2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
عاقبت تلخ عشق خیابانی یک زن

عاقبت تلخ عشق خیابانی یک زن

20 سالم بود كه با پسری در راه دانشگاه دوست شدم، كم كم دوستي ما صميمي شد و او يك روز از من خواستگاري كرد اما وقتي من موضوع را با خانواده ام در ميان گذاشتم آنها با این ازدواج مخالفت كردند و دائم توی گوشم می خواندند که این پسر به درد تو نمی خورد.

دوات آنلاین-زنی که در پی یک عشق خیابانی تن به ازدواج داده است بعد از این‌که در زندگی مشترک شکست خورد با مراجعه به مرکز مشاوره پلیس اصفهان داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

 

20 سالم بود كه با پسری در راه دانشگاه دوست شدم، كم كم دوستي ما صميمي شد و او يك روز از من خواستگاري كرد اما وقتي من موضوع را با خانواده ام در ميان گذاشتم آنها با این ازدواج مخالفت كردند و دائم توی گوشم می خواندند که این پسر به درد تو نمی خورد.

 

خلاصه وقتي با اصرارها و تهديدهاي من مبنی بر فرار از خانه روبرو شدند با ازدواج من با كوروش موافقت کردند ولی با يك شرط، اينكه برای همیشه آنها را ترک کنم. من هم كه حسابي كله ام داغ بود و عشق به كوروش چشم و گوشم را كور كرده بود شرط آنها را قبول کردم و با هزاران امید با او ازدواج کردم.

 

چند ماه بعد از عروسي با كوروش برای پیدا کردن کار عازم اصفهان شدیم و او در یکی از کارخانه های اطراف مشغول به کار شد، اوایل همه چیز خوب بود اما کم کم رفتار كوروش تغییر کرد، اکثر شب ها دیر وقت به خانه می آمد وقتی هم که در منزل بود سر هر موضوع كوچكي عصباني مي شد و داد و فرياد راه مي انداخت.

 

یک شب که سر همین مسائل با هم درگیر شدیم با عصبانیت در را بهم کوبید و از خانه بیرون رفت. صبح شده بود و او هنوز برنگشته بود، هر چقدر هم که به موبایلش زنگ می زدم جواب نمی داد. داشتم از نگرانی می مردم. نزدیک ظهر از کلانتری به گوشی ام زنگ زدند وقتی رفتم گفتند که شوهرت با عابر پیاده ای تصادف کرده و آن فرد حالا در کماست و خود همسرت هم در بازداشت است.

 

آنجا بود كه تازه فهميدم كوروش به شيشه اعتياد داشته و به خاطر همين موضوع هم در منزل عصبي بود و پرخاشگري مي كرد، آن شب هم چون شيشه مصرف كرده و پشت فرمان بود با آن عابر پیاده تصادف مي كند كه در حال حاضر آن شخص دچار نقص عضو شد و كوروش هم به علت اینکه توانایی تامین دیه را نداشت و نتوانسته رضایت شاکی را به دست آورد به زندان افتاده است.

 

حالا من مانده بودم تنها و بي كس و بدون پشت و پناه، روي رفتن به منزل پدرم و درخواست كمك از آنها را هم نداشتم، نمي دانستم چه كنم، چون آنها ديگر مرا به فرزندي خود قبول نداشتند، برای تامین مخارج زندگی با مشكل مواجه بودم، خرج بالای زندگی از یک طرف و تامین دیه برای آزادی کوروش از طرف دیگر فشارهای زیادی بر من وارد کرده بود تا اينكه امروز كه به فروشگاه رفتم ناگهان برق پول هاي دخل مرا وسوسه كرد، من كه اصلاً اهل اين حرف ها نبودم به خاطر مشكلي كه براي همسرم پيش آمده و فرار از بن بستي كه در آن افتاده بودم از غفلت صاحب مغازه سوءاستفاده كرده و دست به سرقت زدم اما صاحب مغازه زود از موضوع با خبر شد و به 110 تماس گرفت و ماموران هم آمدند و مرا دستگیر كردند. زن جوان  با حالتي ناراحت در حالي كه چشمانش را به زمين دوخته بود گفت: من اهل اين حرف ها نيستم به خدا مجبور بودم، چاره اي نداشتم لطفاً کمکم کنید.

