2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
با خواص این داروهای گیاهی برای زنان آشنا شوید

با خواص این داروهای گیاهی برای زنان آشنا شوید

زنان باردار باید در استفاده از سیاه‌دانه احتیاط کنند، زیرا مصرف این دانه می‌تواند موجب سقط جنین ‏شود.

دوات آنلاین-یک متخصص طب سنتی گفت: برخی از گیاهان دارویی نقشی موثر در تقویت قوای جسمی و پیشگیری از بیماری‌ها دارند، در این خبر به معرفی گیاهی می پردازیم که به ویژه برای سلامت زنان موثر خواهد بود.

 

سمانه رمضانی گیوی متخصص طب درباره گیاهان دارویی مفید برای سلامتی زنان اظهار کرد: زنجبیل با مزاج گرم و خشک یکی از گیاهان دارویی مفید برای سلامتی زنان است.

 

زنجبیل

این گیاه قاعده ‏آور است و بی‏‌نظمى و تأخیر در قاعدگی را رفع می‌کند، همچنین دَم‌کرده آن به همراه با نبات، مسکن خوبی برای درد‌های  پیش از قاعدگی خواهد بود.

 

وی بیان کرد: مصرف دَم‌کرده زنجبیل و نبات برای بهبود حالت تهوع زنان در ماه‌های اول بارداری مفید است، البته باید توجه شود که استفاده زیاد از زنجبیل افراد را به گلو درد، سرفه، کهیر و جوش‌های پوستی دچار می‌کند بنابراین بهتر است این گیاه را همواره به مقدار کم و همراه با مصلح‏ آن که روغن بادام شیرین است، استفاده کنید.

 

سیاه دانه؛ افزایش دهنده شیر مادر

این متخصص طب سنتی درباره خواص سیاه‌دانه افزود: طبع این دانه گرم و خشک است؛ مصرف سیاه‌دانه نقشی موثر در تقویت عمومی زنان پس از زایمان دارد؛ استفاده مداوم مقدار کمی از آن در کنار صبحانه، قاعده ‏آور است و شیر مادران را افزایش می‌دهد.

 

رمضانی گیوی درباره موارد منع مصرف سیاه‌دانه تاکید کرد: زنان باردار باید در استفاده از سیاه‌دانه احتیاط کنند، زیرا مصرف این دانه می‌تواند موجب سقط جنین ‏شود.

 

وی تصریح کرد: استفاده از ترکیبات سیاه‌دانه و رازیانه در کنار رعایت تدابیر غذایی و سبک زندگی سالم به درمان کیست تخمدان و فیبروم رحم کمکی شایان می‌کند.

 

دارچین؛ رفع ناراحتی‌های پس از زایمان

این متخصص طب سنتی با اشاره به طبع گرم و خشک دارچین گفت: این ادویه ناراحتى‏ هاى پس از زایمان را درمان می‌کند، اما مصرف آن برای زنان باردار ممنوع است، زیرا با مصرف آن احتمال سقط جنین پیش خواهد آمد.

 

رمضانی گیوی اظهار کرد: دارچین قاعده ‏آور است و مصرف خوراکی و موضعی این ادویه تاثیری چشمگیر در بهبود درد‌های ناشی از سردی رحم و باد‌های رحمی دارد.

 

آویشن؛ رهایی از درد‌ها و ترشحات رحمی

وی با اشاره به مزاج گرم و خشک آویشن، گفت: این گیاه قاعده‌آور، است و درد‌ها و ترشحات رحمی ناشی از سردی را برطرف می‌کند. مصرف آویشن نیز برای زنان باردار ممنوع است، زیرا احتمال سقط جنین وجود دارد.

 

دَم‌کرده پونه؛ تنظیم کننده قاعدگی

این متخصص طب سنتی درباره طبع نعناع و پونه افزود: این ۲ گیاه هر ۲ طبع گرم و خشک دارند؛ دَم‌کرده پونه قاعدگی را تنظیم می‌کند و مصرف شیافآن نقشی موثر در تسهیل زایمان دارد. نعناع نیز گیاهی شادی‌آور است که خواصی مشابه و حتی قوی‌تر از پونه دارد.

 

دَم‌کرده زیره سبز؛ مهار تکرر ادرار

رمضانی گیوی درباره خواص زیره تاکید کرد: زیره سبز طبع گرم و خشک دارد و دَم‌کرده آن قاعده‌آور و رفع کننده تکرر ادرار است.

 

زعفران؛ توقف خونریزی

وی با اشاره به مزاج گرم و خشک زعفران تصریح کرد: این گیاه قاعده‌آور است و برطرف کننده خوبی برای بی‌نظمى در قاعدگى است، پودر زعفران در رفع خونریزى و شیاف رحمی آن براى درد رحم و زخم‌های این ناحیه مفید است.

 

این متخصص طب سنتی ادامه داد: زعفران شادی‌آور است و مصرف خوراکی و موضعی این گیاه در زمان زایمان دهانه رحم را نرم و به خروج نوزاد از آن کمک می‌کند. باید دقت شود که استفاده از زعفران در دوران بارداری احتمال خونریزی و سقط جنین را افزایش می‌دهد.

 

 دمنوش گل سرخ؛ شادی آور

این متخصص طب سنتی درباره خواص گل سرخ گفت: این گُل مزاج سرد و خشک دارد. استشمام و مصرف دَم‌کرده گل سرخ شادی‌آور و مقوی قوای بدن است و استفاده موضعی از روغن گل سرخ و شیاف رحمی آن، رحم را تقویت و رطوبات و ترشحات رحم را رفع می‌کند.

 

 زردچوبه؛ تسهیل روند زایمان

رمضانی گیوی با اشاره به طبع گرم و خشک زردچوبه یادآوری کرد: این ادویه براى رفع بی‌نظمى در قاعدگى بسیار مؤثر است و مصرف آن به بهبود روند زایمان کمک می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.