2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
کلیدی‌ترین راز خوشبختی تمام زن و شوهرها را بخوانید

کلیدی‌ترین راز خوشبختی تمام زن و شوهرها را بخوانید

زوج‌های خوشبخت آنهایی نیستند که هیچ وقت اختلاف نظر ندارند، بلکه آنهایی هستند که بلدند چطوری اختلاف نظرهایشان را حل و فصل کنند.

دوات آنلاین-صبر کنید. تمرکز کنید و بعد این جمله را بخوانید: «زوج‌های خوشبخت آنهایی نیستند که هیچ وقت اختلاف نظر ندارند، بلکه آنهایی هستند که بلدند چطوری اختلاف نظرهایشان را حل و فصل کنند». این جمله نه شعاری از سر دلخوشی است نه از آن حرف‌های من درآوردی که فقط ظاهری زیبا دارند بلکه اطلاع از این جمله و باور کردن آن کلید موفقیت در زندگی مشترک است. این را هم متذکر شویم که این جمله را ما نگفته‌ایم بلکه وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناس بالینی گفته است. اگر جمله اول او را قبول دارید بقیه حرف‌هایش را بخوانید:

 

* بسیاری از زوج ها بر سر موضوعات مختلف با هم اختلاف دارند.  اختلاف نظرها را پنهان نکنید بلکه در موردشان حرف بزنید؛ با حرف زدن است که یکدیگر را درک می کنیم و خواسته های یکدیگر را می شناسیم. درباره  هر چیزی که مخالف هستید، حتما به طرف مقابلتان بگویید و محترمانه در موردش صحبت کنید.

 

* هنگام بحث کردن باید عصبانیت کنترل شود. عصبانیت خود را کنترل کنید، احترام طرف مقابل را حفظ کنید و به موضوع اصلی مورد بحث بپردازید. حرفتان را صاف و پوست کننده و بدون کنایه بگویید.

 

* مهارت گوش دادن را یاد بگیرید؛ اگر قرار باشد هر کسی فقط حرف خودش را بزند و راه خودش را برود، دیگر چه نیازی به بحث است؟ اگر به دنبال این هستید که اختلاف نظرتان به نتیجه برسد چاره ای ندارید جز این که حرف های همدیگر را گوش بدهید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.