2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
رازهای بزرگی که عکس پروفایل شما فاش می‌کند

رازهای بزرگی که عکس پروفایل شما فاش می‌کند

عکس‌ پروفایل شاد، عاشقانه، غمگین یا عکس پروفایل رنگی و پر انرژی خیلی بیشتر از آنچه تصور کنید در قضاوت دیگران در مورد شما تاثیر دارد؛ مخصوصا غریبه‌ها یا افرادی که شناخت درستی از شما ندارند با نگاه به عکس پروفایلتان در اپ‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برداشت تقریبا صحیحی در مورد شخصیت اصلی شما داشته باشند.

دوات آنلاین-عکس‌های پروفایل افراد در فضای مجازی تا حد زیادی نشان‌دهنده نوع شخصیت آنها است. پس با دقت کردن در این عکس‌ها می‌توانید به خصوصیات طرف مقابل پی ببرید.

 

عکس‌ پروفایل شاد، عاشقانه، غمگین یا عکس پروفایل رنگی و پر انرژی خیلی بیشتر از آنچه تصور کنید در قضاوت دیگران در مورد شما تاثیر دارد؛ مخصوصا غریبه‌ها یا افرادی که شناخت درستی از شما ندارند با نگاه به عکس پروفایلتان در اپ‌های پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برداشت تقریبا صحیحی در مورد شخصیت اصلی شما داشته باشند.

 

برای درک این مساله همین کافیست که خودتان این مساله را تجربه کنید. یکی از اپ‌های شبکه‌های اجتماعی را باز کنید، سراغ پروفایل موردنظرتان بروید و عکس‌های آن شخص را ببینید. متوجه خواهید شد که مثلا او فردی شاد و هیجان‌دوست است. چرا؟ زیرا در هر کدام از عکس‌های پروفایل شاد و خاص خود یک کار هیجان‌انگیزی انجام داده، یا لباس خاصی پوشیده یا در محلی غیرمعمول حضور دارد.

 

یا مثلا وقتی فردی عکس گل و شعر و تصاویر اینترنتی را روی پروفایل خود می‌گذارد، سعی در مخفی کردن هویت واقعی خود دارد. چنین فردی به هیچ عنوان قابل اعتماد نخواهد بود زیرا به درجه‌ای از بلوغ فکری و قدرت تصمیم‌گیری نرسیده که بتواند با هویت واقعی در جامعه مجازی حاضر شود.

 

البته چنین افرادی ممکن است به لحاظ فرهنگی و مسایل عقیدتی از نمایش تصویر خود پرهیز کنند و آن نیز خود نشان دهنده این است که این فرد توانایی برقراری ارتباط اجتماعی را ندارد و باورهای خاص او برای همگان قابل درک نخواهد بود.

 

نتیجه جست‌وجوی گوگل در سایت‌های ایرانی برای عکس پروفایل

در ایران به وفور می‌بینیم که برخی افراد عکس پروفایل را به محلی برای نمایش احساسات لحظه‌ای خود تبدیل کرده‌اند. مثلا یک روز عکس پروفایل عاشقانه می‌گذارد، چند روز بعد که مشکل عاطفی پیدا می‌کند، عکس پروفایل غمگین انتخاب می‌کند.

 

نتیجه جست‌وجوی گوگل در سایت‌های ایرانی برای عکس پروفایل زیبا

اما عکس‌ پروفایل داستان‌هایی فراتر از مسایل عادی زندگی را در خود دارد. کارشناسان روانشناسی عکس پروفایل افراد را به «پنج عامل بزرگ شخصیت» مربوط می‌دانند.

 

در وهله اول باید بگوییم «شخصیت» به معنای الگوهای مشخصی از تفکر، هیجان و رفتار فرد است که واکنش‌های او در تعامل با محیط اجتماعی را مشخص می‌کنند.

 

«پنج عامل بزرگ شخصیت» (FFM) نیز واحدی برای اندازه‌گیری متغیرهای شخصیت است. بر اساس این مدل، شخصیت از پنج بعد اصلی به شرح زیر تشکیل شده است:

 

روان‌رنجوری (Neuroticism)

برون‌گرایی (Extraversion)

سازگاری (Agreeableness)

استقبال از تجربه (Openness)

وظیفه‌شناسی (Conscientiousness)

محققان در راستای اثبات این ادعا که عکس پروفایل نشان‌دهنده شخصیت مردم است، شخصیت هزاران داوطلب را مورد بررسی قرار داده و با عکس‌‌های پروفایل آنها در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، توئیتر، فیس‌بوک مقایسه کرده‌اند. نتیجه تحلیل آنها به شرح زیر است:

 

وظیفه‌شناسی

اغلب افراد وظیفه‌شناس و متعهد از عکس‌های طبیعی (با کمترین ویرایش)، رنگی و روشن برای پروفایل خود استفاده می‌کنند. این افراد تقریبا همه احساسات تیپ‌های شخصیتی متفاوت را به نمایش می‌گذارند.

