2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راه‌هایی برای سالم نگه داشتن لب‌ها
یک میکاپ آرتیست راهنمایی می‌کند:

راه‌هایی برای سالم نگه داشتن لب‌ها

نکته مهم درباره لب ها این است که لب ها مانند یک سنسور عمل می‌کنند و هر تغییری در آن نشان دهنده مساله‌ای در بدن است .عمده مساله‌ای که در خصوص خشکی لب وجود دارد کم‌آبی بدن و زیاد مقابل نور آفتاب ماندن است.

دوات آنلاین-رژ لب روی لب های خشک زیبا نیست و همیشه با مشکلاتی همراه خواهد شد. از طرفی بسیاری از خانم‌ها با مساله خشکی لب دست و پنجه نرم می‌کنند اما خشکی لب پدیده غریبی نیست و با چند تکنیک می‌توان از آن جلوگیری کرد

شیما اسدی، میکاپ آرتیست درباره راه های برطرف کردن خشکی لب و زیبا کردن رژ لب به دوات آنلاین می‌گوید:

 

لب پوستی بسیار نازک دارد که بسیار آسیب پذیر است و هر نوع بی‌توجهی به آن می‌تواند باعث آزار شود. بنابراین بهترین راهکار این است که به بهداشت لب های خود توجه کنید.

 

نکته مهم درباره لب ها این است که لب ها مانند یک سنسور عمل می‌کنند و هر تغییری در آن نشان دهنده مساله‌ای در بدن است. عمده مساله‌ای که در خصوص خشکی لب وجود دارد کم‌آبی بدن و زیاد مقابل نور آفتاب ماندن است.

 

بنابراین در اولین گام باید رطوبت بدن را تامین کنیم. پزشکان توصیه می‌کنند حتما روز خود را با خوردن یک لیوان آب ولرم شروع کنیم.  حتما در روز مقدار زیادی آب بنوشید. به نوشیدن مایعات مختلف بسنده نکنید چراکه هیچ چیز جای آب را برای سلامت پوست  نمی‌گیرد. خانم‌هایی که آب به مقدار زیاد می‌نوشند پوست شان کمتر دچار چروک و پیرپوستی می‌شود و  شفافیت پوست آنها بسیار زیاد است. بنابراین اولین و اساسی‌ترین کار این است که رطوبت بدن خود را در سطح بالا حفظ کنیم.

 

نکته دوم این است که حتما از مرطوب کننده‌ها استفاده کنیم مرطوب‌ کننده‌های مخصوص لب هم پوست را چرب و هم نرم می‌کند و ترک‌های احتمالی را برطرف می‌کند. پوست لب باید صاف و شفاف باشد. توجه داشته‌ باشید اگر بخواهید به لبهای ترک خورده رژ بزنید بسیار زشت خواهد شد. بنابراین حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. لپ استیک‌های ویتامینه برای لب ها بسیار مناسب است. خصوصا اینکه مقدار کمی ضد آفتاب هم در این لپ استیک‌ها موجود است و از ترک خوردگی یا چروک لب بر اثر آفتاب جلوگیری می‌کند.

 

اگر همه این کارها را کردید و همچنان لب هایتان ترک دارد حتما باید به پزشک مراجعه کنید. معمولا ترک لب با مراقبت در دو روز بهبود می‌یابد. اگر بهبودی حاصل نشد یا مدام این ترک‌ها تکرار شد حتما یک پزشک باید شما را بررسی کند. کمبود ویتامین یا سوء تغذیه بسیار در سلامت لب ها موثر است.

 

خانم ها در انتخاب لوازم آرایشی و بخصوص رژ لب که با پوست لب ها تماس مستقیم دارد، باید بسیار دقت کنند و از رژلب های استاندارد حاوی ترکیبات مرطوب کننده و ضدآفتاب و دارای خاصیت چرب کنندگی استفاده کنند که باعث نگهداری رطوبت لب ها می شود.

 

از مارک های متفرقه استفاده نکنید. اگر می‌خواهید رژ لبی استفاده کنید که چربی کمی دارد  و البته معمولا رژ لب های مات چنین ویژگی دارد بهتر است قبل از مصرف روی لب هایتان یک مرطوب کننده بزنید تا از ترک خوردگی آن جلوگیری کند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.