2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه کار کنیم ماندگاری بوی عطر بیشتر شود؟

چه کار کنیم ماندگاری بوی عطر بیشتر شود؟

به جای اینکه عطر را به بدن تان بمالید، آن را اسپری کنید. زیرا مالیدن عطر موجب شکسته شدن مولکول های آن شده و رایحه آن با قبل از استفاده تا اندازه ای متفاوت خواهد شد.

دوات آنلاین-سوالی که در تیتر مطرح شده شاید برای شما هم پیش آمده باشد و شاید تا به حال راه‌های مختلفی را امتحان کرده و نتیجه دلخواه‌تان را نگرفته باشد. حالا این 7 توصیه را هم بخوانید. نه تنها ضرر نمی‌کنید بلکه شاید بالاخره جواب این سوال را پیدا کنید و بتوانید به خواسته‌تان برسید:

 

1- قبل از اینکه لباس بپوشید، به بدن تان عطر بزنید

برای این کار چند دلیل است. اول اینکه، بیشتر عطرها روی لباس ایجاد لکه می کنند. دوم اینکه، اگر عطر را مستقیما به روی پوست بمالید، گرمای طبیعی بدن تان را فعال می کند و بدن تان به مدت طولانی تری خوشبو باقی می ماند.

 

2- عطر را اسپری کنید

به جای اینکه عطر را به بدن تان بمالید، آن را اسپری کنید. زیرا مالیدن عطر موجب شکسته شدن مولکول های آن شده و رایحه آن با قبل از استفاده تا اندازه ای متفاوت خواهد شد.

 

به جای این کار، شیشه عطر را در فاصله 15 تا 25 سانتی متری پوست تان نگهداشته و آن را اسپری کنید.

 

3- جای مناسبی عطر بزنید

بهترین جا روی بدن برای عطر، نقاط ضربانی –نبض- است. این نقاط معمولا مکان هایی هستند که به دلیل وجود رگ های خونی نزدیک سطح پوست، ضربان قلب به خوبی حس می شود.

 

بنابراین عطر را به روی نبض مچ دست، پشت گوش، زیر گلو، قسمت داخلی آرنج و پشت زانوان تان اسپری کنید. بدین ترتیب، عطرتان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

 

4- قبل از عطر زدن پوست تان را مرطوب کنید

از نظر علمی کاملا ثابت شده که عطر روی پوست های چرب و مرطوب، ماندگاری بیشتری دارد. بنابراین قبل از عطر زدن، اگر پوست تان خشک است، آن را مرطوب کنید و البته یادتان باشد از مرطوب کننده های بی بو استفاده کنید.

 

5- روی برس تان عطر اسپری کنید

اگر به برس تان عطر اسپری کنید و موهایتان را با آن شانه کنید، می توانید دوام رایحه خوش عطرتان را بالا ببرید. بدین ترتیب هر کجا قدم بگذارید، بوی خوشی آنجا را فرا می گیرد.

 

6- عطرها را در مکانی مناسب نگهداری کنید

رطوبت، حرارت و نور دشمنان عطر هستند. بنابراین آنها را در مکانی خنک ، خشک و به دور از نور خورشید نگهدارید. همچنین هنگام خرید، عطرهایی بخرید که در جعبه گذاشته شده باشند.

 

نگهداری عطر در جعبه از تبخیر آن و واکنش های شیمیایی جلوگیری می کند.

 

7- عطرهای لایه ای

اگرچه بدن با انواع عطر و اسپری خوشبو می شود. اما می توانید بدن تان را با انواع لوسیون‌ها، روغن‌ها، شامپو‌ها، صابون‌ها و ژل‌های خوشبو‌کننده نیز خوشبو کنید.

 

به این عطرها، عطرهای لایه‌ای می‌گوییم، چون به شکل یک لایه روی کل پوست‌تان قرار می‌گیرند. استفاده از این مواد به طور روزمره باعث می‌شود خوشبو باشید.

 

منبع: زندگی آنلاین

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.