2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
استفاده از خمیردندان در هنگام سوختگی ممنوع

استفاده از خمیردندان در هنگام سوختگی ممنوع

هنگامی که سوختگی سطحی است و نیازی به جراحی پلاستیک نیسته باید به مدت حداقل ۱۰ دقیقه محل دچار سوختگی را زیر آب سرد نگه داشت.

دوات آنلاین-خیلی از ما فکر می‌کنیم اگر جایی از بدن‌مان سوخت باید سریع روی جای سوختگی خمیر دندان بمالیم اما یک متخصص پوست تاکید می‌کند به هیچ وجه این کار را نکنید و به جای آن روی محل سوختگی آب سرد بریزید. توضیحات دکتر پرویز طوسی را بخوانید:

 

 هنگامی که سوختگی سطحی است و نیازی به جراحی پلاستیک نیسته باید به مدت حداقل ۱۰ دقیقه محل دچار سوختگی  را زیر آب سرد نگه داشت.

 

 در محل سوخته یا زخم شده می‌توان پماد مخصوص سوختگی و حاوی آنتی بیوتیک زد. معمولا بعد از سوختگی‌ها تاول‌هایی در نواحی مختلف به وجود می‌آید که افراد نباید به هیچ عنوان تاول‌ها را پاره یا دستکاری کنند.

 

 افرادی که دچار سوختگی می‌شود در گذشته  افراد در محل دچار آسیب شده خمیردندان گذاشته می‌شد در صورتی که این روش به هیچ عنوان صحیح نیست چرا که سبب بروز عفونت در ناحیه دچار سوختگی می‌شود.

 

 سوختگی در ناحیه صورت، پلک و چشم‌ها بسیار خطرناک است. افرادی دچار سوختگی‌های شدید و عمیق به ویژه نزدیک چشم‌ها  شده باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنند چراکه اگر سریع بررسی نشود می‌تواند سبب نابینایی در این افراد شود.

 

 سوختگی در ناحیه گردن نیز باید مورد بررسی پزشک قرار گیرد چراکه به مرور زمان می‌تواند گوشت اضافه بیاورد اما اگر سوختگی عمقی نباشد و سطحی باشد مشکل خاصی را برای فرد به وجود نمی‌آورد.

 

منبع: طبنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.