2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
کدام مدل مو برای کدام فرم صورت مناسب است

کدام مدل مو برای کدام فرم صورت مناسب است

برای آقایان هفت مدل صورت وجود دارد که باید هر مردی بر اساس مدل صورتش، بهترین مدل مو را انتخاب کند. یک سری صورت ها هستند که ایرادهایی دارند و افراد باید با انتخاب مدل موی مناسب، نه تنها این ایرادها را بپوشانند بلکه آن ها را تبدیل به زیبایی کنند.

دوات آنلاین-مریم احمدی، طراح لباس و استاد دانشگاه در یادداشتی برای روزنامه خراسان اصول انتخاب بهترین مدل مو با توجه به فرم صورت را شرح داده است:

 

7مدل صورت مردها

به عنوان نکته اول، باید توجه داشت که برای آقایان یک سری مدل مو وجود دارد که برای خانم ها زیبایی قابل توجهی دارد اما برای آقایان اصلا زیبایی ندارد یعنی اگر خانم ها بخواهند این مدل موهایی را که در ادامه مطرح می شود، برای خودشان شبیه سازی کنند، اشتباه بزرگی مرتکب شده اند. با این حال برای آقایان هفت مدل صورت وجود دارد که باید هر مردی بر اساس مدل صورتش، بهترین مدل مو را انتخاب کند. یک سری صورت ها هستند که ایرادهایی دارند و افراد باید با انتخاب مدل موی مناسب، نه تنها این ایرادها را بپوشانند بلکه آن ها را تبدیل به زیبایی کنند. در ادامه بررسی کوتاهی درباره هفت مدل صورت آقایان و بهترین مدل موهایشان خواهیم داشت.

نکته: در هر کجای این مطلب صحبت از عرض صورت می شود، منظور فاصله دو گونه فرد با یکدیگر است. همچنین هرجا صحبت از طول صورت می شود، منظور فاصله پیشانی تا چانه فرد است.

 

1- فرم صورت بیضی

طبیعی  ترین مدل صورتی که برای خانم ها وجود دارد، فرم صورت بیضی است. در این مدل، طول صورت بلندتر از عرض آن است. هرچند این فرم صورت برای خانم ها بسیار مناسب است، برای آقایان جنبه های زیبایی کمتری دارد. با این حال، در این حالت هرچه طول صورت بیشتر باشد، صورت کشیده تر می شود. مدل موهایی که برای این فرم صورت مناسب تر است، مدل موهای فرق کج است. همچنین مدل موهای مردانه کلاسیک هم به شدت به مردانی با این فرم صورت، توصیه می شود. در این مدل، موهای کنار باید کمی بلندتر از موهای بالای سر فرد باشد. همچنین توصیه می شود که موی مرد خرد شده و روی پیشانی اش بریزد چراکه این مدل مو باعث می شود تا صورت فرد به گردی گرایش پیدا کند و زیباتر شود.

 

2- فرم صورت مثلثی

تعداد بسیار کمی از مردها، چنین فرم صورتی دارند. این فرم صورت، برعکس مدل قلبی است یعنی پیشانی، باریک و چانه پهن است. بنابراین هر مدل مویی که برای مدل قلبی توصیه می شود، برعکسش برای این مدل مناسب است. مدل موهای بلند با این توضیح که هرچه حجم موها بیشتر باشد بهتر است، برای این فرم صورت مناسب است.

 

3- فرم صورت قلبی

این مدل صورت به شکل قلب کامل نیست اما در این فرم، پیشانی خیلی پهن و چانه باریک است. برای این مدل صورت، مدل موی کوتاه اصلا مناسب نیست و قد موها باید متوسط باشد. برای این فرم صورت، حجم موها را هم باید کمتر کنیم چراکه پیشانی به اندازه کافی بزرگ است و باید به سمت کوچک تر دیده شدن آن متمرکز شویم.

 

4- فرم صورت مستطیلی

این فرم صورت، تقریبا همان فرم مربعی است با این تفاوت که صورت کمی کشیده تر است و همین یک ایراد محسوب می شود که باید با انتخاب مدل موی مناسب، کاری کنیم تا این کشیدگی کمتر توی ذوق بزند. اگر فردی با فرم صورت مستطیلی می خواهد موهای روی پیشانی اش را نگه دارد، موهای اطراف سرش را هم نباید کوتاه کند. در این فرم صورت، توصیه می شود که کناره ها و بالای موها حجیم باشد و تا حدامکان کناره های مو، روی شقیقه فرد بریزد. در این حالت اگر فرد، مقداری از موهایش را روی پیشانی اش بریزد، طول صورتش کمتر دیده می شود.

 

5- فرم صورت لوزی

در این فرم صورت، پیشانی و چانه ها کمی جمع تر و گونه ها زاویه دار هستند یعنی عرض گونه ها بیشتر از پیشانی و چانه فرد است. به طور طبیعی، مدل مویی برای این مردها مناسب است که پیشانی را پهن تر نشان بدهد. مدل موهای حجیم تر، خرد شده و لایه لایه برای این افراد مناسب تر است. مدل مویی که موهای فرد به پشت گوش هایش هم برود، به زیبایی چنین صورت هایی اضافه می کند. نکته جالب این که مدل فرق کج به این مدل صورت، بیشتر از همه مدل های دیگر می آید.

 

6- فرم صورت گرد

این مدل صورت، برای آقایان ایده آل نیست به ویژه برای آن هایی که تمایل به داشتن موهای کوتاه یا تراشیدن کامل موهای سرشان دارند. این افراد باید مدل موهایی را انتخاب کنند که فرم صورت شان زاویه دار شود بنابراین مدل موی فرق کج، به این افراد پیشنهاد می شود. به طور کلی این افراد باید تلاش کنند تا صورت شان از حالت گردی خارج شود.

 

7- فرم صورت مربعی

این فرم، ایده آل ترین و زیباترین حالت ممکن برای صورت یک مرد است. واضح است که در این حالت، طول و عرض صورت تقریبا اندازه هم هستند و صورت مانند فرم بیضی، کشیده نیست. مدل موهایی که برای این فرم صورت پیشنهاد می شود، موهای کوتاه است اما نه خیلی کوتاه. دلیل انتخاب مدل موی کوتاه برای این فرم صورت، زیبا بودن این فرم است بنابراین می خواهیم فرم صورت به خوبی دیده شود و موها مانعی برای نمایش آن نباشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.