2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
مرد خیانتکار به همسرش مشکوک بود

مرد خیانتکار به همسرش مشکوک بود

مردی که به همسرش خیانت کرده و گمان می‌کرد همسرش نیز همین رفتار را با او می‌کند در نهایت وقتی پشیمان شد به مرکز مشاوره پلیس رفت و داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

دوات آنلاین-مردی که به همسرش خیانت کرده و گمان می‌کرد همسرش نیز همین رفتار را با او می‌کند در نهایت وقتی پشیمان شد به مرکز مشاوره پلیس رفت و داستان زندگی‌اش را این طور شرح داد:

 

همسرم از چندي قبل توی خودش بود و این نگرانم می کرد. وقتی گوشی تلفن همراهش را دستش می گرفت انگار خنجر در قلبم فرو می بردند. عذاب مي كشيدم. راست می گویند کافر همه را به کیش خود می پندارد. چه افکار شومی که درباره او به فکرم خطور نمی کرد.

 

با خودم می گفتم اگر این زن به من خیانت کرده باشد دق میکنم و می میرم. هر موقع هم می خواستم چند کلمه با او حرف حساب بزنم می گفت مریض است و حوصله ندارد. یک روز به سیم آخر زدم و به زور گوشی تلفنش را گرفتم. با عجز و ناله التماس می کرد که گوشی تلفن را پس بدهم.

 

غیظ کرده بودم، خیلی تند جوابش را دادم؛ به داخل اتاق رفتم و در را روي خودم بستم. گوشی را زیر و رو کردم ولي به چیز مشکوکی برنخوردم، در چند کانال روانشناسی و آموزش خانواده عضو بود. باز هم افكار شوم رهايم نكرد، باخودم می گفتم حتما فایل های مخفی در گوشی اش دارد. ناخود آگاه سراغ کمد وسایلش رفتم. چیزی پیدا کردم که خیلی برایم تکان دهنده بود.

 

همسرم در دفترچه خاطرات با رویه مخملی قرمز رنگ خود یادداشت هایی داشت. در صفحات اول وصیت نامه و دلتنگی هایش را نوشته بود. هر چه دفترچه را ورق می زدم حالم بدتر می شد. روی یک صفحه میخکوب شدم. خشکم زده بود و باور نمی کردم چه می بينم. دیگر نمی توانستم روی پای خودم بایستم. تازه فهمیدم من چقدر کثیف هستم و او چه زن صبور و با ارزشی است.

 

همسرم از چندماه قبل متوجه شده بود من در فضای مجازی با دختری سر و سری دارم. آنچه از دلتنگي هايش در این باره روی کاغذ نوشته، عین حقیقت بود. عرق شرم روی پیشانی ام نشسته بود وقتی فکر می کردم در این چند ماه خبر داشته است که چه کار می کنم و به رویم نیاورده است قلبم درد می گرفت.

 

با عجله از اتاق بیرون آمدم، هرچه صدايش زدم جواب نداد، به خانه پدرش رفته بود، فکر می کردم حالا دیگر خانواده اش را در جریان این مسائل می گذارد و يك دعواي مفصل راه مي افتد. سرشب با ترس دنبالش رفتم. جلوی پدر و مادر و خواهرش خیلی خوب و معمولی برخورد کرد و آبرویم را خرید. خانواده اش هم مثل هميشه صميمي بودند و احترام مي گذاشتند. آخر شب به خانه برگشتیم. سر صحبت را باز کردم و گفتم از كرده خودم پشيمانم.

 

به زمین خیره شده بود و جواب نمی داد، چند بار اين جمله را تكرار كردم. بالاخره عقده دلش ترکید، خیلی آرام گفت: «از تو متنفرم، از تو متنفرم».

 

شنیدن این حرف از زنی که بی ریا و عاشقانه دوستم داشت خیلی عذاب آور بود. او به خاطر كارهاي من دچار افسردگی شديدي شده است و فقط همین جمله را تکرار می کند.

 

به مرکز مشاوره آرامش پلیس رضوی آمده ام تا راهی برای حل مشکل نشانم دهند. برای خودم متاسفم که مثل کبک سرم را زیر برف فرو کرده بودم و نمي دانستم پيامك بازي و ارسال مطالب مسخره و بي ارزش با فردي نامحرم واقعا ارزشش را نداشت دچار چنين وضعيتي بشوم و اين طور آبرو و اعتبار و احترامم جلوي شريك زندگي ام خرد بشود.

 

حرف آخرم اين است، به خاطر گوشه گیری اش به او شک کرده بودم و ترس از این که مبادا به من خیانت کند اعصابم را به هم مي ريخت. اما رفتار خودم را نمی دیدم و اگر او با من چنين كاري كرده بود آيا مي توانستم چند ماه سكوت كنم و رنج بكشم.

 

از كرده جاهلانه خود پشیمانم و امیدوارم حال همسر نازنینم خوب بشود، قول می دهم اشتباه گذشته را جبران کنم.

 

گفت و گو با كارشناس

درباره اين ماجرا نظر يكي از مدرسان مهارت هاي زندگي را جويا شديم. «صالح محمد پور» گفت: پيش داوري يا زود قضاوتي مسئله ای است كه همه ما حداقل يك بار آن را انجام داده ايم و يا ديگران در مورد ما مرتكب آن شده اند.

 

ابتدايي ترين كاري كه هنگام پيش داوري در مورد شخصي مي توانيم انجام دهيم اين است كه از خود شخص سوال كنيم و يا كمي بيشتر توجه و دقت داشته باشيم، از خود بپرسيم اگر اين مورد نباشد چه موارد ديگري مي تواند وجود باشد؟

 

همان طور كه در اين ماجرا گفته شد مرد جوان خودش در ارتباط مجازي نامعقول و كثيف با فردي نامحرم بود و همسرش را هم در حال خيانت مي ديد؛ اين يك قانون هستي است كه اگر خودت يك كاري را انجام بدهي فكر مي كني حتما ديگران هم انجام مي دهند.

 

اين عضو سازمان روانشناسي ايران افزود: درست است كه مرد جوان خطا كرده. خطا روي خطا گذاشته اما اگر دقت كنيد مي بينيد خودش نيز از خطايش پشيمان شده اين به معناي آغاز بازسازي اعتماد است كه در صورت همكاري بيشتر خانم جوان مي توانند به راحتي مسئله به وجود آمده را حل و فصل كنند.

 

كارشناس ارشد مركز مشاوره آرامش پليس خراسان رضوي افزود: در برخورد با موارد اين چنيني كه آگاهي از خيانت همسر است چند نكته اهميت دارد:

 

پيش داوري نكنيد ( پيش داوري در اين رابطه، آسيب را بيشتر مي كند).

در فضاي آرام گفت وگو كنيد (گفتگوي درست و منطقي بسياري از مسائل را حل مي كند).

به رفتارهاي خودتان توجه كنيد.

از مشاور خانواده كمك بگيريد و براي زوج درماني مراجعه كنيد. (خوشبختانه مركز مشاوره آرامش پليس خراسان رضوي اين امكان را به وجود آورده است كه اقشار مختلف مردم به خصوص اقشار كم در آمد از اين خدمات تخصصي استفاده كنند).

 

 

نويسنده: غلامرضا تديني راد؛ كارشناس رسانه معاونت اجتماعي- خراسان رضوي

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.