2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
نکات خواندنی از زندگی یکی از ثروتمندترین زنان جهان

نکات خواندنی از زندگی یکی از ثروتمندترین زنان جهان

برخی ثروت ها یک شبه به دست می آیند اما برخی دیگر با طی کردن مسیری دقیق و با گذر از میان چندین نسل، به موفقیت و ثروت می رسند. خانم «هانی توسبای کاسپرزاک» صاحب 58 ساله کارخانه یکی از معتبرترین برندهای کفش دنیاست که وبسایت فوربس او را در فهرست میلیاردرهای جهان قرار می دهد و ثروتش را از راه دوم به دست آورده است.

دوات آنلاین-برخی ثروت ها یک شبه به دست می آیند اما برخی دیگر با طی کردن مسیری دقیق و با گذر از میان چندین نسل، به موفقیت و ثروت می رسند. خانم «هانی توسبای کاسپرزاک» صاحب 58 ساله کارخانه یکی از معتبرترین برندهای کفش دنیاست که وبسایت فوربس او را در فهرست میلیاردرهای جهان قرار می دهد و ثروتش را از راه دوم به دست آورده است. در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به سبک زندگی او و مسیری که برای رسیدن به موفقیت طی کرده است. مسیری که به نظر می رسد برای بسیاری از مردم جهان، درس آموز باشد.

 

 

دختری که به پدرش رفته است

داستان از تقریبا نیم قرن پیش شروع شد. زمانی که «کارل توسبای» پدر «هانی کاسپرزاک»، شغل خوب و مطمئنش در سمت مدیر یک کارخانه تولید کفش در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را رها کرد با این هدف که کارخانه خودش را راه اندازی کند. او خانه و خودرواش را فروخت و به همراه همسر و دختر پنج ساله اش به شهر کوچک «بردبرو» در حومه دانمارک نقل مکان کرد. در سال 1963 «کارل» در یک کارخانه خالی و متروکه، کار تولید کفش را آغاز کرد. او که کارش در زمینه کفش را در 17 سالگی با شاگردی در یک تولیدی کفش آغاز کرده بود در زمینه طراحی کفش های راحت و کاربردی که مناسب پا باشند، دیدگاه روشن و درستی داشت. «هانی» در همین باره به فوربس گفته: «یادم هست که پدرم به من می گفت: «افراد آگاه به مد، کفش های باریک و نوک تیزی که در ایتالیا یا جاهای دیگر تولید می شود، به پا می کنند؛ من به آن ها نگاه می کردم و با خودم می گفتم حتما این کفش ها پا را اذیت می کند.» شاید همین تفکر بود که باعث شد پدرم در نهایت، ایده ساده خودش را در برند جهانی پیاده کند.»

 

شروع به کار در 21 سالگی

هانی در 21 سالگی در شرکت پدرش مشغول شد و با کار در بخش های مختلف کارخانه، اصول اولیه را فراگرفت. او کارش را با بازدیدهای غیررسمی روزانه از کارخانه های دیگر شهر بردبرو آغاز و کارهای دم دستی و حتی کارگری را در شرکت پدرش تجربه کرد. اگرچه بسیاری از افراد، حاضر به انجام کارهای سطح پایین در شرکتی که متعلق به نزدیکان آن هاست، نیستند اما ظاهرا عامل موفقیت هانی این شعار او بود که: «شروع به کار کن و چیزی که باید اتفاق بیفتد، اتفاق خواهد افتاد.».

سپس «هانی» در دوره ای کوتاه به بررسی چک های دریافتی از مشتریان می پرداخت.

در مرحله بعد، او طبق خواست پدرش به طور رسمی در بخش کنترل کیفیت کارخانه مشغول به کار شد. پس از کار در بخش های مختلف، هانی در نهایت در سال 1996 به ریاست بخش نظارت شرکت رسید. با این حال زمان گذشت، هانی سخت تلاش کرد و هر روز برای پیشرفت بیشتر، برنامه دقیق تری داشت تا این که پدرش «کارل» در سال 2004 از دنیا رفت اما از آن به بعد و به لطف تلاش های دخترش هانی که هم اکنون رئیس و مالک یکی از معروف ترین شرکت های تولیدی کفش در دنیاست، داستان زندگی اش در کارخانه ای که به جا گذاشت، همچنان زنده است.

 

چند نکته جالب درباره شرکت «هانی»

«هانی توسبای» در سن 58 سالگی با دارایی حدود 27 میلیارد دلار، یکی از ثروتمند ترین افراد در دانمارک و  در فهرست ثروتمندترین زنان جهان قرار گرفت. شرکت خصوصی او در شهر «بردبرو» اکنون تنها شرکت تولید کننده کفش در جهان است که مدیریت و مالکیت تمام مراحل تولید کفش را خودش به تنهایی در دست دارد. 20 هزار کارمند از 50 کشور جهان در این شرکت مشغول به کار هستند و کفش های راحتی را که برای مردان، زنان و کودکان تولید می کنند در 87 کشور جهان به فروش می رسانند.

 

منبع: فوربس / خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.