز به راهنما دارید. 


 ساعت 5:15 صبح از تهران به سمت روستای شاهزید حرکت می کنیم، حدود ساعت 8:30 به این روستای زیبا می رسیم. هوا بسیار دل انگیز و  مطبوع است، یک روز آفنابی بعد از چند روز بارش.


بعد از پنج دقیقه راهپیمایی از روستا به یک چشمه پرآب و گوارا می رسیم. کنار چشمه صبحانه می خوریم و ساعت 9:45 به راهمان به سمت قله کله سر ادامه می دهیم.


مناظر بسیار شگفت انگیز هستند و درختان رنگا رنگ. فقط باید خودتان باشید و از نزدیک این زیبایی ها را لمس کنید. شاخه های بعضی از درختان کاملا پوشیده از خزه هستند و بعضی ها برگ های رنگا رنگ دارند.

تنوع درختان و پوشش گیاهی منطقه حیرت آور است. جنگل شاهزید بخشی از جنگل های خیلی کهن هیرکانی است که قدمت آن به دوره سوم زمین‌شناسی و عصر یخبندان برمی گردد. جنگل های هیرکانی در کل دنیا بی همتاست!


بعد از سه ساعت و نیم کوهپیمایی به مرتع بسیار زیبایی می رسیم که کلبه های جنگلی در آنجا مناظر منحصر بفردی را ایجاد کرده اند.

تعدادی از اعضای تیم از ادادمه راه تا قله صرف نظر می کنند و ترجیح می دهند در این مرتع بسیار زیبا استراحت کنند.

از کنار کلبه ها تا قله حدود نیم ساعت راه است، پوشش جنگلی تا نزدیکای قله دیده می شود. ساعت 14:00 گام بر چکاد قله کله سر به ارتفاع 2020 متر می نهیم. از روی قله، جبهه شمال شرقی دماوند تمام قد رخنمایی می کند، همگی از دیدن این همه زیبایی غرق در شادی می شویم .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.