2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
عادتی که باعث بیماری‌های جدی می‌شود

عادتی که باعث بیماری‌های جدی می‌شود

ناخن های شما حاوی یک لایه مولد به نام "ماتریکس" است، که به نوعی بستری است که ناخن های شما در آن رشد می کندعفونت های مربوط به گزش یا جویدن ،می تواند به این ماتریکس آسیب برساند، و می تواند منجر به رشد مزمن ناخن معیوب گردد.

دوات آنلاین-همه ما می‌دانیم عادت بدی است اما نمی‌دانیم چرا ترک‌اش نمی‌کنیم. منظور عادت ناخن جویدن است. بد نیست بدانید این عادت باعث بیماری‌های زیر می‌شود:

 

1. عفونت های تند و زننده دهان :

 

اگر قطعه ای بیش از حد بزرگ را از بین ببرید، می توانید پوست ظریف زیر ناخن خود را در معرض هر گونه از هزاران باکتری یا پاتوژن موجود در دهان قرار دهید تمام دهان ما پر از باکتری ست، بنابراین شما به راحتی می توانید خود را آلوده کنید. یکی از رایج ترین انواع عفونت، پارونکیا نامیده می شود، و می تواند باعث تورم، قرمزی، درد و توده های پر از خلط شود. این عفونت می تواند به مدت چند هفته در یک مکان قرار گیرد.

 

2. التهاب:

 

ترکیب شیمیایی بزاق شما این امکان را به شما می دهد که چربی ها و سایر مولکول های غذایی را از بین ببرید ، در حالی که به هضم آن ها کمک می کند، اگر شما همواره ناخن هایتان را در دهان خود قرار دهید، پوست انگشت می تواند از نوک انگشتان شما آسیب ببیند و باعث سوزش گردد به همین دلیل، مکیدن لب هایتان باعث می شود، که آنها خشک و ترک ترک شوند؛ چرا که برخورد همیشگی بزاق شما در واقع علت ساییدگی پوست است.

 

3. بیماری:

 

در حالیکه انگشتانتان را با باکتریهای دهانتان درمی اندازید، خبر بدی است که همه میکروارگانیزم های آلوده، بر روی انگشتانتان به دهان شما دسترسی دارند و احتمالا بدتر، دستان ما با انواع باقیمانده ها و پاتوژن ها و چیزهایی که در زیر ناخن های ما گیر می کنند، تماس خواهند داشت.این ناخن ها را، در دهان خود قرار می دهید و هیچ محدودیتی برای چیزهای بد که می تواند ناشی از سرماخوردگی های معمول و تبدیل آن به یک ویروس جدی گوارشی باشد ،نیست.

 

4. ناخن های با رشد معیوب؛

 

ناخن های شما حاوی یک لایه مولد به نام "ماتریکس" است، که به نوعی بستری است که ناخن های شما در آن رشد می کندعفونت های مربوط به گزش یا جویدن ،می تواند به این ماتریکس آسیب برساند، و می تواند منجر به رشد مزمن ناخن معیوب گردد.

 

5. زگیل های صورت:

 

یک زگیل را تصور کنید، و مواد مسری آن، می توانند بر روی ناخن ها یا زیر آنها قرار بگیرند صورت یا دهان خود را با این ناخن های آلوده لمس کنید و آن وقت در معرض زگیل ها بر روی صورت یا گردن قرار گیرید، و پایان پذیرید!

 

6. تبخال دست:

 

خب، این چیزی نیست که با آن شناخته می شود، اما ایده این است در شرایط واقعی، به نام "تبخال خفیف" نامیده می شود. اگر تبخال دهانی دارید، که تقریبا 40٪ بزرگسالان از آن رنج می برند، ممکن است ،انگشتان خود را با ویروس آلوده کنید. این امر می تواند باعث تب شود، اما معمولا اولین علائم سوزش دردناک و سوزش در نوک انگشتان آلوده است.پس از یک یا دو هفته، شما همچنین می توانید زخم های حاوی مایع ،یا خون پر شده را که در طول دو هفته (و همچنین با درد) به وجود می آیند، را ایجاد کنید.

 

7. مشکلات دندانی:

 

حفره هایی که ریشه های دندان های شما را نگه می دارند، می توانند با جویدن مزمن ناخن تغییر شکل داده و یا دچار کجی شوند. گزش ناخن، همچنین می تواند باعث ایجاد شکستگی در دندان های شما نیز شود.

 

منبع: نمناک

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.