2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آشپزی/ جامبوشلز  یا ماکارونی صدفی؛ فینگرفودی لذیذ و خاص برای مهمانی‌ها

آشپزی/ جامبوشلز یا ماکارونی صدفی؛ فینگرفودی لذیذ و خاص برای مهمانی‌ها

فینگرفود ماکارونی صدفی درشت برای مهمانی‌ها و جشن‌های خودمانی فینگرفودی بسیار مناسب است، مخصوصا برای جشن‌های تولد و مهمانی هایی مانند پاگشا جذابیت خاصی دارد.

دوات آنلاین-جامبو شلز غذایی است که به تازگی وارد سفره‌های مردم شده‌ است. غذایی لذیذ که هم می‌توان به صورت فینگر فود و هم به عنوان یک غذای کامل از آن استفاده کرد.

 

جامبو شلز یا ماکارونی صدفی درشت غذای مورد علاقه بچه‌هاست. اگر فرزند بدغذایی دارید می‌توانید از این غذا استفاده کنید.   سولماز خیاطی متخصص تشریفات برایمان توضیح می‌دهد وقتی می‌خواهیم از جامبوهای شلز به عنوان فینگر فود استفاده کنیم چطور آن را آماده کنیم. دستور آشپزی او را بخوانید:

 

دستور پخت جامبوشلز

برای آماده کردن فینگرفود صدفی ابتدا مایع آن را آماده کنید. در واقع این گام اول آشپزی شما است.

 

سینه مرغ پخته و ریش ریش شده یک عدد کامل، خیارشور ریز شده نیم کیلو، ذرت پخته(میتوانید از کنسرو ذرت هم استفاده کنید) نخود فرنگی،بیکن ریز شده، خامه، ماست چکیده، جعفری ریز شده، شوید ریزش شده، نمک، فلفل و آویش به مقدار کافی (بر اساس طبع و سلیقه) این مواد را با هم مخلوط کنید یک سلیفون روی آن بکشید و در یخچال قرار دهید و بگذارید یک ساعت استراحت کند.

دستور پخت جامبوشلز  یا ماکارونی صدفی را یاد بگیرید

حالا آب را جوش بیاورید. قابلمه‌ای که استفاده می‌کنید بزرگ باشد تا صدفها به راحتی در آن غلت بخورند و بجوشند.

 

وقتی آب جوش آمد کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید. نیم قاشق غذاخوری هم آب لیمو به آن اضافه کنید. وقتی که آب کاملا جوشید و قل‌های بزرگ زد می‌توانید صدفها را به آب اضافه کنید.

 

فیلم: آموزش پخت ماکارونی با شکل و طعم کاملا متفاوت

 

یک ربع تا 20 دقیقه جوشیدن معمولا کافی است اما اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که جامبوها آماده‌است یکی از آنها را بردارید و نرمی آن را تست کنید.

 

اگر آنقدر پخته شده که به راحتی جویده می‌شود پس جامبوهای شما آماده‌است. حالا آن را آبکش کنید. بلافاصله بعد از اینکه آب را خالی کردید می‌توانید روی آن آب سرد بریزید و خوب در آب سرد تکان دهید تا نشاسته اضافه و جدا شده آن برود.

 

اجازه دهید صدفها کمی خنک شود. حالا می‌توانید داخل آن را با موادی که قبل آماده کرده‌اید پر کنید. سعی کنید مواد اطراف صدف قرار نگیرد و اگر این اتفاق افتاد آن را تمیز کنید.

 

حالا می‌توانید صدفها را در یک ظرف گرد بچینید و تزئین کنید.

طرز تهیه جامبوشلز  یا ماکارونی صدفی چگونه است

روش تزئین ماکارونی صدفی

برای تزئین این غذا می‌توانید از گوجه استفاده کنید. یک عدد گوجه سفت را خوب بشویید و خشک کنید سپس گوجه را به صورت کلفت و به صورتی که انگار قصد دارید آن را پوست بگیرید با چاقو پوست بکنید.  وقتی گوجه نواری شد آن را به صورت گل بپیچید از یک طرف آن را لوله کنید تا به شکل گل درآید.

 

حالا یک خیار تمیز را در دست بگیرید. خیار شما باید کم‌تخم باشد. با پوست کن دو لایه از پوست آن را جدا کنید. بعد به صورت ورقی آن را رشته و ورقی کنید. این کار را حتما باید با پوست‌کن انجام دهید زیرا باید خیارها نازک و یک دست ورقه‌ای شوند. بعد آنها را لوله کنید و کنار گوجه قرار دهید تا مانند برگ‌های یک گل درآیند. به مدت نیم‌ساعت ظرف آماده را در بخچال قرار دهید تا استراحت کند . حالا غذای شما آماده‌ و آشپزی تمام شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.