• ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ آذر
  • اِلخَميس ٤ ربيع الثاني ١٤٤٠
  • Thursday 13 Dec 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

رامتین خداپناهی توضیح داد: نقش میرزا اسد را در سریال بانوی عمارت چگونه بازی کردم؟
سریال مینو چگونه ساخته شد؟
بابک زنجانی پس از بازگرداندن پول اعدام می‌شود
گردنبند سه زنجیره، زیوری خاص برای خانم‌ها
بهترین رنگ برای آشپزخانه از نظر روانشناسی
آشپزی/ طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو
حکایت‌های مثنوی/ کندن خشت غرور برای رسیدن به حقیقت
نقدی بر فصل ششم برنامه خندوانه ؛ انتظار برای اتفاقی تازه
کبد چگونه چرب می‌شود؟
فیلم/ مصاحبه تماشایی نصراله رادش با برنامه حالا خورشید
گلستان سعدی/ ارزش خردمندان
با دخالت‌های خانواده همسرم چه کنیم؟
گزارش میدانی ازشیوع مصرف قلیان در بین دختران
فیلم/ مهریه نمایندگان مجلس و همسران‌شان چقدر است؟
عکس‌و دلنوشته تازه 3زن سلبریتی
خیانت به شوهر از شب ازدواج
۱۰عکس‌برترامسال نشنال‌جئوگرافیک
چگونه بر شهوت غلبه کنیم؟
رازقتل راننده تاکسی اینترنتی
هنرمندانی‌که‌درجوانی‌همسرشان‌فوت شد
امروز با حافظ/ مرا به بند تو دوران چرخ راضی کرد
معرفی سریال نوروزی شبکه یک در عید 98
مهرانه مهین ترابی: در کارهای ناامیدکننده و تاریک بازی نمی‌کنم
دستگیری قاتل پیرمرد بعد از 990 روز تحقیقات
اعترافات تکان‌دهنده قاتل یک پرسپولیسی‌‌
ناگفته‌هایی از سریال بانوی عمارت از زبان رامتین خداپناهی، بازیگر نقش میرزا اسد شالچی
آشپزی/ نحوه آماده کردن ته دیگ زعفرانی
خبرهای تازه از پریناز ایزدیار، امیر کربلایی زاده، سارا خوئینی‌ها و...
هندوانه چه خاصیت‌هایی دارد؟
حکایت‌های مثنوی/ فیل در تاریکی
گلستان سعدی/ دزد در خانه مرد پارسا
سوالاتی که دختران و پسران باید قبل از ازدواج از هم بپرسند
قتل در تهران دستگیری در ترکیه
3باراهدای‌تخمک به‌خاطراعتیاد شوهر
شک‌خونین به‌رابطه‌همسربامرد90 ساله
اعترافات تکاندهنده دختران معتاد
عکس‌های پاییزی از4بانوی سلبریتی
دام سیاه برای زن مطلقه به‌بهانه لاغری
آخرین وضعیت بازار خودرو بعد از اصلاح قیمت‌ها
امروز با حافظ/ به تماشای تو آشوب قیامت برخاست
معرفی کامل و نقد فیلم مارموز ساخته کمال تبریزی
اسرار 4برج فوق لاکچری تهران
نیکی نصیریان ؛ بازیگر نقش آهو در سریال بانوی عمارت: اتفاقات مختلفی برای آهو رخ می‌دهد
نگاهی به حمایت سلبریتی‌ها از فیلم پیمان معادی؛ بمب؛ یک عاشقانه جنجالی
نقد فیلم دلم می خواد ساخته بهمن فرمان‌آرا
فریماه فرجامی: تمایلی برای بازیگری ندارم
همه نکاتی که درباره طراحی گل روی ناخن باید بدانید
پیشنهادهایی برای شیک‌پوشی خانم‌های چادری در زمستان
داستان‌های شاهنامه/ کشته‌شدن اسفندیار به‌دست رستم
خبرهای تازه از آزاده صمدی، حسن معجونی و شهرام حقیقت‌دوست
حکایت‌های مثنوی/ اژدها در دام مرد مارگیر
نکات ضروری که قبل از کوهنوردی حتما باید بدانید
گلستان سعدی/ تاثیر سرنشت انسان در تربیت
پیشنهادهایی برای دکوراسیون زمستانی خانه
معرفی کامل و نقد فیلم کلمبوس ساخته هاتف علیمردانی
آشپزی/ دستور پخت پاستای یونانی
جرم غیراخلاقی ملکه زیبایی
گفت‌وگو با زوج مخترع برنده چندین جایزه بین المللی اختراعات: ازدواج سرعت پیشرفت‌مان را بیشتر کرد
ماجرای تذکر به خندوانه چه بود
عکس‌های تازه از 6زن سلبریتی
هراس از خیانت اینستاگرامی همسر
علت ایست‌قلبی ومرگ‌ناگهانی جوانان
دختر 15 ساله در دام پسر اغفالگر
انتشار تصاویر خصوصی بستگان به دلیل خصومت و انتقام‌جویی
امروز با حافظ/ رحم کن بر جان خود پرهیز کن از تیر ما
فروکش تلاطم بازار مسکن نزدیک است
نقد سریال بی قرار ؛ ماندن بر سر دوراهی
مخاطبان سریال بانوی عمارت درباره این سریال چه نظری دارند؟
2بار تجاوز به دختر13 ساله
رسوایی‌ جنسی‌ درتیم فوتبال ‌دختران افغانستان
کد خبر: 114430 | تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۱ - 11:58
کارهایی که برای تقویت حافظه باید انجام داد

کارهایی که برای تقویت حافظه باید انجام داد

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، محققان آمریکایی شرکت‌کنندگان ۶۰ تا ۹۰ ساله را وادار کردند پانزده ساعت در هفته به مدت سه ماه یک مهارت دشوار را بیاموزند، مانند عکاسی دیجیتال. پس‌ از این دوره ارتقای قابل‌توجهی در آزمایش‌های حافظه اپیزودیک دیده شد. این تأثیر در افرادی که آموزش‌های ساده‌تر مانند حل جدول را انجام داده بودند، دیده نشد.

