2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
اخاذی۵۰۰هزاردلار با‌عکس خصوصی

اخاذی۵۰۰هزاردلار با‌عکس خصوصی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری اخاذ ۵۰۰ هزار دلاری خبر داد و گفت: این فرد با تهدید مبنی بر انتشار نکردن تصاویر شهروندان به همراه شماره موبایل‌شان در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان اخاذی می‌کرد.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری اخاذ ۵۰۰ هزار دلاری خبر داد و گفت: این فرد با تهدید مبنی بر انتشار نکردن تصاویر شهروندان به همراه شماره موبایل‌شان در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان اخاذی می‌کرد.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ تورج کاظمی در خصوص نحوه و شگرد مجرمانه این متهم گفت: متهم پس از ارتباط با کاربران و جلب اعتماد آنها‌ و طرح دوستی با شهروندان با دسترسی به تصاویر شخصی‌شان، در گام بعدی اقدام به تهدید و درخواست پول و پیشنهادهای غیر‌متعارف می‌کرد.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طی بررسی‌های فنی بعمل آمده، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه محترم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. 

 

سرهنگ کاظمی یادآور شد: متهم برای اختفا و پنهان ماندن هویت خود و فرار از قانون در شبکه اینترنت از فیلترشکن (VPN) استفاده می‌کرد اما این ترفند متهم نیز برای فرار از اجرای عدالت مثمر ثمر نبود و با تلاش پرسنل پلیس فتا به دام افتاد.

 

این مقام ارشد انتظامی گفت: متهم در تحقیقات فنی با مشاهده ادله دیجیتال انکار ناپذیر، نهایتاً لب به اعتراف گشود و دلیل مزاحمت‌ها و اخاذی خود را حس انتقام جویی و خصومت‌های شخصی عنوان کرد .

 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه متهم به همراه پرونده و شکات به دادسرا اعزام شدند، در توصیه به شهروندان گفت: به هیچ عنوان تصاویر شخصی و خصوصی خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید.

 

وی ادامه داد: بسیاری از هویت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دروغ است و مجرمان سایبری تلاش دارند تا با این ترفند اعتماد کاربران را جلب کرده و با به دست آوردن اطلاعات محرمانه و خصوصی کاربران از آنها سوءاستفاده کنند.

 

به گفته سرهنگ کاظمی بسیاری از جرائم سایبری در پی اعتماد به دیگران و حتی دوستان و آشنایان در فضای سایبر رخ می‌دهد، به گونه‌ای که شاهد هستیم برخی از برداشت‌های مالی و یا اخاذی‌ها و هتک حیثیت‌ها در فضای مجازی از سوی همین دوستان و آشنایانی که کاربران به آنها اعتماد کرده‌اند به وقوع پیوسته است.

 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان گفت: شهروندان محترم می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل آن‌را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی گزارش کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.