2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه کسانی می‌توانند عمل پیوند مو انجام بدهند؟

چه کسانی می‌توانند عمل پیوند مو انجام بدهند؟

فرد منتخب شده برای پیوند مو باید شرایط سلامت عمومی، شامل سلامت جسمی و روانی را کاملاً برخوردار باشد و به این نکته توجه داشت که عامل ریزش مو در فرد کاندید کاشت مو غیرقابل برگشت باشد و به عبارتی با درمان‌های دارویی مشکلش جواب نداده باشد.

دوات آنلاین-اگر شما هم به فکر پیوند مو افتاده‌اید باید بدانید این عمل برای هر کسی ممکن نیست و شرایط خاصی دارد. دکتر مجتبی امیری متخصص پوست و مو توضیحاتی داده است که می‌خوانید:

 

فرد منتخب شده برای پیوند مو باید شرایط سلامت عمومی، شامل سلامت جسمی و روانی را کاملاً برخوردار باشد و به این نکته توجه داشت که عامل ریزش مو در فرد کاندید کاشت مو غیرقابل برگشت باشد و به عبارتی با درمان‌های دارویی مشکلش  جواب نداده باشد.

 

بیماری‌های پوست و مو که قرار است محل برداشت یا کاشت آن انجام شود را باید مورد بررسی قرار دهیم. کاشت مو باید به صورتی باشد که انتقال مو صدمه به محل برداشت نزند همچنین موی کاشته شده با الگوی طبیعی کاشت رشد کند، به سلامت فرد و ناحیه برداشت نیز لطمه نزند.

 

پیوند مو از موی خود فرد قابل برداشت است. منبع اصلی برداشت مو بالای گوش و پشت سر فرد است همچنین میزان و شدت ریزش مو در آینده باید در فرد مورد پیوند ارزیابی شود.

 

پیوند مو اگر توسط متخصص پوست و مو که تبحر در کاشت مو دارد، انجام گیرد، بدون درد، خونریزی و عارضه است و در واقع این عمل نوعی عمل سرپایی به شمار می‌رود.

 

اگر کاشت مو توسط فرد غیرمتخصص و کسی اصول علمی را نمی‌شناسد انجام شود عوارض مختلفی برای بیمار به همراه خواهد داشت که شامل ظاهر غیرطبیعی مو، خط رویش عروسکی، تخریب ناحیه برداشت، عفونت مکرر و عدم رویش مو می‌شود.

 

متأسفانه به دلیل منافع مالی برخی با نگاهی تجاری به این مسئله نگاه کرده و با تبلیغات اغراق‌آمیز سبب بروز عارضه‌های زیادی در افراد انجام پیوند مو می‌شوند.در حالی که این مسئله باید  حتماً توسط پزشک متخصص انجام گیرد.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.