2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل لاله صبوری

بیوگرافی کامل لاله صبوری

لاله متولد سال 46 است ، او زمانی که نوجوان بود ازدواج کرد و اولین فرزندش بهداد را در 17 سالگی باردار شد.

دوات آنلاین-لاله صبوری هنرپیشه میانسال ایرانی که زندگی شخصی و هنری‌اش بسیار مورد توجه  مردم قرار داد، به راحتی درباره شیوه زندگی‌اش صحبت می‌کند و معتقد است همین کارش هم باعث شده تا مردم به شخصیت او علاقه‌مند شوند.

 

لاله صبوری متولد سال 46 است. او زمانی که نوجوان بود ازدواج کرد و اولین فرزندش بهداد را در 17 سالگی باردار شد. او درباره تجربه مادرش شدنش می‌گوید: من وقتی، خیلی کم سن و سال بودم ازدواج کردم و در  17 سالگی ام باردار شدم. وقتی تازه وارد 18 سالگی شدم پسر اولم «بهداد» به دنیا آمد، گاهی وقت ها با دوستانم به شوخی می گوییم من از وقتی یادم هست مادر بودم و اصلا نمی دانم زندگی بدون مادرشدن چه طعمی دارد.

در هرحال به نظر من، مادرشدن باعث کامل شدن یک زن می شود. آنهایی که تجربه این حس را دارند به خوبی می دانند که بعد از تولد بچه، یک زن به لحاظ اخلاقی تغییرات زیادی می کند و از این جهت وارد یک فاز متفاوت از زندگی می شود.

وقتی شما در سن و سال کم بچه دار می شوید قطعا  بچه دار شدن دردسرهای خاص خودش را دارد. چون مشکلات برای یک زنی که در آستانه جوانی قرار دارد و به نوعی کم تجربه است به مراتب بیشتر است، بی تردید اگر حمایت مادرم در آن مقطع نبود، من نمی توانستم از پسرم به خوبی مراقبتو به دیگر کارهایم هم رسیدگی کنم.

سه سال بعد از بچه اولم، دوباره بچه دار شدم و دخترم «هلیا» به دنیا آمد، با به دنیا آمدن دخترم، شاید مشکلاتم در نگهداری آنها بیشتر شد، اما به همان نسبت از مادرشدن لذت می بردم.

 

 لاله صبوری زمانی که وارد دانشگاه شد دو فرزند داشت اما موفق شد دوران تحصیلش را در رشته تئاتر  در دانشگاه هنر به پایان برساند. مخالفت‌های شدید همسرش با فعالیتهای اجتماعی لاله باعث شد تا زندگی آنها دوام نداشته باشد و از هم جدا شوند. بعد از این جدایی بود که لاله وارد حرفه هنرپیشگی شد. او در سال 77 با بازی در جنگ 77 به شهرت زیادی رسید.

 

لاله صبوری در یک اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کند و هر آنچه مربوط به خودش باشد را به وضوح بیان می‌کند او در این باره می‌گوید: شاید همین پرهیز من از پنهان کاری بود که باعث شد خیلی راحت همه جا از ازدواج ناموفق اولم صحبت کنم. شاید اگر خیلی ها جای من بودند، این موضوع را جایی عنوان نمی کردند، اما من نیازی به پنهان کاری نمی دیدم و خوشبختانه از ازدواج دومم، بسیار راضی هستم.

خوشبختانه همسرم مردی بسیار همراه و مهربان است. شاید اگر او تا این حد همراه و خوب نبود نمی توانستم در ادامه راه موفق شوم، ایشان متولد آمریکا هستند و تازه هشت سال است که برای زندگی به ایران آمده اند، شغل همسرم در زمینه صنعتی است و فعالیتی در عرصه هنر به شکل جدی ندارند، اما هنر را بسیار دوست دارند و درک می کنند. این روحیه ایشان باعث شده که من بتوانم بین زندگی شخصی و کاری ام بالانس ایجاد کنم.

من رابطه بسیار خوبی با بچه ها دارم و وقت گذراندن با آنها همیشه برای من جذاب است. به همین خاطر همیشه با بچه های فامیل رابطه خوبی دارم، اما خب شاید چون خودم در سن و سال پایین بچه دار شدم کودکی بچه هایم چندان در ذهنم پررنگ نبود، به همین خاطر همیشه دوست داشتم که بار دیگر مادرشدن را تجربه کنم.

