2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
گزارش دختر کوهنورد از صعود به قله علم کوه

گزارش دختر کوهنورد از صعود به قله علم کوه

این کوه زیبا و وصف نشدنی است، دیواره علم در جبهه شمالی ، دشت سرسبز حصارچال در مسیر جنوبی و صخره های سر به فلک کشیده.

دوات آنلاین- آٰرزو اسدیان، دختر کوهنوردی که هر دفعه به یکی از ارتفاعات کشور سفر می کند و گزارش سفرش را برای دوات آنلاین می نویسد این بار به علم کوه رفته است. گزارش او را بخوانید:

این کوه زیبا و وصف نشدنی است،  دیواره علم در جبهه شمالی ، دشت سرسبز حصارچال در مسیر جنوبی و صخره های سر به فلک کشیده.

 
روز پنجشنبه ساعت ۶ صبح به سمت کلاردشت عازم می شویم. برخلاف گزارشات ترافیک، جاده چالوس ترافیک سنگینی داشت. هر چقدر زمان می گذشت نگرانی من برای زمانبندی برنامه بیشتر می شد.

بالاخره ساعت ۳ بعد از ظهر به کلاردشت رسیدیم ، در انتهای بخش رودبارک قرارگاه فدراسیون کوهنوردی قرار دارد ولی ما به سمت قرارگاه ونداربن می رویم،

بعد از صرف ناهار در محیط زیست ونداربن، با ماشین نیسان به تنگ گلو که محل شروع کوهپیمایی ما است حرکت می کنیم. مسیر صعود از دشت حصار چال یکی از زیباترین و آسان ترین مسیرهای صعود به قله علم کوه است.

 
دیر وقت شده، ساعت ۱۹ به سمت کمپ حصارچال کوهپیمایی مان را آغاز می کنیم. بارهایمان هم قرار است توسط قاطر به کمپ حمل شود. بخشی از راه را در تاریکی می پیماییم و ساعت ۲۰:۵۰  به محل برپایی کمپ می رسیم، خیلی سریع چادرهایمان را بر پا می کنیم و برای دو نفر از دوستان مان تولد می گیریم. واقعا شب به یادمادنی است.


روز جمعه ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می شویم و ساعت ۷ صبح راه را به سمت قله ادامه می دهیم. قله های لشکرک، گردونکوه، مناره، ستاره و خرسان ها دشت زیبای حصار چال را احاطه و زیبایی این منطقه را چندین برابر کرده اند. راه از دامنه کوه مرجیکش ادامه پیدا می کند، از زیر قله مرجیکش از روی یک گرده سنگی مسیر به سمت قله علم کوه می رود.


اینجا که باشید می توانید مسیر سیاه سنگ ها که از علم چال صعود می شود را ببینید و همینطور پناهگاه سیاه سنگ ها.


قلل با شکوه و صخره ای خرسان شمالی ،جنوبی و یخچال خرسان ها وهم عجیبی را در منطقه ایجاد کرده اند.


امروز هوا آفتابی، اما باد شدید است البته سرعت باد باعث اختلال در صعود نمی شود. آرام آرام از گذرگاه های سنگی عبور می کنیم و به قله علم کوه نزدیک می شویم. 


ساعت ۱۲:۴۵ به ستیغ بلند علم کوه می رسیم. همه ذوق زده فریاد شادی سر می دهند،  دوباره با هم موفق به صعود یکی از زیباترین و سخت ترین قله های ایران شده ایم.


نکته۱: آنتن موبایل فقط به سمت قله وجود دارد.
نکته۲: در دشت حصارچال چشمه های زیادی وجود دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.