2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
٤ مکان خنک برای سفر تابستانه

٤ مکان خنک برای سفر تابستانه

نام پناهگاه مناسب دیگر برای فرار از گرما چهارمحال‌وبختیاری است. منطقه تابستانی زاگرس می‌تواند با یک هوای خنک شما را غافلگیر کند! آبشارها، غارها، پارک‌های جنگلی و چشمه‌های این منطقه آن‌قدر زیاد و زیبا‌ هستند که برای رویت همه‌شان باید مدام به روزهای سفر خود اضافه کنید.

دوات آنلاین-گرما امان آدم را می‌بُرد. کلافگی آن‌قدر زیاد می‌شود که آدم دلش میخواهد بی‌خیالِ کار و زندگی شود و دل به یک جای خنک ببندد. «جای خنک» این روزها غنیمت است. برای همین در ادامه ٤ نقطه خنک برای سفر تابستانه را معرفی کرده‌ایم. البته در هیچ‌کدامشان خبری از «شمال» نیست!

 

اردبیل

 

«چشمه آب گرم» جاذبه وسوسه‌انگیزی است؛ سرعین معدن این جاذبه است. چشمه‌ها که از دل زمین می‌جوشند و با خواص درمانیشان هر ساله گردشگران زیادی را راهی سرعین می‌کنند. این منطقه در چشمه‌هایش خلاصه نمی‌شود و به تپه‌های سرسبز سبلان و هوای خنکش در ماه‌های گرم‌ سال هم شُهره است. در مورد این شهر می‌گویند که «خنکی‌اش مُرده را نیز زنده می‌کند». منطقه سرعین مکان مناسبی برای گذران روزهای تابستان در آبگرم سبلان، آبگرم گاومیش گلی، آبگرم بش باجلار، روستای آلوارس، دره گلستان و آبشار ورگه سران است.

 

چهارمحال و بختیاری

 

نام پناهگاه مناسب دیگر برای فرار از گرما چهارمحال‌وبختیاری است. منطقه تابستانی زاگرس می‌تواند با یک هوای خنک شما را غافلگیر کند! آبشارها، غارها، پارک‌های جنگلی و چشمه‌های این منطقه آن‌قدر زیاد و زیبا‌ هستند که برای رویت همه‌شان باید مدام به روزهای سفر خود اضافه کنید. از میان آبشارها می‌توان به آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ و آبشار دره عشق اشاره کرد. اگر هم جزو آن دسته کسانی هستید که عاشق غارنوردی‌اند، سفر به این استان برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود. چهارمحال ‌و بختیاری چند غار با نام‌های غار سراب، پیر غار، غار منج و غار خراجی دارد. دیگر جاذبه‌های طبیعی شهرکرد شامل گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، دشت لاله‌های واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان می‌شود. از جاذبه‌های تاریخی این استان هم می‌توان قلعه دزک،‌ کتیبه‌‌های سنگی رخ و مسجد جامع هرچکان را نام برد.

 

کرمانشاه

 

همسایه استان کردستان هم در این فصل هوای خنک و معتدلی دارد. کرمانشاه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر تابستانه باشد. از جاذبه‌های زیبای این استان می‌توان به سراب نیلوفر در۲۰ کیلومتری شهر کرمانشاه اشاره کرد که در این فصل به استخر وسیعی از گل‌های نیلوفر تبدیل می‌شود و آب تالاب آن‌قدر زلال است که می‌توان زیرآب ساقه‌های نیلوفرها را دید. آنهایی که دنبال جاذبه‌های تاریخی‌اند هم می‌توانند در کنار هوای معتدل از دیدن مجموعه تاریخی بیستون و طاق‌‌بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون‌الملک لذت ببرند.

 

کردستان

 

برای آنهایی که دنبال فرار از دست گرما هستند، کردستان مکان محبوبی است. این استان معمولا در تابستان هوای خنکی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای اتراق باشد. کردستان صرفا در جاذبه‌های طبیعی‌اش خلاصه نمی‌شود و جاهای تاریخیِ باحالی مثل عمارت تاریخی آصف (خانه کرد)، عمارت مشیردیوان و حمام خان هم دارد. یکی از پاتوق‌های طبیعت‌گردها در سفر تابستانه به کردستان چشمه آب معدنی باباگرگر است. رنگ آب این چشمه به خاطر املاح معدنی آن به رنگ سرخ مایل است. کوه آبیدر هم از کوه‌های دیدنی سنندج است که به دلیل سینمای روبازش به یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر تبدیل شده است. اگر در مریوان اقامت داشته باشید، دریاچه زریوار، دشت بیلو، منطقه تفریحی قمچیان از جاذبه‌های طبیعی این شهر هستند.

 

منبع: شهروند

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.