 

لاله صبوری  بعد از سالها و در 44 سالگی دوباره مادر شد و نورا را به دنیا آورد. او می‌گوید فاصله سنی فرزندان بزرگش با نورا به اندازه فاصله سنی او با بچه‌هایش است: وقتی با همسرم ازدواج کردم، ایشان به دلیل این که قبلا ازدواج نکرده بودند، دوست داشتند که بچه داشته باشیم، به همین خاطر، من از این موقعیت استقبال کردم، هرچند که به نظر خیلی ها بچه سوم یک جور ریسک بود، اما این ریسک را به جان خریدم.

بسیاری از افراد وقتی متوجه می شوند که من یک پسر 25 ساله دارم که مهندس است و دخترم هم 22 ساله است و سر کار می رود تعجب می کنند.

نکته جالب در مورد اختلاف سنی دخترم «نورا» با «هلیا» و «بهداد» این است که آنها تقریبا به اندازه اختلاف سنی من با آنها از نورا بزرگ ترند و از این جهت، جو جدید و خیلی خوبی در خانه ما حاکم است که باعث گرم شدن کانون خانواده ما شده است. بچه ها «نورا» را بسیار دوست دارند و وقت گذراندن با او برای شان خیلی جذاب است. اختلاف کم سنی که بین من و بچه هایم بود، باعث شد که یک جورایی ما با هم بزرگ شویم، به نوعی با هم درس بخوانیم، تلویزیون تماشا کنیم و از زندگی لذت ببریم، من بعد از بچه دار شدنم وارد دانشگاه شدم و بعد هم فعالیتم را در عرصه بازیگری شروع کردم. تجربه کردن این فضاها برای من و بچه هایم به یک نسبت جذاب بود. شاید همین موضوع در نهایت باعث شد من و بچه هایم تا این حد به یکدیگر احساس نزدیکی کنیم.

 

لاله صبوری درباره فعالیتهای هنری‌اش می گوید: با وجود این که طی سال های اخیر در نقش های مختلفی حضور پیدا کردم اما از نظر بسیاری از مردم هنوز «مریم» هستم.

اظهارنظر مهران مدیری درباره لاله صبوری دلخوری عمیقی را برای این هنرمند به وجود آورده است. مدیری در یک برنامه تلویزیون گفته، لاله صبوری هنرپیشه خوبی نیست.

 

این اظهارنظر درباره صبوری خشم او را برانگیخت اما خودش می گوید هیچ وقت نخواسته درباره این اختلاف با مدیری صحبت کند او می‌گوید: من و مهران مدیری خیلی خوب کار می‌کردیم. هیچ اختلافی با هم نداشتیم و او همیشه از من درکارهایش دعوت می‌کرد. وقتی این اظهارنظر را شنیدم تا چند روز گریه کردم و البته هیچ وقت از مدیری نپرسیدم چرا درباره من چنین اظهارنظری کرده است. این حرف مدیری زندگی من را تحت تاثیر قرار داد.

لاله صبوری درباره اینکه چرا به مدیری اعتراضی نکرده یا علت حرفش را نپرسیده‌ است می گوید: مدیری خصوصیتی دارد که همیشه  حرف را عوض می‌کند وقتی آدم را می‌بیند چنان قربان صدقه می‌رود که طرف فکر می‌کند کسی که این حرفها را زده مدیری نبوده است او هیچ وقت درباره حرفی که می‌زند مسئولیت قبول نمی‌کند و همه چیز را تغییر می‌دهد. اما همین گفته‌هایش باعث شد تا هیچ وقت و هرگز با او کار نکنم.

این تندترین گفته‌های لاله علیه یک همکاراست. شاید تا پیش از این برای خیلی‌ها سوال بود که چرا تجربه موفق لاله صبوری با مهران مدیری دیگر تکرار نشد. لاله صبوری می‌گوید به خاطر شفافیتی که در زندگی دارد و البته شاید به خاطر نامش همه فکر می‌کنند او فردی صبور و آرام است: شاید به خاطر اسم فامیلم و یا روحیه ام خیلی از افراد فکر می کنند من آدم صبوری هستم. شاید در زندگی واقعی خیلی وقت ها این طور باشم، اما گاهی هم از کوره در می روم و عصبانی می شوم. سعی می کنم در زندگی ام برای خودم زندگی کنم به همین خاطر هیچ وقت خودم را چندان درگیر کار نکردم.

لاله صبوری یک زندگی متوسط به بالا و مرفه دارد و اگرچه چندسالی است که در انتخابهایش برای نقش سختگیری می‌کند اما همچنان مهمترین دغدغه‌اش بازیگری است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.