2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
5 راز ویژه برای موفقیت خانم‌ها در موقعیت‌های کاری

5 راز ویژه برای موفقیت خانم‌ها در موقعیت‌های کاری

خانم‌ها برای این‌که بتوانند در محیط کار خود موفق باشند باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند اما قبل از آن باید فرمول‌های موفقیت را بدانند. 5 راز پیشرفت شغلی در زیر آمده است:

دوات آنلاین-خانم‌ها برای این‌که بتوانند در محیط کار خود موفق باشند باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند اما قبل از آن باید فرمول‌های موفقیت را بدانند. 5 راز پیشرفت شغلی در زیر آمده است:

 

اعتماد به نفس، هدیه‌ای است که به خودتان می‌دهید

مهم‌ترین نکته‌ای که یک زن، در ورود به فضــای کار که معمولا فضایی مردانه و خشک و جدی است نیاز دارد، داشتن اعتمادبه‌نفسِ کافی است. اعتمادبه‌نفس، یعنی باور داشتن توانایی‌های خود و ظرفیت‌هایی که اطرافیان و مافوق‌تان در شما می‌بینند و البته، بالفعل کردنِ این ظرفیت‌ در قالبِ تولید محتوا و محصول و انجام صحیح کار.

 

زنان معمولا از «سندروم ایمپاستر» رنــج می‌برند

ایمپاستر، یک پدیده روانی است که در آن افراد نمی‌توانند موفقیت‌هایشان را بپذیرند و بر خلاف آن چه شواهد بیرونی نشان می‌دهد که فرد با رقابت و تلاش به موفقیت رسیده، خود فرد تصور می‌کند لیاقت موفقیت را ندارد! براین اساس، وقتی به‌لحاظ رتبه شغلی ارتقا می یابند، اعتماد به نفسِ کافی برای رهبری و مدیریتِ تیم‌شان را ندارنـد. مراقبِ این سندروم باشید و اگر دچارش هستید، برای حل آن تلاش کنید.

 

زن و مادر بودن‌تان را فراموش نکنید

حتی اگر خانواده  همراهی دارید و انجام امور خانه و رسیدگی به تغذیه ، بهداشت ، درس ، تربیت و تفریح بچه‌ها، بین شما و همسرتان تقسیم شده، باز هم وظایف سنگینی به‌عنوان همسر و مادر یک خانواده متوجه شماست. بر این اساس، ممکن است خیلی وقت‌ها کمبود خواب داشته باشید، دیر به محل کار برسید، نیاز به مرخصی داشته باشید و خلاصه، لازم باشد مافوق یا همکارانتان، از شرایط شما مطلع باشند. در اسرع وقت این کار را انجام دهید تا فشار کمتری در محل کار متحمل شوید و درک و همدلی بیشتری دریافت کنید.

 

صریح و راحت باشید

متاسفانه انگار زنان، به غیرمستقیم و مبهم حرف زدن عادت دارند. این رویکرد، می‌تواند در محل کار تاثیر بدی بگذارد. اگر چیزی در محل کار آزارتان می‌دهد، اگر از نکته‌ای شاد و خرسندید، اگر اتفاقی باید بیفتد و کاری باید انجام شود، به جای سکوت، نگاه یا طفره رفتن، راحت و ساده حرف‌تان را بزنید و خواسته‌تان را مطرح کنید؛ خلاص.

 

خلاق باشید

یک‌سری باورهای کلیشه‌ای وجود دارد که مدام به زنانِ شاغل تلقین می‌کند: مردها در امور مدیریتی، در امور فنی، در امور حسابداری و... از زنان موفق‌ترند. هنوز نتیجه‌ای دالِ بر رد یا تایید این ایده‌ها وجود ندارد اما مهم است به‌جای صرف انرژی بیهوده برای انکارِ این باورها، برای موفقیت به یک تواناییِ زنانه، یعنی ریزبینی و خلاقیت‌تان تکیه کنید تا برای روش و چگونگی انجام امور، راه‌ها و قالب‌های بدیع بیافرینید.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.