2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
از همسرتان فاصله بگیرید

از همسرتان فاصله بگیرید

فکر کنید اگر یک روز بر سر لب تاپ‌تان بروید و ببینید همسرتان از صفحه ایمیلش خارج نشده است چه‌کار می‌کنید؟ یا فکر کنید همسرتان یک روز صبح خواب می‌ماند و از روی عجله تلفن همراهش را در خانه جا می‌گذارد و برای برداشتن آن هم برنمی‌گردد! شما چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهید؟

دوات آنلاین-«لطفاً فاصله‌ها را رعایت کنید!» این جمله حتماً برایتان آشناست؛ جمله‌ای که عدم رعایت آن در خیلی جاها برایتان دردسرساز و حتی گاهی خطرآفرین می‌شود مثلاً تصور کنید شما با سرعت در حال رانندگی در اتوبان هستید و ناگهان سرعت خودروها کم می‌شود و شما نمی‌توانید اتومبیلتان را کنترل کنید، از پشت به خودروی جلویی می‌زنید یا عدم رعایت فاصله در هنگام تایپ کردن باعث به‌هم‌ریختگی جملات شما می‌شود و ارزش و معنای نوشته‌تان را از بین می‌برد حتی گاهی ما آدم‌ها در زندگی‌های شخصی‌مان هم فاصله‌ها را رعایت نمی‌کنیم و نفس طرف مقابلمان را بند می آوریم.

 

حریم بین همسران

فکر کنید اگر یک روز بر سر لب تاپ‌تان بروید و ببینید همسرتان از صفحه ایمیلش خارج نشده است چه‌کار می‌کنید؟ یا فکر کنید همسرتان یک روز صبح خواب می‌ماند و از روی عجله تلفن همراهش را در خانه جا می‌گذارد و برای برداشتن آن هم برنمی‌گردد! شما چه عکس‌العملی از خود نشان می‌دهید؟ اگر خودتان را توجیه می‌کنید که من همسرش هستم و باید بدانم که شوهرم با چه کسی حرف می‌زند و چه چیزهایی در ایمیل و یا تلفن همراهش وجود دارد و به این بهانه در حریم شخصی همسرتان سرک می‌کشید باید بگوییم که شما نه معنای حریم شخصی را می‌دانید و نه معنای فاصله گرفتن از همسر را!

 

مواظب باشید در همسرتان غرق نشوید!

وقتی یک مداد را به چشمتان نزدیک می‌کنید، در دیدن آن مداد دچار خطا می‌شوید و آن مداد را دوتکه می‌بینید چراکه دید شما دچار تحریف و تغییر  می‌شود و ناخودآگاه نمی‌توانید آن مداد را واقعی ببینید؛ فاصله ما با آدم‌ها هم این‌گونه است. وقتی شما به آدم‌ها بیش‌ازاندازه نزدیک می‌شوید در درک احساسات متقابل دچار تحریف می‌شوید یا وقتی شما یک نفر را خیلی دوست دارید نسبت به حرف‌هایش خیلی زودرنج‌تر می‌شوید و اصلا نمی‌توانید واقع‌بینانه تصمیم بگیرید؛ بهترین راهکار در این حالت حفظ فاصله‌هاست.

 

دکتر پریسا نصری روان شناس و مدرس دوره های آموزشی روابط بین زن و مرد می‌گوید: بیش‌ازحد غرق شدن در تمام جنبه‌های اجتماعی، کاری و شخصی همسر باعث می‌شود که شما متوجه ی چیزهایی شوید که اصلاً لازم نیست بدانید و این‌ها سبب می شود  تا فکر و ذهن و نگرش شما نسبت به زندگی تغییر کند لذا در هرجایی که هستید حد خودتان را نسبت به کسی که مقابلتان است حفظ کنید تا در درک احساستان دچار تحریف نشوید. ما باید آدم‌های واقع‌بینی باشیم.

 

آقایان معمولاً فاصله‌ها را حفظ می‌کنند و به همین دلیل واقع‌بینانه نسبت به موضوعات تصمیم می‌گیرند اما متأسفانه از طرف خانم‌ها متهم می‌شوند به آدم‌های خشک و غیرمنطقی درصورتی‌که آن‌ها به دلیل حفظ فاصله‌ها درست عمل می‌کنند.

 

حد ایمنی را رعایت کنید

حفظ فاصله مسئله‌ای است که باید در رابطه با تمام افراد رعایت شود و عدم رعایت آن در زندگی زناشویی و در برابر همسر مشکلات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

 

حفظ فاصله به این معناست که شما برای حریم شخصی دیگران احترام قائل شوید و صمیمی بودن، شریک زندگی بودن، دوست داشتن و مسائلی از این قبیل را با از بین بردن حریم خصوصی افراد اشتباه نگیرید؛ این حق را به خود ندهید که چون باکسی صمیمی هستید، یا همسرتان است و دوستش دارید پس جایز می دانید خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌ طرف مقابلتان را بدانید.

 

هرگاه تصمیم گرفتید در حریم شخصی کسی علی‌الخصوص همسرتان سرک بکشید خودتان را جای طرف مقابلتان بگذارید آیا دوست دارید کسی به محرمانه‌های شما دسترسی پیدا کند؟!

 

دکتر نصری اشاره می‌کند: بیش‌ازاندازه نزدیک شدن به همسر، نامزد و یا هرکس دیگری باعث ایجاد دل‌بستگی کاذب می‌شود و این دل‌بستگی نمی‌گذارد تا شما به‌راحتی در کنار هم زندگی کنید بنابراین در زندگی حد ایمنی در ارتباطات را رعایت کنید.

 

حد ایمنی جایی است که شما دنبال گذشته و پیام‌های خصوصی همسرتان نباشید چراکه این‌ها باعث می‌شود ذهن شما درگیر شود و آرامش خاطرتان از بین برود بنابراین سعی کنید واقع‌بین باشید؛ این واقع‌بینی حاصل نمی‌شود جز اینکه فاصله‌های احساسی را رعایت کنید اما این بدان معنا نیست که با ایجاد فاصله نسبت به همسرتان بی‌اهمیت و بی‌احساس شوید لذا سعی کنید افراط‌و تفریط نداشته باشید و تعادل را حفظ کنید.

 

دقت کنید همان‌گونه که برای دور شدن از خطر در جاده‌ها و اتوبان‌ها فاصله را رعایت می‌کنید در جاده ی زندگی هم باید محتاط بود و فاصله‌ها را حفظ کرد در غیر این صورت با خطری بزرگ در زندگی زناشویی روبرو خواهید شد. نگران نباشید هرزمانی که لازم بود چیزی را بدانید، به شما گفته خواهد شد.

 

 

منبع: tebyan

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.