2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه به دیگران انرژی مثبت منتقل کنیم؟

چگونه به دیگران انرژی مثبت منتقل کنیم؟

وقتی روز خود را با دلخوری آغاز کنی، تمام روزت را تباه کرده ای. وقتی فکر کنی که دیگران هم عین خودت هستند و فقط از لحاظ ظاهر با تو فرق دارند دیگر دلت نمی خواهد در مقابل آنها جبهه بگیری و احساسات منفی ات را نثارشان کنی.

دوات آنلاین-بعضی وقت ها حتی بهترین داروها و مراقبت ها سلامت جسم و روان را تضمین نمی کنند. تمرینات مثبت اندیشی در راستای مبارزه با بیماری ها یا کنار آمدن با تغییرات بزرگ در زندگی انسان ها می تواند بسیار سودمند باشد.

 

امروزه ثابت شده است که کلمات منفی، نیروی منفی به سمت شخص می فرستد و او را به سمت بیماری سوق می دهد. وقتی ناراحت و بی حوصله هستید جذب انرژی مثبت محیط، کار سختی به نظر می رسد اما اگر باور داشته باشیم که شادی و غم، زاییده شرایط محیطی اطراف ما نیست بلکه حاصل انتخاب ماست، آن وقت انتخاب بین شادی و غم آسان می شود.

 

روز خود را با دعا، نیایش و شکرگزاری شروع کنید

 

زمانی که دعا کردن را شروع می کنید انگار دری را باز کرده و به سوی خدا گام بر می دارید. دعا و شکرگزاری تو را به منبع خلقت وصل می کند و همین حضور در محضر خالق، حال و هوای مثبت در تو ایجاد کرده و میزان انرژی مثبت در وجود تو را چندین برابر می کند که باعث آرامش کل وجود شما می شود.

 

همان طور با دیگران رفتار کن که دلت می خواهد با تو رفتار شود

 

وقتی روز خود را با دلخوری آغاز کنی، تمام روزت را تباه کرده ای. وقتی فکر کنی که دیگران هم عین خودت هستند و فقط از لحاظ ظاهر با تو فرق دارند دیگر دلت نمی خواهد در مقابل آنها جبهه بگیری و احساسات منفی ات را نثارشان کنی. توجه داشته باش که رفتار آگاهانه ات باعث می شود انرژی مثبت اطرافیان را به سوی خودت جذب کرده و باتری وجودت را با انرژی مثبت آنها شارژ کنی.

 

در هر وضعیتی سعی کن بیشتر جنبه های مثبت را ببینی و روی آنها تمرکز کن

 

در اصل، هر وضعیتی در زندگی سراسر عظمت و فیض الهی را به تصویر می کشد و حقیقت واحدی را آشکار می کند. در همه چیز خیر و در همه کس روح الهی نهفته است. وقتی با این دید به دنیا بنگرید خیر و برکت الهی از کائنات به سوی تو سرازیر می شود.

 

افکارتان را هدایت کنید

 

روانشناسان از این روش زیاد استفاده می کنند. هنگامی که احساس ضعف یا اضطراب دارید، این کار به شما کمک می کند کنترل افکار خود را به دست بگیرید؛ در آن حالت به یک رویای خوشحال کننده فکر کنید و یک تصویر ذهنی مثبت بسازید.

 

از کنترل کردن همه چیز دست بردارید

 

زندگی جاری است و ذات آن تحول و دگرگونی است. هر چقدر در برابر زندگی جبهه بگیرید بیشتر رنج می برید. هر موقع که بخواهید اوضاع و شرایط زندگی را کنترل کنید حالت عصبی و اضطراب به شما دست می دهد و همین باعث تولید انرژی منفی می شود. فقط تصور کن زندگی رودخانه ای پر جوش و خروش است، آیا فایده ای هم دارد که با آن دست به گریبان شوید؟ بهتر نیست که آن را رها کنید و با جریان زندگی پیش بروید.

 

نگران آینده نباش، تنها برنامه ریزی کن و به خدا توکل کن

 

در طول تاریخ بشریت، نگرانی به هیچ کس خدمتی نکرده است. هر آنچه قرار است رخ دهد عملی می شود و کاری هم از دست تو بر نمی آید. هر نوع نگرانی باعث می شود وقت را پر از انرژی منفی کنید که به راحتی سلامتی را به خطر می اندازد. کافیست عاقلانه برنامه ریزی کرده و به خدا توکل کنید.

 

خود هیپنوتیزمی را تمرین کنید

 

خود هیپنوتیزمی حالتی از هوشیاری ایجاد می کند که ذهن در آن حالت تربیت پذیر است، یعنی در آن حالت پیشنهادهای مثبت را راحت تر می پذیرید. خود هیپنوتیزمی این امکان را برای شما فراهم می کند که در زندگی خوشحال تر، امیدوارتر و سالم تر باشید.

 

از دلخوری دست بردار

 

گذشته ها گذشته و جزو خاطرات تو شده است. آیا امکان دارد در گذشته زندگی کنی؟ به هیچ وجه، به هر حال اگر مدام خاطرات ناخوشایند گذشته را در ذهنت جای دهی همیشه به نحوی دلخوری. پس عفو و بخشش را یاد بگیر و به این ترتیب یک عالم انرژی مثبت جذب کن.

 

در مقابل دیگران جبهه نگیر

 

هنگام معاشرت با دیگران سعی کن حضورت آگاهانه باشد تا اینکه در ذهن خودت ساکت باشی، بگذار مردم هم حرفشان را بزنند و عقایدشان را ابراز کنند. دست از جبهه گیری بردار تا مردم جذب طبیعت آرام تو شوند، چون انرژی مثبت است که از تو ساطع می شود.

 

اوقاتی را در طبیعت سپری کن

 

چشمانت را ببند و سعی کن که از درون جسمت را احساس کنی. از سبکی و آرامشی که در جسمت ایجاد می شود تعجب می کنی همین مسئله باعث جذب انرژی مثبت و بیرون راندن انرژی منفی می شود.

 

تهیه و تنظیم: سرگرد مجتبی زارعی کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش پلیس- خراسان شمالی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.