دوات آنلاین-برای این‌که حافظه‌تان همیشه قوی بماند باید یکسری کارها انجام بدهید که گاردین آنها را نوشته و توضیح داده چه اعمالی برای تقویت حافظه مفید است:

 

خوب بخوابید

خواب خوب به تقویت حافظه اپیزودیک کمک می‌کند که مرتبط با زمان و مکان است. شواهد قابل‌توجهی وجود دارند که نشان می‌دهند خواب REM (Rapid Eye Movement Sleep) نقش مهمی در تحکیم خاطرات مرتبط با یادگیری مهارت‌های حرکتی مانند نواختن موسیقی یا دوچرخه‌سواری ایفا می‌کند. خواب شب پس از آموختن یک مهارت جدید به تحکیم آنها در مغز کمک می‌کند تا بعدها مغز بتواند آنها را به‌ طور خودکار انجام دهد.

 

آرام باشید

استرس به طرق مختلفی بر حافظه تأثیر می‌گذارد و بسته به زمان وقوع حادثه استرس‌زا دارد. پخش ناگهانی آدرنالین در بدن سبب می‌شود دقیق‌تر و مراقب‌تر باشیم اما انتشار آهسته‌تر کورتیزول فرآیندهای تشکیل حافظه را بر هم می‌زند. رویداد استرس‌زایی که قبل از تلاش برای ایجاد خاطره رخ دهد، یادآوری آن خاطره را مختل می‌کند؛ در حالی‌ که اگر همین اتفاق قبل یا بعد از یادگیری اطلاعات جدید رخ دهد، تحکیم آن را بهبود می‌بخشد. استرس قبل از تلاش برای بازیابی خاطرات، سبب مشکل در یادآوری می‌شود. یوگا، مدیتیشن و سایر روش‌های تمدد اعصاب به ما کمک می‌کنند.

 

ادامه تحصیل

اغلب به افراد سالمند گفته می‌شود در حفظ عملکرد شناختی خود کوشا باشند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده در مبحث حافظه، تنها انواع خاصی از فعالیت‌های ذهنی کمک می‌کند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، محققان آمریکایی شرکت‌کنندگان ۶۰ تا ۹۰ ساله را وادار کردند پانزده ساعت در هفته به مدت سه ماه یک مهارت دشوار را بیاموزند، مانند عکاسی دیجیتال. پس‌ از این دوره ارتقای قابل‌توجهی در آزمایش‌های حافظه اپیزودیک دیده شد. این تأثیر در افرادی که آموزش‌های ساده‌تر مانند حل جدول را انجام داده بودند، دیده نشد.

 

به حافظه خود ایمان داشته باشید

مثبت‌اندیشی حافظه را تقویت می‌کند. محققان دانشگاه هاروارد فهمیدند که می‌توانند عملکرد افراد شصت سال به بالا را در آزمایش‌های حافظه بهبود بخشند؛ تنها کافی است به‌ صورت نیمه خودآگاه آنها را در معرض کلمات مثبت و مرتبط با سن مانند "عاقل"، "دانا" و "با بصیرت" قرار دهیم. در مقابل، واژه‌هایی چون "آلزایمر"، "فراموشی" و "سردرگم" عملکردشان را تضعیف کرد.

 

استراحت کنید

اگر مغز زمان کافی برای استراحت نداشته باشد، نمی‌تواند به‌ خوبی خاطرات و آموخته‌ها را در خود تثبیت کند. بیش از یک قرن پیش، دانشمندان آلمانی ثابت کردند اگر افراد به ذهن خود استراحت دهند، در آزمون‌های حافظه تقریباً دو برابر بهتر عمل می‌کنند. به‌ تازگی دانشمندان عصب‌شناس نشان دادند هم افراد سالم و هم بیماران دارای فراموشی بهتر می‌توانند لیست لغات را به یاد آوردند، اگر مدتی برای استراحت در اختیارشان قرار داده شود.

 

اجتماعی باشید

داشتن زندگی اجتماعی فعال از دست دادن حافظه را به تأخیر می‌اندازد.  دانشمندان آمریکایی از افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله خواستند در بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ آزمایش‌های حافظه انجام دهند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افت حافظه در اجتماعی‌ترین افراد حاضر در مطالعه، نصف میزان دیگر افراد بود. داشتن دوستان خوب، داوطلب شدن برای خیریه و دیگر اشکال تعامل اجتماعی از قدرت حافظه محافظت می‌کند.

 

منویِ غذایی حافظه

غذاهایی که می‌خوریم بر عملکرد شناختی ما تأثیر دارد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد نشان داد که رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای با کاهش شدید بیماری آلزایمر، بهبود عملکرد شناختی و همچنین بهبود حافظه بلندمدت مرتبط است. پس‌غذاهای گیاهی مصرف کنید، مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید و از روغن‌زیتون به‌ عنوان منبع اصلی چربی استفاده کنید.»

 

منبع: فرادید

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.