2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آشپزی / دستور پخت باقالی پلو به شیوه رستوران‌ها

آشپزی / دستور پخت باقالی پلو به شیوه رستوران‌ها

از ماهیچه یخ‌زده استفاده نکنید. آن را به قطعات مساوی تقسیم کنید بعد آن را در پیاز خرد شده بخوابانید. اجازه دهید سه تا چهارساعت در پیاز و نمک در حالیکه سلیفون پیچ شده بماند تا گوشت خوب نرم شود.

دوات آنلاین-باقالی پلو با ماهیچه غذای بسیار لذیذ ایرانی است که طرفداران زیادی هم دارد. این غذا از جمله‌ غذاهایی است که طرفداران بسیار زیادی هم میان توریست ها دارد. پختن این غذای بسیار لذیذ فن خاص خودش را دارد که معمولا خانه‌دارها چندان با آن آشنا نیستند و همین هم باعث می‌شود که باقالی‌پلو در رستورانها طعم دیگری داشته‌باشد.

سارا جعفری متخصص تشریفات درباره نحوه صحیح پخت باقالی پلو با ماهیچه و سرو آن ربه دوات آنلاین توضیح می‌دهد:

 

اگر چهار پیمانه برنج دارید باید مقدار دو پیمانه باقالی و دو پیمانه شوید خرد شده برای آن آماده کنید. اگر از شوید خشک استفاده می‌کنید ابتدا آن را خیس کنید و اجازه دهید به مدت نیم‌ساعت در آب جوش بماند.

 

شیوه پخت باقالی پلو بسیار آسان است، باقالی‌ها را جداگانه بپزید. زمانی که نرم شد آن را با شوید به پلوی درحال جوش اضافه‌کنید. از اینکه ممکن است شوید‌ها هنگام آبکش شسته شوند ناراحت نشوید. اگر آبکش شما ریز باشد چنین اتفاقی نمی‌افتد و پلوی شما یک دست می‌شود.

 

بعد از اینکه پلو را دم گذاشتید. به سراغ ماهیچه بروید. از ماهیچه یخ‌زده استفاده نکنید. آن را به قطعات مساوی تقسیم کنید بعد آن را در پیاز خرد شده بخوابانید. اجازه دهید سه تا چهارساعت در پیاز و نمک در حالیکه سلیفون پیچ شده بماند تا گوشت خوب نرم شود.

 

تا وقتی گوشت نرم و آماده شود. دو عدد پیاز نگینی شده متوسط را در روغن سرخ کنید، به مقدار دو پیمان برگ بو خرد شده به صورت متوسط را در آن بریزید. وقتی برگ بو را تفت دادید کمی برگ کرفس (براساس سلیقه) بریزید و تفت دهید. حالا گوشت را داخل این مواد قرار دهید و چاشنی‌های مورد نظرتان را به آن اضافه کنید.

 

توصیه می‌شود از دارچین و خلال نارنج  حتما استفاده شود زیرا هم بوی بسیار مطبوع و خوبی دارد و هم غذا را خوش‌طعم می‌کند. حرارت اجاق را کم کنید و اجازه دهید به مدت سه ساعت به طور ملایم بپزد. وقتی ماهیچه کاملا نرم شد در ظرف را بردارید و زعفران و کره به آن اضافه کنید. ماهیچه‌ را از سسی که در آن است جدا کنید.

غذای شما آماده‌ است. می‌توانید آن را سرو کنید. برای سرو کردن از ظروفی استفاده کنید که وارمر زیر آن قرار می‌گیرد و غذای شما را گرم نگه می‌دارد.

 

ابتدا گوشت ماهیچه را در ظرف قرار دهید و بعد آرام آرام سس را به آن اضافه کنید. سس را روی ماهیچه بریزید و کاملا آن را آغشته کنید. اگر می‌خواهید گوشت را همراه پلو قرار دهید دو کفگیر پلو در دیس برزید و سپس دو تکه گوشت بگذارید به همین شیوه تا پر شدن دیس اقدام کنید. سس را جداگانه سرو کنید.

 

برای پلو هم می‌توانید بعد از دم کشیدن آن را به طور کامل با زعفران آغشته کنید. راهی که معمولا برای پلوی زعفرانی استفاده می‌شود را در این مورد هم استفاده کنید. همان مقدار زعفرانی که برای مخلوط کردن با پلو دم کرده‌اید را روی کل پلو برزید. در آن را به مدت 3 تا 5 دقیقه ببندید و بعد دوباره باز کنید و آرام آرام با کفگیر پلو را جابه‌جا کنید. رنگ سبز باقالی پلو با زعفران ترکیب بسیار خاص و زیبایی را درست می‌کند.

 

اگر آب لبو در خانه یا فریزر دارید می‌توانید بخشی از این پلو را برای تزئین جدا کنید و با آب لبو مخلوط کرده و به اشکال مختلف روی دیس پلو بریزید. در آخر کره آب شده را با کمک کفگیر روی پلو  پخش کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.