2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بیوگرافی کامل شراره رخام

بیوگرافی کامل شراره رخام

شراره متولد سال 1350 است او لیسانس زبان روسی دارد و در جهاد دانشگاهی هم درس بازیگری خوانده‌است. او با سریال فقط به خاطر تو در نقش رقیب عشقی لعیا زنگنه ظاهر شد و به شهرت رسید هرچند این سریال اولین بازی شراره نبود اما او را به شهرت رساند.

دوات آنلاین-شراره رخام از جمله بازیگران با سابقه ایرانی است که ترسی از بیان واقعیت‌های زندگی خصوصی‌اش ندارد. شاید این خصوصیت شراره به‌خاطر آشنایی است که با فرهنگ سینماگران خارجی دارد

 

شراره رخام متولد سال 1350 است. او لیسانس زبان روسی دارد و در جهاد دانشگاهی هم درس بازیگری خوانده‌ است. او با سریال فقط به خاطر تو در نقش رقیب عشقی لعیا زنگنه ظاهر شد و به شهرت رسید. هرچند این سریال اولین بازی شراره نبود اما او را به شهرت رساند. 

 

او  با استیون راش که یک آمریکایی ایرانی تبار است، ازدواج کرد اما چند سال بعد از او جدا شد. طلاق شراره رخام تنها حاشیه زندگی او نبود. عمل های زیبایی که روی صورتش انجام داده بخصوص تزریق ژل به لبهایش نیز حاشیه‌هایی را برای او درست کرد.

رخام درباره تزریقی که برای لبهایش کرد و سپس ژل را از لبهایش خارج کرد می‌گوید:متاسفانه من سال ۸۳ ژل لب تزریق کردم. آن زمان ژلهای پاژ بود.این ژلهای پاژ زمان طولانی در لب باقی می‌ماند و تا تخلیه نکنید خودش از بین نمی‌رود و تا آخر عمر هست ولی این ژلهای جدید زمان دارد و بعد از سه تا شش ماه از بین می‌رود. آن زمان از شانس بد من فقط از این ژلها استفاده می‌شد. به همین دلیل عملی بود که ریسک بالایی داشت و باید دکتر مطمئنی پیدا می‌کردم تا این ژل را تخلیه کند که خدا را شکر توانستم این عمل را انجام بدهم و از شر این ژل راحت شوم.

خوشبختانه ژل پاژ برای من مشکلی درست نکرد اما شنیده ام که چند نفر مشکل داشته‌اند و لب‌شان کبود شده و تا آخر عمر کبود می‌ماند. خوشبختانه این ژلها دیگر در بازار پیدا نمی‌شود و تایید شده نیست.این ژلها بعد از ۶-۷ سال ممکن است باعث کبودی صورت و لب شود. خدا را شکر من این شانس را داشتم که برای من مشکلی پیش نیاورد. فقط همان یک حجم غیر متعارف بود و ظاهری داشت که جامعه پسند نبود. به هر حال من به لطف دوستان به این فکر افتادم که حتما از شر این ژل راحت شوم.

من یک تصمیم شخصی گرفته بودم ولی دیگران نپسندیدند و خیلی‌ها از من انتقاد کردند. من یک شخصیت اجتماعی هستم و باید به نظر دوستان و جامعه‌ام اهمیت بدهم و از نظر شخصی‌ام بگذرم. بالاخره تسلیم شدم و گفتم چشم و می‌روم تخلیه می‌کنم اما حالا خیلی خوشحالم. خوشحالم که مردم از این حرکت من استقبال کردند و خیلی مرا تشویق کردند واین حرکت به چشم شان آمد. من از کسانی که مرا حمایت کردند و به جلو هل دادند که جرات کنم و به سراغ این عمل پر از ریسک بروم تشکر می‌کنم.

 

این بازیگر می‌گوید عمل زیبایی که روی لبهایش کرده‌بود تاثیر منفی زیادی روی کارش گذاشت و باعث شد خیلی از کارگردانها که سریال یا فیلم تاریخی می‌ساختند پیشنهاداتشان به او را پس بگیرند.

رخام توضیح داده است: چند سریال تاریخی به من پیشنهاد شد اما گفتند مثلا درچند صد سال گذشته هیچ زنی ظاهر این چنینی نداشته است. حرفشان منطقی ودرست بود. من هم قبول کردم. من به کارگردانها حق می‌دادم. درست است آن زمان خیلی نارحت می‌شدم، اما حالا خیلی خوشحالم. خوشحالم که ناخودآگاه و ناخواسته تبدیل به تریبونی شدم که کسی سراغ این کار نرود.

