2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
گالری دیواری برای خانه‌تان درست کنید

گالری دیواری برای خانه‌تان درست کنید

گالری دیواری، مجموعه‌ای از قاب‌های عکس و تابلوها است که به صورت منظمی روی دیوار چیده شده‌اند. حال این قاب‌ها و تابلوها می‌توانند عکس‌های خانوادگی شما باشند یا اینکه تعدادی تابلوی هنری که انتخاب آن با خود شماست.

دوات آنلاین-همه ما روزهایی در زندگی داریم که جایی آن را ثبت نکردیم و قابهایی در ذهنمان هستند. این گالری سیار همیشه با ماست. گاهی هم البته آن را ثبت کردیم و دوست داریم که مقابل چشم مان باشد. شاید به خاطر همین رویاهاست که گالری‌های دیواری به وجود آمده‌اند. گالری‌های دیواری یکی از تزئینات جذاب و پر طرفدار در خانه‌هاست. اگر اهل خاطره بازی و نوستالژی هستید گالری‌های دیواری یکی از بهترین انتخابهاست.

 

 محمد گودرزی دکوراتور دراین باره به دوات آنلاین می گوید:

 

گالری دیواری، مجموعه‌ای از قاب‌های عکس و تابلوها است که به صورت منظمی روی دیوار چیده شده‌اند. حال این قاب‌ها و تابلوها می‌توانند عکس‌های خانوادگی شما باشند یا اینکه تعدادی تابلوی هنری که انتخاب آن با خود شماست.

 

برای ساخت یک گالری دیواری ابتدا یکی از دیوارهای خانه را انتخاب کنید. در گام بعد به این فکر کنید که می‌خواهید گالری دیواری شما نشان دهنده چه چیزی باشد، خاطرات شما؟ قاب هایی از بهترین نقاشی‌های کلاسیک جهان؟ یا آینه‌هایی که بازتاب نقش روح انسانهاست و می‌توان هرچیزی را در آن تصور کرد.

 

باید یادتان باشد اولین نکته جمع‌آوری عکس‌هاست.

 

نکته مهمی که در این بخش یعنی “جمع آوری” وجود دارد این است که در حالی که شما مشغول تهیه اقلام مورد نیاز برای گالری هستید، باید به این موضوع که آرایش چیدمان و مقیاس گالری دیواری شما به چه اندازه خواهد بود نیز توجه کنید تا بهتر و مناسب‌تر لوازم تان را جور کنید.

انتخاب آثار هنری یا تصاویر در این بخش از ساختن گالری دیواری اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید تا جایی که ممکن است گالری دیواری خانه خود را با فضای اتاقی که روی دیوار آن گالری خواهید ساخت ست کنید.

 

از به کار بردن تکرار‌های بی مورد مانند عکس‌های تکراری یا لوازمی از این دست خودداری کنید.

 

رنگ محیط تاثیر به سزایی در ایجاد احساس نسبت به گالری شما خواهد گذاشت. پس با دقت به تعیین رنگ و اجرای کار بپردازید.

 

از نکته مهمی که نباید غافل شد این است که در نورپردازی‌ها، دیوار را ملاک روشنایی قرار دهید نه قاب‌­ها یا تصاویر یا دکوری‌­های متصل شده به دیوار را.

 

اگر سعی دارید برای دیوار مورد نظر نور را تنظیم کنید بهترین‌ها به انتخاب شما بستگی دارند، هم می­‌توانید از نورهای مستقیم استفاده کنید و هم نورهای فلت و غیر مستقیم. برای بهره بردن از نورهای مستقیم باید از آویزها یا دیوار کوب‌های متحرک استفاده کنید تا در صورت مناسب نبودن محل پرداختن نور آن را جا به جا کنید.

 

بهتر است  قاب‌ها و فریم های گالری را طوری روی دیوار نصب کنید که هنگام استفاده از نورهای مستقیم سایه آثار فوقانی بر دیگر قاب‌ها اثر منفی نگذارد.

 

همچنین اگر تصویر یا وسیله‌ای نصب شده  روی دیوار گالری تان قرار است بیشتر دیده شود و نسبت به بقیه جلوه‌گری متفاوتی از خود نشان دهد، برای آن نور مخصوصی تعبیه کنید.

 

نورهای مذکور به صورت شاخه‌ای و تکی قابلیت روشنایی خواهند داشت.

بهترین رنگ‌ها برای دیوار گالری رنگ‌های خنثی هستند؛ چرا که تمام تمرکز بیینده را به سمت محتویات دیوار جلب می‌کنند و نه چیز دیگر.

 

در موضع مقابل اگر محتوای دیوار شما چندان جذاب نیست، بهتر است با رنگ حواس‌ها را از نقاط کم توجه به کلیت دیوار تغییر دهید. رنگ­‌های آبی، بنفش و نارنجی به خوبی از عهده این کار بر خواهند آمد.

 

در گالری دیواری حتی می‌­توانید با سبکی خاص و متفاوت چیدمان‌ها را دسته بندی کنید، دسته بندی‌هایی براساس تاریخ نصب، سایز قاب‌­ها، رنگ فریم یا خود تصاویر و انواع دسته بندی­‌هایی که در ذهن تان وجود دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.