استقبال از تجربه

عکس پروفایل خاص به کسانی تعلق دارد که آماده تجربه‌های جدید در زندگی هستند. این بُعد شخصیتی با خلاقیت ارتباط مستقیم دارد. عکس‌های این اشخاص با هم تفاوت زیادی دارد و اغلب هنری یا غیرمعمول هستند.

جالب است بدانید افرادی که نمای بسیار نزدیکی از صورت خود را نشان می‌دهند، یعنی بخش زیادی از کادر عکس به صورت آنها تعلق دارد نیز جزو کسانی هستند که همیشه از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنند.

برون‌گرایی

احتمالا حدس زده‌اید که عکس پروفایل این افراد در بیشتر مواقع به همراه دیگران، رنگی و سرشار از لبخند است.

برون‌گرایی یک بُعد اصلی در نظریه شخصیت انسان‌ است. انسان‌های برونگرا افرادی اجتماعی و شاد هستند و اغلب دوست دارند بیرون بروند و بیشتر مواقع هم پرحرف و پر انرژی هستند.

روان‌رنجوری

نوروتیسیزم‌ها بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند عکسی ساده با کمترین رنگ را برای پروفایل خود انتخاب کنند. هر چه روان‌رنجوری شخص بیشتر باشد، احتما اینکه عکسی محو یا حتی عاری از صورت او را شاهد باشیم، بیشتر است. این اشخاص اغلب دچار اضطراب، ترس، بدخلقی، نگرانی، حسادت، یأس و احساس تنهایی هستند.

احتمال اینکه فرد روان‌رنجور اوضاع عادی را تهدیدآمیز و ناکامی‌های کوچک را به یأس شدید تعبیر کنند، زیاد است. ناتوانی در انتخاب، به ویژه در هنگام تصمیم‌گیری، یکی از عناصر اصلی روان‌رنجوری است.

سازگاری

در بیشتر موارد، افرادی که سازگاری خوبی با شرایط دارند عکس‌های ضعیف و بی‌کیفیتی از خود به اشتراک می‌گذارند. اما وجه مشترک آنها این است که همیشه در عکس‌ها لبخند می‌زنند و تصاویرشان شاد و زنده و پر انرژی است.

 

نتیجه جست‌وجوی گوگل برای عکس پروفایل عاشقانه در سایت‌های ایرانی

عکس پروفایلی که برای شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌کنید در زندگی حرفه‌ای شما هم نقش مهمی دارند. به‌طور مثال در لینکداین، از روی عکس پروفایل اشخاص می‌توان واقعی یا جعلی بودن یک اکانت را تشخیص داد. به همین خاطر بسیار مهم است که یک عکس واقعی از خود در چنین شبکه‌ای بگذارید. در غیر این صورت بقیه تصور می‌کنند شناسه‌کاربری شما فِیک است.

 

عکس پروفایل زیبا کمک می‌کند تا دیگران شما را بشناسند و به واسطه آن عکس شما را به یاد خواهند آورد. حتی اگر کسی نام شما را فراموش کند، چهره‌تان را از یاد نخواهد برد. به همین خاطر داشتن یک عکس پروفایل واقعی کمک می‌کند تا دیگران توان شناسایی شما را داشته باشند.

 

عکسی را برای پروفایل خود انتخاب کنید که حقیقت وجودی‌تان را نمایش دهد.

 

این را به خاطر بسپارید که عکس پروفایل رازهایی زیادی در مورد شخصیت شما به دیگران نشان می‌دهد. مردم بر اساس این عکس تشخیص می‌دهند شما انسان سازگار و گشاده‌رویی هستید یا افسرده و جدی!

 

در آخر هم بگوییم، عکسی که برای شناسه کاربری خود انتخاب می‌کنید در قضاوت اولیه افراد غریبه در مورد شما نقش پررنگی دارد. به‌طور مثال در لینکداین یک کارفرما بر اساس عکس شما و حسی که از آن می‌گیرد تشخیص می‌دهد که برای همکاری با آنها مناسب خواهید بود یا خیر.

 

به همین خاطر بسیار مهم است عکسی مناسب و متناسب با شخصیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

 

آیا شما می‌توانید از روی عکس پروفایل یک نفر شخصیت او را حدس بزنید؟ آیا نظریه علمی که در بالا آن را توضیح دادیم در مورد عکس پروفایل خودِ شما هم مصداق دارد؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

 

منبع: روزیاتو

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.