خیلی از زنان ودختران جوان می‌پرسند که این کار را بکنیم؟ من می‌گویم نه.البته نظراتی هم می‌گیرم که می‌گویند اگر بد است پس چرا خودت این کار را انجام دادی؟ بله من یک کار اشتباهی انجام دادم. یک راه اشتباهی رفتم. خب حالا می‌گویم این راه اشتباه است و نروید. این بد نیست. من نمی‌خواهم کسی را نصیحت کنم اما من به عنوان یک شخصیت اجتماعی و یک بازیگر یک کار اشتباهی انجام داده ام و قبولش دارم. حالا می‌گویم انجام ندهید.

 

مهمترین آثاری که شراره رخام در آنها بازی کرده عبارتند است از: آرزوهای ناتمام(1395)،

فیلسوف های احمق (1394)

لاله های واژگون (1394)

غراله (1393)

صفر (1393)

مبارزان کوچک (1392)

آژانس ازدواج (1389)

زنان ونوسی مردان مریخی (1389)

پل سیزدهم (1383)

چشمان سیاه (1381)

غوغا (1381)

سمفونی تاریک (1379)

دختران انتظار (1378)

عروس کاغذی (1374)

 

او همچنین در تله فیلم‌های،کودکی برای من،سال های حادثه (1391)،رمز عبور (1391)،راز پیرمردها (1389)،یه قندون نمک (1389) فراموشی (1388) و مهره سوخته نیز بازی کرده است.

 

رخام علاوه بر اینها در مجموعه تلویزیونی ،تلنگر (1391)،همسایه دنا (1390)،کلانتر 2 (1384)،فقط به خاطر تو (1382)،پول کثیف (1382)،مسافر (1378) نیز بازی کرده‌است.

 

شراره چند سال قبل  از استیون  شوهر ایرانی امریکایی تبارش جدا شد. او درباره جدایی اش هم مانند عمل زیبایی‌اش به راحتی صحبت می‌کند و می گوید: من و استیون خیلی خوشحال و خوب بودیم و وقتی جدا شدیم هم ارتبط مان را حفظ کردیم. مساله این بود که او باید در آمریکا زندگی می‌کرد و دیگر نمی‌توانست به خاطر شرایط کاری که در آمریکا داشت ایران بماند اما من نمی خواستم کشورم را ترک کنم به همین خاطر مجبور شدیم از هم جدا شویم. ما هنوز با هم ارتباط داریم و صحبت می‌کنیم. جدایی ما کاملا در آرامش و دوستی بود.

 

او خاطراتی از شوهر سابقش دارد و همیشه از او به نیکی یاد می‌کند شراره می‌گوید: بهترین عیدی ام را از همسر سابقم که یک بلیت مسافرت به جزایر هاوایی بود دریافت کردم. بهترین خاطره من از ایام عید مسافرت های مختلف و اتفاقات داخل ماشین و جاده های زیبا در دوران کودکی‌ام است.

شرایط حاکم بر تولیدات سینمایی شراره رخام را آزرده کرده است و همین را هم یکی از دلایل کم‌کاری‌اش عنوان می‌کند. او می گوید: یکی از دلایل این موضوع ورود بی قاعده و بدون صلاحیت یک سری به حیطه تولید و بازیگری است، آنهایی که بدون صلاحیت لازم وارد عرصه تولید شده اند به تبع افراد بی صلاحیت مثل خودشان را به این عرصه وارد می کنند و به این ترتیب کارها کیفیت لازم خود را از دست می دهند. این حواشی برای افرادی مثل ما که به صورت حرفه ای وارد دنیای بازیگری و هنر  و با تکیه به تحصیلات خود بازیگر شده‌اند صدمه می زند زیرا معیار انتخاب این افراد همین حواشی است.

 

گفته می‌شود شراره رخام زنی جدی ، برونگرا و گاهی عصبی است اما بسیار نسبت به اطرافیانش مهربان است و نسبت به آنها دست و دل‌باز رفتار می کند.

 

شراره رخام از جمله بازیگرانی است که لباس پوشیدنش همیشه مورد توجه بوده‌ است. هدایایی که  دوستانش از خارج از کشور برایش می‌فرستند و خریدهایی که خودش می‌کند همیشه از برندهای معروف دنیاست و در واقع او زندگی لاکچری را بسیار دوست دارد. شراره بسیار اهل خانواده‌است و آنها را دوست دارد. یکی از دلایلی که باعث شد او هرگز ایران را ترک نکند وابستگی شدیدی بود که به خانواده‌اش داشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.