 

اقدامات مشاوره اي

با شنيدن اظهارات اين زن اقداماتي در زمينه پذیرش و حمایت از او، دعوت از مالباخته و سعی در ایجاد مصالحه و کسب رضایت جهت شکایت، آموزش مهارت های حل مسئله به زن جوان، ارجاع اين زن به مراکز ذی ربط جهت دریافت کمک مالی و اجتماعی و تلاش براي ايجاد ارتباط مجدد زن جوان با پدر و مادرش صورت گرفت.

 

آشفتگي پس از طرد شدن از خانواده

علیرضا هاشمی، کارشناس ارشد مركز مشاوره آرامش با بيان اينكه طرد شدن از خانواده باعث آشفتگي و بروز آسيب هاي جدي براي فرزندان مي شود گفت: اين دختر جوان بعد از اينكه به خاطر انتخاب خود در ازدواج با پسر مورد علاقه از سوي والدينش طرد مي شود با آسيب هاي جدي در زندگي آينده خود روبرو مي شود.

 

وي افزود: زندانی شدن همسر، فشارهای اقتصادی، زندگی در غربت و نداشتن یک دوست و فامیل باعث تاثیرات بسیار عمیق و منفی در روحیه اين زن شده و او را كم كم به سمت جرم و بزه سوق داده است.

 

كارشناس ارشد روانشناسی و مشاوره اظهار داشت: يكي از مسايلي كه مي تواند از بزه ديدگي و بزهكاري افراد جلوگيري كند ميزان اعتقادات مذهبي و باورهاي ديني در افراد است.

 

وي افزود: قطعاً در خانواده هايي كه به تربيت ديني فرزندان اهميت زيادي داده مي شود و والدين به مرزها و حدود را رعايت مي كنند در زندگي و ارتباط با افراد غريبه نيز كمتر دچار اختلاط مي شوند.

 

اين روانشناس و آسيب شناس مسائل خانواده گفت: با توجه به اینکه در جامعه تعداد افراد زیادی وجود دارند که به علت نداشتن سرپرست به علت زندانی شدن و یا فوت و یا هر دلیل دیگری، مبتلا به آسیب های جدی مي شوند.

 

وي با بيان اينكه یکی از آسیب های اجتماعی امروز سرقت است بيان داشت: در بررسی گرایش به سرقت عوامل متعددی دخیل هستند که مهمترین عوامل موثر بر آن عملکرد ضعیف نهاد های اقتصادی، بیکاری، احساس تبعیض، احساس فشار، تربیت در خانواده های آشفته و نابسامان، کمبود درآمد اقتصادی و .... است.

 

اين كارشناس روانشناسي و مسائل خانواده گفت: همانطور كه در داستان مذکور بیان شد انگیزه اصلی مراجع از سرقت، تامين مخارج زندگي، کمبود امکانات و شرایط نامساعد اقتصادی و همچنین از هم گسیختگی خانواده به علت زندانی شدن همسرش نیز در وقوع سرقت موثر بوده است.

 

 

نویسنده: حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه پلیس اصفهان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مجید 1397/08/07
وقتی از تو خیابون شوهر پیدا کنی دقیقا نتیجش میشه همین بدبختی اینه که برای هیچ کدومتون عبرت نمیشه من دو بار رفتم خواستگاری هر چی داشتم صادقیانه گفتم ولی قبول نکردند ولی نمیدونم چطور یکسری تو خیابون و تلگرام عاشق هم میشن و ازدواج میکنن اونم بدون تحقیق

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.