2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهکارهای طب سنتی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی

راهکارهای طب سنتی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی

گیاهانی همچون بابونه، مرزنجوش و آویشن شیرازی در صورتی که یک قاشق غذاخوری آن در داخل ظرف فلزی ریخته شود و دو لیوان آب به آن اضافه کنیم در صورت آرام جوشیدن آن می‌توان از فضای ایجاد شده جهت کنترل سرماخوردگی و یا پیشگیری از آن استفاده کرد.

دوات آنلاین-پاییز و زمستان فصل سرماخوردگی است اما با راهکارهای ساده‌ای که طب سنتی ارائه داده می‌توان از این بیماری جلوگیری یا آن را درمان کرد.

 

مهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی در ارتباط با راهکارهای پیشگیری و درمان سرماخوردگی اظهار داشت: در فصل پاییز به دلیل خنک شدن هوا، سرماخوردگی و آلرژی بیشتر شیوع پیدا می‌کند بنابراین لازم است تدابیری در این زمینه به ویژه توسط والدین در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: به دلیل خنک بودن هوا بهتر است باد مستقیم به سر نخورد و هنگام خواب از سربند استفاده شود. همچنین صبح زود و غروب حتما از پوشش مناسب جهت محافظت بدن در مقابل باد استفاده شود.

 

این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: گیاهانی همچون بابونه، مرزنجوش و آویشن شیرازی در صورتی که یک قاشق غذاخوری آن در داخل ظرف فلزی ریخته شود و دو لیوان آب به آن اضافه کنیم در صورت آرام جوشیدن آن می‌توان از فضای ایجاد شده جهت کنترل سرماخوردگی و یا پیشگیری از آن استفاده کرد.

 

میرغضنفری گفت:‌همچنین پس از 10 دقیقه جوشاندن این گیاه می‌توان آن را خاموش و سپس بخور دهیم و زمانی که خنک شد آن را صاف و با کمی عسل میل کرد.البته این محلول بیش از دو تا سه روز نباید استفاده شود چرا که زیاده‌روی می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد.

 

این متخصص فیزیولوژی خاطرنشان کرد: همچنین آب انار برای رفع تب مفید است چرا که طبع خنکی دارد و علاوه بر توصیه به خوردن، می‌توان آن را داخل آبی که برای پاشویه استفاده می‌شود نیز اضافه کرد تا فرد سریع‌تر بهبود یابد.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.