2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
منیژه حکمت کارگردان جاده قدیم: نقاب‌ها را برداریم
اکران فیلم "جاده قدیم" از 4 مهر با حضور مهتاب کرامتی و ترلان پروانه

منیژه حکمت کارگردان جاده قدیم: نقاب‌ها را برداریم

اینجا قرار است نقاب ها را برداریم. نقاب هایی که روی صورت زنان و مردانی است که از یک دوره تاریخی طولانی روی چهره هایشان به جا مانده.

دوات آنلاین-پانزدهم شهریور ماه، تالار شهنازِ خانه هنرمندان ایران، میزبان عوامل جدیدترین فیلم منیژه حکمت، «جاده قدیم» بود.

سه بخش اصلی این مراسم شامل رونمایی از پوستر، تجلیل از پرویز پور‌حسینی و در انتها پخش تیزر فیلم بود.

منیژه حکمت کارگردان جاده قدیم در ابتدای این مراسم با اشاره به زمان اکران فیلم که 4 مهر سال جاری خواهد بود، گفت: اینجا قرار است نقاب ها را برداریم. نقاب هایی که روی صورت زنان و مردانی است که از یک دوره تاریخی طولانی روی چهره هایشان به جا مانده. ما برای حرکت رو به جلو و از بین بردن تمام آسیب هایی که طی این دوران به ما و علی الخصوص زنان، تحمیل شده چاره نداریم جز اینکه نقاب ها را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه وجود این نقاب ها اجباری و تحمل خشونت در تمامی دوران های زندگی ما قدم به قدم همراه با ما جلو آمده و رشد کرده، بیان داشت: ما در این دوران، انواع خشونت کلامی، خشونت در خانواده، مرد سالاری و ... را تجربه کرده ایم اما امروز می‌خواهیم تلاش کنیم تا نقابی را که به نحوی در وجود تک تک ما نهادینه شده است را کنار بزنیم. نقاب هایی از جنس انکار، کتمان، تحمل انواع فشار‌های روحی و روانی و ... وی افزود: این نقاب‌ها بیشترین ضربه را در طول زندگی به ما خواهد زد و ما دیگر نباید تاریخ را اینگونه تکرار کنیم.

یک جایی قرار است همه با هم بگوییم نه! نه به خشونت.

کارگردان فیلم زندان زنان اظهار داشت که امیدوار است این حرکت نمادین، امروز به کمک حضور اهالی رسانه و پیشکسوتان، اشاعه پیدا کند و همه با هم برای ایستادن در مقابل خشونت، متحد شویم.

در ادامه برنامه، کارگردان جاده قدیم افزود: 5 زن ایستاده روی سن ، در کنار پوستر بازیگران فیلم، به نمایندگی از تمامی قومیت ها و تمامی زنان ایرانی به خشونت نه می گویند و نقاب ها را برمی دارند.

در ادامه این برنامه، مراسم گرامیداشت پرویز پورحسینی از بازیگران این فیلم سینمایی با معرفی و صحبت های سعید پورصمیمی برگزار شد.

فیلم جاده قدیم با موضوع تجاوز از 4 مهرماه اکران می‌شود در این فیلم، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، لیلی رشیدی، محمدرضا هدایتی ، بهناز جعفری، بانیپال شومون، پوریا رحیمی، هدی زین العابدین و پرویز پورحسینی ایفای نقش کرده‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.